Jump to content

Bremseskiver til en Ford Sierra 2 l 4#4


Guest Pouges

Recommended Posts

Trenger jeg...

 

Etter å ha kjørt bil hvor rattet rister som bare det..

 

Har jeg balansert dekk..har kjøpt de frakkeste dekkene ,har byttet dekk foran til bak..har byttet fra sommer til vinterdekk..og har da funnet ut at da bør jeg vel sifte bremseskiver..siden det mest sannsynligvis er kast i de..Men da virker det som "problemmet er" at de har sluttet å lage bremseskiver til 4#4 90 modell..de har sluttet å lage de ettersom jeg har skjønt..Ford hadde ikke..biltema passa ikke, meca likeså..Så da dro jeg til Bilekstra..og de fant et firma som laget bremseskiver..hvor leveringstid var på rundt 1 uke..Nå har det gått 3 uker..så da tok jeg en tur ned og hørte..og han syntes det begynte å dra ut i tid nå..så han tok en tlf..der får han til svar gjennom de som skulle ta de inn i landet..at pakken var kommet..men med ingen bremseskiver i.. og de hadde liten tru på at de ville komme på denne siden av året..så bra!! Not!!

 

Så da lurte jeg på om noen hadde noen bremseskiver til 4#4 liggende..sikkert noen som har oppjustert sine..evt..er det andre modeller som passer på denne? eller har noen andre tips hva jeg kan gjøre..?

 

Litt småslittsomt i lengden den ristingen :rolleyes:

 

 

 

Håper forresten jeg er på riktig side nå :lol:

Mvh

Link to comment
Share on other sites

kan du ikke ligemåle afstanden fra skivens udvendige anlægsflade og op til der hvor fælgen skal ligges imod.

 

mener at sierra cos 4x4 (ja og escos) skiver og kalibre kan bruges.

 

ellers Tarox har haft lavet skiver til din bil engang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
kan du ikke ligemåle afstanden fra skivens udvendige anlægsflade og op til der hvor fælgen skal ligges imod.

 

mener at sierra cos 4x4 (ja og escos) skiver og kalibre kan bruges.

 

ellers Tarox har haft lavet skiver til din bil engang.

 

 

etter å ha målt omkrets å sånn..så virker det som at min med 230,7 mm i omkrets og 51,7 mm høy..så virker det som at det er sjelden vare av den..det finnes kun bremseskiver med mer i omkrets..men snakka med bilekstra i dag..og de har sannsynligvis klart å skaffe noen til meg..så får vi se når de kommer da :)

Link to comment
Share on other sites

230,7 mm i diameter du mener? Høres mer ut som 1,6 skiver :wacko: , ettersom vanlig 2,0L baktrekker har 240 mm skiver. Jeg ville oppgadert til litt større bremser da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

kompis kjøpte nye til sin 4x4 91 mod sierra.. var vanskeli og få tak i men på bildeler i førde fiksa dei uten problem. var billige og. du kan ringe over helga på 57825782

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Bilekstra har funnet noen som de trur skal passe på mine..så venter spent på pakka..var utrolig små bremseskiver ja..merkelig greier..de som kommer skal være litt større i omkrets..så spennende og se om man får på klossene.. men..time will show B)

 

230,7 mm i diameter du mener? Høres mer ut som 1,6 skiver :wacko: , ettersom vanlig 2,0L baktrekker har 240 mm skiver. Jeg ville oppgadert til litt større bremser da.

 

 

jepp..det jeg målte ihvertfall.. mindre enn fiestaen sa de på et verksted..merkelig bare det :) Nret som de brukte i fjor på skivene..gikk over i et nytt nr.. men de ble for dype..spennende dette ja :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

du kan jo sette på komplett bremse sett fra cossie 4x4. det passer rett over.

(skive, calipper og holder + bremseklosser) det er sikkert noen som selger dette brukt her på forumet. og det er ikke noe problem å få taki skiver og klosser til den bilen. ;) også bremser det jo bedre også :)

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

jau mye mulig..dette veit mangen andre bedre enn meg :-D men har et særdeles godt håp nå..om ikke..så er det alternativet å skifte hele sullamitten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan går det Pouges?

 

Jeg gikk på samme smell som deg i dag, selv om jeg så problemstillingen din her så tenkte jeg bare og prøve.....

Kjøpte hos Meca, Bosch skiver som hadde lik diameter... men da jeg skal ha dem på så har dem ikke samme "innpress"... så caliperen passet ikke........

 

Fikk i tillegg feil vannpumpe.... artig og handle deler.. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

du trenger ihvertfall hjullagerhus fra cosworth fordi festeørene som klossholderen er skrudd fast i er lengre enn dem du har på bilen din nå,samt caliper.. kan hente caliper fra scorpio frosk stasjvogn. dem har calipere til ventilerte skiver

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Noe erfaring med de skivene de har på mekonomen?

virker som de er sabla dyre..

 

Må få byttet på min 92 sierra 4x4.

 

Edit: Brems.no var en del billigere.

men tror jeg har abs på min sierra..

 

Standard skiver foran i orginal kvalitet selger de, men undres virkelig på om de passer om bilen min har abs?

Kunne ringt dem, men er litt sent nå så spør nå bare hær sånn i tilfelle noen viste.. :P

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Forstår det slik at brembo er skikkelig kvalitet?

Vil nødig måtte bytte skiver igjenn om en måned.. :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...