Jump to content

406 HK - 614 NM


WingDude

Recommended Posts

Der traff du spikeren på hodet gitt..;)

 

Gromt moment, bilen går sikkert bra som tusan den, ikke noe å bry seg om dissa talla, kjørbarhet er alt;) men litt gøy er det jo å ha:)

 

Kjempefornøyd med bilen etter livemappingen til Pukkelrygg, ble en helt annen bil å kjøre, med MYE bedre respons, og kommer mye javnere enn før ifra bunn......kjørbarhet er alt, tall er bare tall........ :)

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest clapton
Kjempefornøyd med bilen etter livemappingen til Pukkelrygg, ble en helt annen bil å kjøre, med MYE bedre respons, og kommer mye javnere enn før ifra bunn......kjørbarhet er alt, tall er bare tall........ :)

 

Grattis :) går nok godt den nå :)

Link to comment
Share on other sites

Edit: glemte at motorn har MSD tennings-forsterker og at ladetrykket var 1,75 bar, bremset på 98 oktan.

Effekten er i motor, ikke på hjula.

Se der ja. Det er en 2,0L altså :)

Og hva mener man om hele 614 Nm med std kammer og moderate 1,75 BAR ladetrykk da?

Kan bensintrykk og dyseduty på de to aktuelle turtall opplyses?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Det er en 2,0L altså :)

Og hva mener man om hele 614 Nm med std kammer og moderate 1,75 BAR ladetrykk da?

Kan bensintrykk og dyseduty på de to aktuelle turtall opplyses?

okei nå begynner jeg å seriøst bli dritt lei deg rs 1000. du bare kverulerer tror du veit alt best og maser og kjatter mye piss sikkert mye sannhet også. her får folk papirer svart på hvit men likevel skal dere kverulere å holde på noen av dere. hva er vitsen? talla står der like herlig uansett. lei dere fordi dere ikke klarer det samme eller hva er problemet?

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke helt enig, rs 1000 er vell en av de mest seriøse profilene her inne, han sitter på mye fakta, og alle svar/spørsmål han svarer/stiller er dønn seriøse..

ikke mange smile fjes, lol, rofel`s, osv i innleggene hans.. og det liker vi!

 

og i de aller fleste tilfeldene så har han et meget godt poeng, teori og praksis er to forskjellige ting, det har jo kjetil og co vist oss med disse bremse papirene. teoretisk umulig, praksis, meget mulig..

at enkelte stiller spørsmåls tengn ved tallene, er jo ikke å ungå.. og all fakta, er go fakta..

duty og bensin trykk spiller jo en ganske stor rolle, så om det ekesisterer info om det, så er det vell værdt lesinga, spørr du meg..

 

uansett, ***** gode tall, vill tro eieren av bilen er meget fornøyd, til tross for at det "kun" er tall :P

stå på guttær!

Link to comment
Share on other sites

okei nå begynner jeg å seriøst bli dritt lei deg rs 1000. du bare kverulerer tror du veit alt best og maser og kjatter mye piss sikkert mye sannhet også. her får folk papirer svart på hvit men likevel skal dere kverulere å holde på noen av dere. hva er vitsen? talla står der like herlig uansett. lei dere fordi dere ikke klarer det samme eller hva er problemet?

 

La nå gutten få holde på til krampa tar`n a gitt. :D

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

okei nå begynner jeg å seriøst bli dritt lei deg rs 1000. du bare kverulerer tror du veit alt best og maser og kjatter mye piss sikkert mye sannhet også. her får folk papirer svart på hvit men likevel skal dere kverulere å holde på noen av dere. hva er vitsen? talla står der like herlig uansett. lei dere fordi dere ikke klarer det samme eller hva er problemet?

 

Hvis du hadde lest litt mellom linjene her, så hadde du kanskje skjønt poenget med tråden. ;)

 

Å prøv å hold det litt on topic.

 

 

Å jeg er enig med hårball.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Totalt offtopic, men jeg er mye mer drittlei av folk som prater om ting de ikke har peiling på fordi de har hørt noen si det, spør om de samma elementære tinga hele tida uten å søke først, må ha de rette delene fordi de rette folka har det og følger saueflokken generelt.

Stå på RS1000, samma hvor irriterende det er å høre på gnålet ditt er du en av de mer seriøse her.

Link to comment
Share on other sites

okei nå begynner jeg å seriøst bli dritt lei deg rs 1000. du bare kverulerer tror du veit alt best og maser og kjatter mye piss sikkert mye sannhet også. her får folk papirer svart på hvit men likevel skal dere kverulere å holde på noen av dere. hva er vitsen? talla står der like herlig uansett. lei dere fordi dere ikke klarer det samme eller hva er problemet?

 

Skal ikkje legge meg for mye oppi dette eg då.... men - papirer svart på hvitt ?..

Sånn som eg forstår det etter litt lesing her så blir det målt på hjul - så får ein ut noen kalkulerte tall..?!?!

I mine øyne så er det ikkje mye svart på hvitt !

Mye enklere å gjøre som andre har nevnt ...se heilt vekk fra tallene å konstanter at bilen går greit :)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikkje legge meg for mye oppi dette eg då.... men - papirer svart på hvitt ?..

Sånn som eg forstår det etter litt lesing her så blir det målt på hjul - så får ein ut noen kalkulerte tall..?!?!

I mine øyne så er det ikkje mye svart på hvitt !

Mye enklere å gjøre som andre har nevnt ...se heilt vekk fra tallene å konstanter at bilen går greit :)

dette er ikke et enkelt tilfelle for å si det sånn. men jeg skal gi meg kanskje han er veldig seriøs. det er bare så mye piss fra ende til annen her inne noen ganger

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye unødvendig og positivt, så takk for det karer.

Kan kanskje nevne at 1,75 BAR ladetrykk øker grunnmotorens potensiale med 175%, altså fra 100 % til 275 %. Det betyr at denne 2,0 motoren gir hele 223 Nm som sugemotor, noe som igjen sier en hel del til dem som bryr seg med slikt.

Grattis uansett til GTD40 for å ha fått en bra dreiemomentkurve, kommet i mål med det hele og blitt fornøyd :) og så får tiden vise hva som evt blir forandret, og hvorfor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

En bil som blei bremset på treffet i dag greide disse talla.

Motorn har porta topp, siemens dyser, modifisert 2wd innsug, std 2wd eksos manifold, 3" eksos, 500 cooler, åpent filter, std kammer og livemappa chip av pukkelrygg.

Noen som ikke var tilstede der kan vel kanskje ut i fra grafen gjette hvilken turbo det er ?

 

Edit: glemte at motorn har MSD tennings-forsterker og at ladetrykket var 1,75 bar, bremset på 98 oktan.

Effekten er i motor, ikke på hjula.

 

sistebremsing-at.jpg

http://www.garaget.org/?car=8261&image=897695

http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men se litt nøyere på effektkurven da.

Rett opp på 300 hjulhp FØR 4000 o/min, og dette holder den hele veien til ca. 5100 o/min.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men se litt nøyere på effektkurven da.

Rett opp på 300 hjulhp FØR 4000 o/min, og dette holder den hele veien til ca. 5100 o/min.

-Du mener opp til 6100.?..

 

Hva er grunnen til at momentet synker som en sten?

-Høyt baktrykk grunnet lite eksoshus?..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

-Du mener opp til 6100.?..

-Høyt baktrykk grunnet lite eksoshus?..

Nei.

Hk er en enhet for arbeid og "300 hk i arbeid" er det samme ved 3900 o/min som ved 5100 o/min. Luft og bensin fløde vil derfor være tilnærmet likt "gjennom motoren" ved begge turtall og derfor vil også baktrykket være tilnærmet det samme, vil jeg tro.

 

Hva er grunnen til at momentet synker som en sten?

Det er ett godt spørsmål som man virkelig kan gruble over en stund, men det er nok flere grunner. (vil jeg tro også her).

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei.

Hk er en enhet for arbeid og "300 hk i arbeid" er det samme ved 3900 o/min som ved 5100 o/min. Luft og bensin fløde vil derfor være tilnærmet likt "gjennom motoren" ved begge turtall og derfor vil også baktrykket være tilnærmet det samme, vil jeg tro.

 

--Men ved ca 5100 så er det jo ifølge Bremsepapiret ca 400hk, så skjønner ikke helt hva du mener..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du at du ser på feil kurve:

http://www.garaget.org/?car=8261&image=1014888

 

Ok, ja NÅ ble det lettere å forstå hva du mente! ;-)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Det er en E46 .63ar med STEG 3 hjul ?

Disse pleier å ha det .

 

jepp......

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Er meget bra spoolup , med såpass stor eksosdel .

Til to kranglefanters forargelse her inne , vil jeg tro . :lol:

Jeg gidder faktisk ikke å lese halvparten av bortforklaringene til de to lenger .

De får kjøre rundt med G-tech måleren sin heller , så får vi andre bruke dyno . :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Er meget bra spoolup , med såpass stor eksosdel .

Til to kranglefanters forargelse her inne , vil jeg tro . :lol:

Jeg gidder faktisk ikke å lese halvparten av bortforklaringene til de to lenger .

De får kjøre rundt med G-tech måleren sin heller , så får vi andre bruke dyno . :rolleyes:

Hvis det er meg du sikter til så er det mest overraskende at en steg 3 turbin faktisk ikke fløder bedre til tross for størrelsen. Ikke rart at Jenspeed har brukt Steg 5 turbin, selv på E46.

 

Det mest oppsiktisvekkenede er likevel at du, som selger kulelagerdillet med mikroturbiner tør å innrømme dette.

Hvis du nå endelg, som "oss" andre har innsett at store turbiner er gode greier, hvordan skal du da kunne anbefale GT2871R og GT3076R "dingsene" som har små og svake turbiner i forhold til kompressoren?

Det er jo dette det hele handler om.

 

Nå er det faktisk folk som innehar verdensrekorder som har tunet bilen sin selv ved hjelp av G-tech og dette er noe jeg beundrer og respekterer. Dersom man sjekker tid, slutthastighet, fuelflow, AFR osv så kan man etterhvert finne endel.

 

At andre da, som en 15 år gammel mopedister, naivt og tankeløst sikler over bremsepapirer og fornekte alt annet, det er, vel.......fyll inn det som passer. :D

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...