roadrunner Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 noen som har montert doble ventilfjører fra burton på 4x4 cosworth?jens fresa ned setene på toppen for å montere doble fjører. men han hadde ikke på lager så jeg bestilte doble hos burton for å monter de selv. men disse ser ikke ut til å passe. de er antydning til smalere en orginalfjørene så retaineren går ikke ned i. noen som har montert slike før? må retaineren og "koppen" under fjøra byttes og? jeg finner i allefall ikke noe om det på burtons nettbutikk så hvilke skal såfall brukes?
haavard26 Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 Kjøpte Piper fjerer fra woodford og nye reteinere som var tilpassa fjerene. Monterte desse uten noe maskinering.
s10an Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 retainerne må freses om ja, eller kjøpe ferdige på burton. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
roadrunner Posted September 20, 2008 Author Posted September 20, 2008 rart at det ikke stod noe informasjon om det når jeg bestilte...
kjelli`s Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 det er altid egene retainere til dobble fjører.... har sett ett par som har klart og presse det i sammen med orginale retainere... å da knekker kamene
roadrunner Posted September 21, 2008 Author Posted September 21, 2008 det står i katalogen ser jeg nå, men står ikke på nettbutikken.... jaja der lommeboka et par tusen kroner fattigere...
RS 1000 Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 det står i katalogen ser jeg nå, men står ikke på nettbutikken.... jaja der lommeboka et par tusen kroner fattigere...Spørsmålet er da: Synes du at det er nødvendig med en slik oppgradering....? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
roadrunner Posted September 23, 2008 Author Posted September 23, 2008 tja... i følge jens så må man ha doble fjører om man skal ha hardere kammer. har porta toppen og bygd ny bunndel med nye stempel og råder.
mr.cossie Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 mener huske jeg dreide av mine litt jeg. det var titanium retainere da -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
grcossie Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 Jeg kjøpte cat kams fjører med retainere fra mobec, bolt on disse
roadrunner Posted September 24, 2008 Author Posted September 24, 2008 har snakka med burton i dag. jeg har fått riktige fjærer selv om de er mindre. de skal og passe med orginale retainere men det er "tight fit" som de sier.greide å presse på en retainer på den nye fjæra men da står det ***** i spenn....
as. Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Jeg kjører med dobble fjører fra piper, dvs. orginal fjører og piper fjører inni. Disse sto det ikke trengte maskinering eller andre retainers og det stemte det. så vill anbefale å lete etter de. Når det gjelder om man trenger dobble fjører vil jeg si ja, kjører selv med orginal kammer og det ble stor forskjell i hva motorn orker fra 6000 rpm. og opp.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now