Jump to content

Min bil!


Guest Sierra_Coupè87

Recommended Posts

Guest Sierra_Coupè87

Hallo alle sammen :D

 

Tenkte jeg kunne lage en tråd om bilen min innpå her, har hatt den siden September i fjor.

 

Det er altså en 1986 modell Sierra 2.0l, som har gått 130.000km nå.

 

Fulgte med komplett Servicehefte, fram til 110.000km på den, samt det gamle vognkortet.

Vil si at bilen er i bra stand, for og være så gammel.. Legger da ut noen bilder her:

 

IMG_1576.jpg

 

IMG_1578.jpg

 

IMG_1579.jpg

 

IMG_1580.jpg

 

Eneste jeg har gjort er og senket den litt, og satt på AEZ 9x16" felger på den..

 

Hadde vært hyggelig med kommentarer/tilbakemeldinger ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_Coupè87
Den så sinnsykt strøken ut! Noen videre planer for bilen? :)

 

 

Takk for det! :)

 

Ja, har da noen planer..

 

Er på utkikk etter IS frontfanger, også har jeg kjøpt meg IS vinge som jeg hadde tenkt til og få lakkert..

Så vurderer jeg GAZ justerbart senkesett, valse skjermene så den blir ordentlig lav og fin ;)

Sote rutene rundt om.

Og kanskje få sandblåst felgene som jeg har nå, og lakkere dem hvite, eller kjøpe meg 16" Compomotive felger til neste vår, har ikke helt bestemt meg ennå..

 

Så jo bra ut den :)

Kjekt når de er i god stand :)

 

 

Takk takk :)

 

Hehe, ja så absolutt ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_Coupè87
Hørtes ut som en bra plan! Du får lage deg en prosjekttråd, så holder du oss oppdaterte ;)

 

 

Får se om jeg får gjøre det ja ;)

 

den så veldig godt vedlikeholdt, skulle heller fått tak i no cosworth styling og etter hvert småtrimma motoren litt

 

 

Tanken var og bestille et komplett RS500 kit ja, men etter en del folk som har sagt jeg bør holde den mest mulig orginal, så heller jeg mere mot den retningen :)

 

Og fått tak i en komplett turbomotor og satt inn kunne vært moro ja ;)

 

Noen som vet om dette er vanskelig og få godkjent? Må vel oppgradere bremser, og litt understell regner jeg med?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om dette er vanskelig og få godkjent? Må vel oppgradere bremser, og litt understell regner jeg med?

 

Dette lurer jeg også litt på. En kar på jobben påstå bla. det at Cosworth hadde dobble kanaler, som fungerte som forsterkning. Er det helt på jordet?

Sitter med en IS selv og drømmer selvfølgelig, som mange andre, å få godkjent den med turbo :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Awww... Ble så rørt av di bildene. hjertet hamret fortere osv.. Slik så gullan min ut da den kom til meg en gang. Blitt noe stiligere nå<3 Å blir enda fetere til våren igjen =D *elsk på SiERRA*

 

IMG_2763.jpg

IMG_2758.jpg

IMG_2756.jpg

Edited by Iduuuz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Sierra_Coupè87
STRØKEN! Koppang jo :lol:

 

 

 

OfT: Kjenner du Tom-Rune? Strand.

 

Hehe, jepp! er på Koppang ja :)

 

Kjenner er vel og ta litt hardt i, men vet godt hvem han er ja :D

 

Nydelig sierra du har :D Og høres ut som en råbra plan du har !! Har hatt akkuratt lik selv, men den var helt orginal. :P

 

 

Jo takk for det :)

 

Joda, tror det kan bli bra jeg! Funnet ut at det blir sandblåsing av felga jeg har nå og lakkere dem hvite hvertfall.. Tror det kan bli tøft.

 

Også blir det oljeskift/filter, bytte plugger og pluggledninger samt skifte av clutch og gassvaier før vinteren slår inn for fullt her..

 

Men er det noen som vet om man kan kjøpe ISfronten ny noen sted? Skulle hatt den fronten, men hvis det ikke går an og få tak i en ny, eller en som er hel, så blir det innkjøp av rs500 fronten..

 

Hmm, er litt usikker på det, men synes den orginale frontfangeren er litt for tam egentlig...

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_Coupè87
Awww... Ble så rørt av di bildene. hjertet hamret fortere osv.. Slik så gullan min ut da den kom til meg en gang. Blitt noe stiligere nå<3 Å blir enda fetere til våren igjen =D *elsk på SiERRA*

 

IMG_2763.jpg

 

 

Strike a pose på det bildet der :P Hehe

 

søt bil :P

 

 

Min eller hennes? :lol:

 

Veng har i alle fall XR4i/Ghia, den er vel så godt som like som IS

 

 

Okay, skal få sjekket ut det.

 

Takk for informasjon! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest Sierra_Coupè87
Sierra_Coupè87: Den var kjempe nydelig! Håper du legger ut flere bilder med tiden. :-)

 

Jo, takk for det! :)

 

Har da et par bilder tatt fra i sommer..

 

Ferdig vasket etter en lang vinter..

DSC00088.jpg

 

Også bilder etter felgene kom på :)

DSC00147.jpg

 

DSC00151.jpg

 

Gikk på med nød og neppe.. Litt feil ET på felgene men det går da..

 

(Må ikke bry dere om den perfekte parkeringa mi på P-plassen) :D

Link to comment
Share on other sites

Shit så fin den sierran ble bare med litt senk å flotte felger!! Enormt stor forskjell også, fra orginal senk og 13" hjul, til dette. :D

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_Coupè87
Shit så fin den sierran ble bare med litt senk å flotte felger!! Enormt stor forskjell også, fra orginal senk og 13" hjul, til dette. :D

 

Hehe, felger og senk utgjør veldig mye på en bil ja! Men er ikke fornøyd med senken, så blir lavere igjen til våren ;)

 

Ellers så går det tregt her, siden alle pengene den siste tiden har gått med til denne:

 

IMG_1603.jpg

 

e46fanatics.jpg

 

IMG_1583.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hehe, felger og senk utgjør veldig mye på en bil ja! Men er ikke fornøyd med senken, så blir lavere igjen til våren ;)

 

Ellers så går det tregt her, siden alle pengene den siste tiden har gått med til denne:

 

IMG_1603.jpg

 

 

kaster du bort penger på sånt?? :s

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Sierra_Coupè87
hva slags impress er det på felgene på sierran. vurderer å kjøpe noen felger som er 9x13 og da er det greit å ha en liten pekepinn på hva slags impress som funker.

 

Hmm, det kommer jeg ikke på i farten, men det innpresset jeg har er litt for lavt egentlig..

 

Skal sjekke det opp da jeg kommer meg hjem igjen, så sender jeg deg en PM :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Sierra_Coupè87

Men da har jeg et spørsmål til dere innpå her angående sommer og vinterfelger..

 

Skal jeg fortsette og bruke de vinterfelgene jeg har nå, (orginale IS felger, eller tar jeg feil nå?) :

DSC00507.jpg

 

DSC00508.jpg

 

Eller pusse opp disse RS'ene og lakkere dem? Er inne på tanken grå eller koksgrå :

DSC00391.jpg

 

DSC00393.jpg

 

 

Angående sommerfelgene, så var planen og få dem sandblåst, og pulverlakkere dem hvite..

Men har tenkt litt på og lakkere senteret sølv med polert kant også.. :unsure:

 

Hva tror dere om disse idèene?

 

Takker for alle innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...