Jump to content

2l v6 i.


Guest taxidriver

Recommended Posts

Guest taxidriver

Har en 2l v6 i 17m min som har en råten solex gasser, Lurte på og skifte den ut med en 38 mm DEGAS Weber.

Men fikk en annen ide. Bygge om til innsprøytning. Lurte da på om innsuget passer fra 2.4l-2,8l v6. Utvendig så ser det ut som 2.3 og 2.8 passer om hverandre, men 2l v6 vet veg ikke. Noen som hvet ??

Link to comment
Share on other sites

Har en 2l v6 i 17m min som har en råten solex gasser, Lurte på og skifte den ut med en 38 mm DEGAS Weber.

Men fikk en annen ide. Bygge om til innsprøytning. Lurte da på om innsuget passer fra 2.4l-2,8l v6. Utvendig så ser det ut som 2.3 og 2.8 passer om hverandre, men 2l v6 vet veg ikke. Noen som hvet ??

 

 

Hei, du kan glemme 2.4 og 2,9 efi injection. den vil ikke passe.

 

jeg har sett 2.3 med K-ket injection fra 2.8. og vil tro at du kan bruke 2.8 efi injection. men krever da alt. fra tank til el nett.

 

anb en k-jet. da den gir mest og lettest hk.

 

nå har jeg ikke studert 2.0l v6 enda. men er den lik som 2.3 på toppa. så er det håp.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest taxidriver

Er nok ikke mulig med noen tank utenom den orginale der uten mye ommbygging. Tenkte på en liten tank montert i serie med den orginale med retur kobling. Muligens med en liten mate pumpe. Det ser ut som innsuget passer fra 2,8. Den har 3 porter på hver side samme som 2.0 v6.

Blir ikke dysene fra 2,8l litt store ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

insuget fra 2,0 v6 og 2,6 v6 paser om verandre og det som passer på 2,6 skal vist også passe på 2,8 ja dysene fra 2,8 er veld lit store til en 2,0

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest taxidriver

Har fått innsuget fra 2,8l i hus nå, er noe større porter på denna enn orginalen. Noe anderledes vann kanaler. Fikk en ide om og sette en dobbbel 45 weber på innsuget, ikke for og få noe høyere effekt men for og se om det går, og noe enklere med tanke på el nettet og bensin trykk.Ser no litt bedre ut med innsprut insug fra 2,8. Blir vel kansje noe tregere respons siden bensinen får lengre vei men til gjengjeld vil den bli bedre blandet med lufta før den entrer forbrenningskammeret.

 

Blir litt mye styr med biltrangsynet med 2,8l og innsprut, Er ikke ute etter noe serlig mer gamp for da må bilen forsterkes/modifiseres ytterligere. motoren har ca 105 vilter ponnier med orginal gasser, og mulig 10-15 hk ytterligere med innsprut og/eller større gasser. bilen veier 990 kg og har en toppfart på ca 150km/t.

Edited by taxidriver
Link to comment
Share on other sites

Guest taxidriver

Hvorfor ikke ?

 

 

Sitat:

 

insuget fra 2,0 v6 og 2,6 v6 paser om verandre og det som passer på 2,6 skal vist også passe på 2,8 ja dysene fra 2,8 er veld lit store til en 2,0

 

Dersom dette stemmer skulle det ikke være umulig ?

Edited by taxidriver
Link to comment
Share on other sites

Guest taxidriver

Er ganske sikker på att manifolden kan brukes uten store modifiseringer, men ett litt større problem er at 2,8i har luftmengdemåler og siden jeg vil ha en klean look i morrommet lurte jeg på og bruke dyser og lednigsnett fra 2,4l .Etter det jeg har sett er det ikke luftmengdemåler på 2,4 og 2,9 motorene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Siste 2.4 og 2.9 med kat har ikke lmm.

 

Hva med å bruke 2.8EFI innsug med spjeld og rail, 2.9 dyser og megasquirt-styring

 

2,4 har mengdemålere, da de kun ble produsert som en volummessig mindre versjon av 2,9 BRC i 87/88.

 

Som nevnt, å bygge om en 2,0 V6 til innsprut med k jetronic er nærmest teknisk umulig, så egentlig bare å glemme. Går å gjøre om 2,6, for de kom originalt med k jet, og selvsagt 2,8, men ikke 2,0 og 2,3 V6. Hvorfor? fordi finnes ikke deler som passer.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer enklest ut av dette med 2.8 mfi insprut. det er mekanisk. og det er ikke all hverden vanskelig å justere det. kan justere hovedtrykk på bensinen på mengdemåleren.

 

tror det kan gå greit. enda om du har mindre volum.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

2,4 har mengdemålere, da de kun ble produsert som en volummessig mindre versjon av 2,9 BRC i 87/88.

 

Som nevnt, å bygge om en 2,0 V6 til innsprut med k jetronic er nærmest teknisk umulig, så egentlig bare å glemme. Går å gjøre om 2,6, for de kom originalt med k jet, og selvsagt 2,8, men ikke 2,0 og 2,3 V6. Hvorfor? fordi finnes ikke deler som passer.

 

såvidt jeg vet er 2.3 og 2.8 motoren identisk i oppbygning. Bare slaglengde og borring som er forskjellen.

 

Har personlig hatt en 2.3 med mfi montert, å vill ikke si at det var noe problem.

T4's! Helping fat people accelerate since 1982!

 

Husmo Speedshop

Link to comment
Share on other sites

Har aldri sett 2,6 med k-jetronic.

Forklar.

 

105 hk i M'en ? er nok SAE hk det da. Alle 2,0 V6 jeg har sett har 90 hk.

 

Sett inn en 2,9 av typen uten lmm , gir mest for pengene og går på blyfri.

 

Er bilen eldre en 1969mod , så er det ikke noe problem med godkjenning.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri sett 2,6 med k-jetronic.

Forklar.

(quote

 

 

Capri 2,6 RS kom originalt med 2,6 K-jet. Var en tidligere versjon av K-jeten vi kjenner fra 2,8, med litt annerledes innsug. Veldig uvanlig her til lands, men noen få finnes nok.

 

Forøvrig hadde også Granada identisk type innsprut, montert på 2,8 motorer. Biler med sånne motorer ble kun solgt i Tyskland i 76/77, før 2,8 MFI versjonen vi kjenner her til lands kom i `78. Og slik kan 2,6 bygges om til innsprut med deler fra 2,8i.

 

Ellers ser jeg noen stadig påstår at det går å bygge om 2.0/2,3 V6 med deler fra 2,8i også, så skal ikke blånekte, men blir som nevnt veldig overrasket hvis noen BEVISELIG faktisk har fått det til, fordi delene passer bare overens på 2,6/2,8. Og det gjør meg nyfiken på hvilke modifiseringer som eventuelt er gjort..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Feil , 2,6 RS kom med Kugelfisher mekanisk innsprut som blir drevet med tannrem, ikke k-jetr.

Ser ut som en dieselpumpe.

 

2,3 og 2,6 har samme blokk , men forskjellig slaglengde.

Har selv kjørt med høvlede 2,3 topper på 2,0 så joda de passer i fra 2,6 og over på 2,0 men da får du seriøst lav komp.

2,8 og 2,8 inj ha E- blokka , så der er det diverse forandringer i forhold til de andre. ( Borr , slag osv.)

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Feil , 2,6 RS kom med Kugelfisher mekanisk innsprut som blir drevet med tannrem, ikke k-jetr.

Ser ut som en dieselpume

(quote

 

Hvorfor spør du når du veit svaret.. du har selvsagt rett i at 2,6 kunne ha Kugelfischer innsprut, som var forgjengeren til K-jet. Sånn var det. Ja,ja, selv den beste kan forglemme seg. Ja, selv jeg kan forglemme meg..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Trodde du visste om en modell som jeg ikke hadde hørt om.

Levert mye rart i utlandet.

Bare nysgjerrig , mente ikke å hovere , og beklager hvis det ble oppfattet slik.

Man blir aldri utlært, og det var derfor jeg spurte om forklaring.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Trodde du visste om en modell som jeg ikke hadde hørt om.

Levert mye rart i utlandet.

Bare nysgjerrig , mente ikke å hovere , og beklager hvis det ble oppfattet slik.

 

 

Kjetil.

 

:D Alt i orden. Må jo tåle å bli rettet på når man husker feil.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...