Jump to content

hvor mye effekt tåler t5


djnick

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er såpass mange som driver med cosworth at noen må jo være gode på å tilpasse Tremec kasser?

Var det sånn at Jødal var mannen å snakke med om disse kassene eller tar han dem bare inn og selger?

Jeg er med hvis flere skal bestille. Skulle hadt litt kortere utveksling enn t5 også. trenger ikke å gjøre 270 i 87 sierra...

Link to comment
Share on other sites

protrim selger tremec.

 

poliver: jeg er fremdeles inne på tremec altså, blir nokk og bestille i løpe av vinteren tenker jeg.. si fra om du snakker med han jødal, om priser osv.. jeg kommer til og bestille meg ei så fort lommeboka tilsier det, sammen med yoke, og en mustang clutch, for og se hvordan det hele er mulig ig trøkke sammen, uten og koste skjorta..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til Gearboxman i går der jeg spurte om beste løsningen til en 500hk 650nm motor, vei og banekjøring.

 

Fikk dette svaret.

 

Hi,

 

We developed our T5 gear kits for exactly this purpose and have wide (replicates standard ratios) and close ratio options available (the ratios are on our web site at; http://www.gearboxman.co.uk/infot5.html ).

 

There is also an optional heavy duty selector fork set available to compliment these gear kits.

 

Our kits fit into the standard cases thought there are a couple of machining operations that need to be done and for this reason we recommend that these gearboxes are built here and sold as exchange units wherever possible, this way we know they have been built correctly.

 

Unless your car has a very narrow power band we would recommend the wide ratio gear set and for track use we would also recommend the heavy duty selector fork set.

 

An exchange gearbox built to this specification would be £1825.00 with shipping to Norway at £90.00 and there would be a £300.00 surcharge returned on us receiving your old gearbox (or you could send your gearbox in advance and we could use it as the donor to build your heavy duty gearbox from and not have to charge the surcharge).

 

If you need any further information please do not hesitate to ask.

 

Regards,

 

Stuart.

 

 

 

Noen som har prøvd disse kassene?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er samtalen jeg hadde med GBM;

 

The T5 is known to not to be the fastest shifting gearbox in the world but as long as the correct oil is used and there are no clutch drag issues there should not be any problems with high rpm gear changes, the gearbox should still change gear OK, just not very quickly.

 

The wide and close ratio T5 kits (with optional heavy duty selector fork sets) that we supply use the same synchromesh assemblies as the standard gearbox so the change is not effected in any way, for better or for worse.

 

In comparison with the TKO600 gearbox our heavy duty T5 gearboxes seem to be of at least comparable in strength (if not stronger), with the advantage of not having to change anything on the car as you would have to if you wished to fit a TKO.

 

While we’ve not fitted a G-Force T5 kit we are the UK agents for G-Force and know they make a very good product line, however, the G-Force T5 gear kit is made for the Ford Mustang T5 gearbox and will not fit the Sierra Cosworth gearbox.

 

--

 

There is not a great deal of difference with the shift quality on the T5 or the TKO gearboxes.

 

We would not recommend using a quickshifter with the T5 gearbox, all the quickshifter will do is try to force the speed of the gear change to a faster shift speed than the gearbox will want to.

 

The gear kit does fit into the standard T5 cases but there is a modification that needs to be done to these cases (the relevant drawings are supplied with the gear kits).

 

The heavy duty selector forks sets are recommended for competition use or where customer has a history of damaging the standard forks but the gear kit will work with the standard fork sets.

 

--

 

We don’t have an official figure for this gear kit but the most powerful Cosworth running one of these gearboxes is the Norris Motorsport car and this has a short stroke YB turbo engine producing in the region of 850bhp.

 

These gearboxes are only minimally nosier than the standard gearboxes; the heavy duty gears used are of a semi helical cut, not fully straight cut design.

 

 

-----------

 

når det gjelder forsterka 5. gir fant jeg dette på quaifes hjemmesider:

 

http://www.quaife.co.uk/Borg-Warner-T5-Cos...rengthened-pair

 

noe jeg har bestilt selv. designen er nesten lik den overnevnte amerikanske versjonen, men her er altså indre splines riktig og passer rett på cosworthkassa. tror dette vil løse problemene vi har med mosing av 5. gir :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en lang samtale med en av ingeniørene hos Tremec på den tia jeg vurderte bygge om til 2wd.

 

Det var skuffende for å si det mildt.

 

Styrken på kassene oppgis i forhold til 1st gear. Det er noe med utregningen og størrelsen på drevene som gjør at 1ste tåler mest.

 

Girkassene er ikke beregna på turtallene vi leker med. De er vrange å gire med på høye turtall. Drag-folkene gjør en modifikasjon for å fikse dette, men det gjør bare at å gå til tyngre gir går kjapt, og det blir enda verre å gå til lettere gir.

 

Ifølge GBM har Tremec'en samme problemene med 3 og 5 som T5'en og vil ryke på akkurat samme viset.

 

Jeg hadde gått for GBM short ratio kit...

 

Racefix leverer vel disse?

Link to comment
Share on other sites

har lest litt begge deler om disse tremec kassene i etter tid jeg å, og jeg begynner og halle litt mer mot GBM kit`et, eventuell en innbytte boks, om de er villig til og gi noen form for garanti på de..

 

og betale nesten 300 pund for det forsterka 5the giret syns jeg ble hakke for dyrt egentli.. når man får hele GBM kit`et for under 900pund..

noen i norge som kjører GBM innmat?

Link to comment
Share on other sites

hadde bestilt, men fikk nå mail fra quaife:

 

Hello,

 

 

 

Sorry, but the product you are enquiring on is now out of stock with no planned production.

 

 

 

Kind regards

 

Matt Simmons

 

Quaife Technical Sales

--

 

da er gbm det eneste alternativet gitt..

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

har forhørt meg med gkn i dag ang korting av mellomaksel, 1200 + moms. dersom man ikke har yoken til tko600 kassa, havner man på 3000+moms, altså 3750,-

i tillegg dreier man ned inngående aksel (evt borrer opp baki veiv) for tilpassing til orginalt nålelager, og lager ny girkassetravers. deretter trenger man ny clutchlamell med riktig antall splines.

 

tror dette blir bra jeg. er noe dritt med uling fra girkassa. mye bedre når den er stille og tåler juling! :)

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

de første 4 gira tåler endel da :)

 

så lenge det holder lengre enn sist så er jeg stor fornøyd :P den andre girboksen blir nokk sendt til gearboxman i løpe av vinteren tenker jeg..

og eller innmat blir bestillt, og jobben blir gjort selv, vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...