Jump to content

406 HK - 614 NM


WingDude

Recommended Posts

En bil som blei bremset på treffet i dag greide disse talla.

Motorn har porta topp, siemens dyser, modifisert 2wd innsug, std 2wd eksos manifold, 3" eksos, 500 cooler, åpent filter, std kammer og livemappa chip av pukkelrygg.

Noen som ikke var tilstede der kan vel kanskje ut i fra grafen gjette hvilken turbo det er ?

 

Edit: glemte at motorn har MSD tennings-forsterker og at ladetrykket var 1,75 bar, bremset på 98 oktan.

Effekten er i motor, ikke på hjula.

 

sistebremsing-at.jpg

Edited by WingDude
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En bil som blei bremset på treffet i dag greide disse talla.

Motorn har porta topp, siemens dyser, modifisert 2wd innsug, std 2wd eksos manifold, 3" eksos, 500 cooler, åpent filter, std kammer og livemappa chip av pukkelrygg.

Noen som ikke var tilstede der kan vel kanskje ut i fra grafen gjette hvilken turbo det er ?

 

sistebremsing-at.jpg

andre sin? hils han fra meg neste gang du snakker med han da :)

Link to comment
Share on other sites

denne river nok godt ja, få mere info da :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Er disse talla "på hjul"? eller Antatte motorHK?...

 

Hva er AccTime? 7,1 sek.. Er det "bremsetida" på ett drag?

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

En bil som blei bremset på treffet i dag greide disse talla.

Motorn har porta topp, siemens dyser, modifisert 2wd innsug, std 2wd eksos manifold, 3" eksos, 500 cooler, åpent filter, std kammer og livemappa chip av pukkelrygg.

Noen som ikke var tilstede der kan vel kanskje ut i fra grafen gjette hvilken turbo det er ?

sistebremsing-at.jpg

Får prøve da, men hvilket drivstoff ble brukt her?

1. Selv med portet topp så ser vi at maks effekt oppnås før 5000 o/min, dette betyr at motoren "slutter å puste" her, noe som kan idikerer høyt baktrykk.

2. Selv med 2wd manifolden som i utgangspunktet lader sent så ser vi her over 200 hk ved 3600 o/min og imponerende 337 hk ved 4000 o/min, dette indikerer en liten og trang turbin.

3. Vi ser at 614 NM er oppgitt, hehe.

4. Motoren er livemappet så resultatene er bedre enn vanlig.

5. Det er wingdude som har postet.

 

Jeg tipper derfor T34 eller E46 steg 2.

Og for 614 NM med standard kammer, ett ganske høyt ladetrykk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ang. 7 sek sveip...: Men da vil ikke disse talla bli HELT reelle eller?.... -Ettersom du ALDRI klarer å dra ut 4'de gir ifra ca 1000 opp til 6000 rpm på 7 sekunder på gata... Hva om det brukes mere Riktig tid? -da kommer mere varme, muligens litt mindre effekt og kansje tillogme tenningsbank!.... -Bare for å ha sagt det! :closedeyes:

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Er en e46.

 

Ang. 7 sek sveip...: Men da vil ikke disse talla bli HELT reelle eller?.... -Ettersom du ALDRI klarer å dra ut 4'de gir ifra ca 1000 opp til 6000 rpm på 7 sekunder på gata... Hva om det brukes mere Riktig tid? -da kommer mere varme, muligens litt mindre effekt og kansje tillogme tenningsbank!.... -Bare for å ha sagt det! :closedeyes:

 

Du har sikkert rett, og de som eier og bruker benken til daglig aner antageligvis overhodet ikke hva dem driver med :rolleyes:

Edited by WingDude
Link to comment
Share on other sites

Er en e46.

 

 

 

Du har sikkert rett, og de som eier og bruker benken til daglig aner antageligvis overhodet ikke hva dem driver med :rolleyes:

 

 

--Så det er INGENTING som blir varmere om du drar dobbelt så lange sveip, kansje 3 ganger også.. -Er det DET DU mener da??

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

På veien bruker man sjelden halvminuttet på å tømme et gir.

Joda, men kansje MERE sjelden å dra ut 4'de gir ifra 1000 rpm til 6-7000.... spool up tar jo litt tid ifra 1000 også...

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

når har du 1000rpm i 4. gir? er ikke helt frisk du ronny..

Ok da, si ifra 2000 da! -så bomma jeg litt... Den siste komentaren er vel så usaklig som den kan bli, og ganske så unødvendig! HELT uten poeng!

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Er en e46.

 

 

 

Du har sikkert rett, og de som eier og bruker benken til daglig aner antageligvis overhodet ikke hva dem driver med :rolleyes:

 

Der traff du spikeren på hodet gitt..;)

 

Gromt moment, bilen går sikkert bra som tusan den, ikke noe å bry seg om dissa talla, kjørbarhet er alt;) men litt gøy er det jo å ha:)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...