Jump to content

Større bremser bak:)


Furre

Recommended Posts

Har montert brembo bremser framme nå, slike som står på focus rs. Så har jeg tenkt litt på hva som kan gjøres bak.. Har jo 2wd fremre kalippere liggende nå, går det an og kjøpe et kit for og montere disse bak? mener og ha lest noe sånt en plass...

 

Takker for svar:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

hmm, er jo lite lysten på ombygging av håndbrekk. Men eneste alternativ til ombygging er vel slike bremser som har en egen liten mekanisk håndbrekk kalipper i tillegg til den store..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

stemmer det sapphy;)

 

var ikke serlig fornøyd når jeg fikk se resultatet, men hadde fått braketter til og feste bremsene med av en kjenning, og gidder ikke lage nye når det ikke har noen praktisk betydning..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Ok, med mindre du har veldig store skiver må det nesten bli sånn...

 

Har du funnet ut ka bakbremser du vil gå for? Hi-spec har gromme bakbremser til cossie, med kalippere med mekanisk håndbrekksfunksjon.

Jeg har siklet litt på Hispec sine :blush: Men ender vel opp med orginale kalipere og 300mm skiver bak, brukte Brembo fra Evo koster jo heller ikke all verden da, men da har man fortsatt dårlig med håndbrekk.

Link to comment
Share on other sites

har orginale focus rs skiver også, bare slissa litt...

 

Nei har ikke bestemt meg enda, skal sikkert levere bilen inn til racefix dnne uka for litt finere mapping.. neste uke reiser jeg offshore så får se på bakbremser da, men er ikke tvil om at bakbremsene ble veldig pinglete når jeg fikk større framme:P

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

tips når man setter på større skiver foran er jo å fjerne kraftredusjonsventilen som går bakover, for å få enda mer krutt i bakbremsene. helst montere en justerbar...

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

den sitter akkurat der bremserøra kommer ut fra bremsepumpa, den i midten.

er som en stor "klump" på røret, det er reduksjonen

Link to comment
Share on other sites

hehe, henger kalipperene fremme på skrå ned som esel-øyrer slik som Focus bremsene pleier på 2wd?

Bruk 4x4 calipper bak med 300mm skiver. Koster nesten ingenting fra Compbrake.

jeg har lige modtaget mine 300x20 skiver + kaliberspacer fra compbrake. 3600dkr alt i alt. skal dog have bestilt skiver i for også 8og hvorfor gjorde jeg ikke det af en gang??? )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

får ta hjertestart på denne tråden igjen, er det mulig å kjøre samme oppsettet fremme på enn sierra cosworth 4x4 ? tenker da på focus rs skiver og kalipper, noen som har bilder av den her "skråliggendes" vinkelen på kalipper?

Link to comment
Share on other sites

Husker ikke helt om det var bolt on på 4x4, mener det måtte gjøres noen forandringer.. Men det fins kansje bedre og billigere alternativer en focus rs oppsett?:)

 

Jeg er offshore nå, viss ikke kunne du fått sett det "live" på min bil...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...