Jump to content

hvordan få en mondeo bedre?


Guest Trouble-maker

Recommended Posts

Guest Trouble-maker

vel, som topic sier? hvordan få en mondeo bedre? som en del av dere vet har jeg en mkIII mondeo, som har gått 230K. men jeg har også en 2003 Audi A4,som er en nydlig drøm å kjøre i forhold til mondeon, ALT er deiliere med den bilen. mye tightere i drivverk, styring. fjøring, dører, mindre støy. har dere noen gode tips til å få bilen til bli nesten like god som denne? er nesten skuffa hver gang jeg har kjørt audin og setter meg over i mondeon, selv om den er kun to år eldre så er de nesten å sammenligne med en Audi 80! som da er brått ti år eldre bil.....

Link to comment
Share on other sites

selg A4'a, så slipper du den der ekle følelsen hver gang du har kjørt den, og så venner du deg sakte men sikkert til Mondeoen;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Har hele tiden hatt inntrykk av at Ford fikk skikkelig dreisen på Mondeo mkIII, så at forskjellen oppleves såpass stor til Audi A4 er litt overraskende.

Vi menn bil sammenlignet forresten nettopp en mkIII Mondeo, riktignok en max-utstyrt 2,5 V6 med nettopp en Audi A4 2,0 eller 1,8 husker jeg ikke, men hensikten var å sammenligne disse bilene med grunnlag i likest mulig pris. Og hele testlaget var skjønt enige om at de ville ha valgt Mondeo`n.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker

å kjøre en mondeo i forhold til en audi blir som å sammenligne snekke og cruicer.

kjørte i dag en 2002 mondeo ghia! vil ikke si denne var noe særlig bedre enn min..forutenom bedre dempere..

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe tvil om at MK3 støyer og den har heller ikke den kvalitetsfølelsen en får i biler som Volvo og Audi. Det støyer fra vei syns jeg spesielt(store hjul vel og merke). Men er ikke enig i at Audi A4 er bedre å kjøre, kjenner meg ikke igjen i tightere drivverk, styring osv i forhold til Mondeo som er vel så god å kjøre som Audien. Nå snakker jeg utifra erfaringene jeg hadde med en 2002 Ghia jeg hadde i to år, STèn er et par hakk bedre selv om det støyer i den og. Angående forbedringer er det alltids noe å gripe fatt i: Ekstra støymatter i gulv, dører og hjulbrønner er noe jeg ville prioritert hvis støyen hadde plaget meg nevneverdig. Andre typer dørlister sånn at dørene dempes bedre ved lukking er og noe... For å få den tightere er det jo ordentlige senkesett og polyforinger. Men selg begge bilene og kjøp deg en ST220... ;)

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...