Jump to content

Recommended Posts

Posted

noen som har montert doble ventilfjører fra burton på 4x4 cosworth?

jens fresa ned setene på toppen for å montere doble fjører. men han hadde ikke på lager så jeg

bestilte doble hos burton for å monter de selv. men disse ser ikke ut til å passe. de er antydning til smalere en

orginalfjørene så retaineren går ikke ned i.

 

noen som har montert slike før? må retaineren og "koppen" under fjøra byttes og? jeg finner i allefall

ikke noe om det på burtons nettbutikk så hvilke skal såfall brukes?

Posted

det er altid egene retainere til dobble fjører.... har sett ett par som har klart og presse det i sammen med orginale retainere... å da knekker kamene ;)

Posted
det står i katalogen ser jeg nå, men står ikke på nettbutikken....

jaja der lommeboka et par tusen kroner fattigere...

Spørsmålet er da: Synes du at det er nødvendig med en slik oppgradering....?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

har snakka med burton i dag. jeg har fått riktige fjærer selv om de er mindre.

de skal og passe med orginale retainere men det er "tight fit" som de sier.

greide å presse på en retainer på den nye fjæra men da står det ***** i spenn....

Posted

Jeg kjører med dobble fjører fra piper, dvs. orginal fjører og piper fjører inni. Disse sto det ikke trengte maskinering eller andre retainers og det stemte det. så vill anbefale å lete etter de. Når det gjelder om man trenger dobble fjører vil jeg si ja, kjører selv med orginal kammer og det ble stor forskjell i hva motorn orker fra 6000 rpm. og opp.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...