Jump to content

senkesett eller coilovers?


oddbjorn90

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det kan ikke stemme:

jeg sende mail til leda direkte, og dette fikk jeg i svar

okay... jeg er ikke veldig flink med pc da.. men jeg har en sedan cosworth stående ute her,med leda coilovers (bak sitter fjørene plassert som orginalt) så det blir jo ikke 100% coilovers,men det er da godkjent,med papirer... mye mulig dette er noe juks,men jeg skal prøve å få lagt det ut her...

Link to comment
Share on other sites

okay... jeg er ikke veldig flink med pc da.. men jeg har en sedan cosworth stående ute her,med leda coilovers (bak sitter fjørene plassert som orginalt) så det blir jo ikke 100% coilovers,men det er da godkjent,med papirer... mye mulig dette er noe juks,men jeg skal prøve å få lagt det ut her...

Ikke H&R du har da?

Link to comment
Share on other sites

GAZ er noe billig flass, makan til ubehagelig selvgående rumperister.. ikkje fordi det er så veldig stivt, men fordi demperene ikkje holder følge med fjærene de normalt leveres med. Føles om en ascona med kappa fjærer og slitte dempere.

 

Abyjoo oppsett med koni eller bilstein er fantastisk til en bil som går primært på veien, magiske greier!

Link to comment
Share on other sites

GAZ er noe billig flass, makan til ubehagelig selvgående rumperister.. ikkje fordi det er så veldig stivt, men fordi demperene ikkje holder følge med fjærene de normalt leveres med. Føles om en ascona med kappa fjærer og slitte dempere.

 

Abyjoo oppsett med koni eller bilstein er fantastisk til en bil som går primært på veien, magiske greier!

 

Jada Gaz er dårlige greier.. Sikkert derfor de selger så bra da. Gold eller vanlig du snakker om? Fjærrer kan leveres seperat hvis du ikke er fornøyd med det som står på. Koster cirka 100 kr pr stk.

Og når du påstår at Gaz er billig "dritt", hva er egentlig prisen på Koni vs Gaz??

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

De selger bra UTELUKKENDE pga. at de er BILLIGE!!! De er pissedårlige!!!

Gold er sikkert bedre, men ingen kjøper de, pga. at de faktisk koster noen kroner.

 

Vanlige Gaz kjenner jeg ikke til. Ikke brukt de. Kjører Gaz Gold og er veldig fornøyd med de.

Skal du ha noe vettig, ville jeg kjøpt Gaz Gold. At de er dyr synes ikke jeg stemmer. Synes du gode coilovere til cirka 7500 kr er for dyrt, har du sannsynligvis ikke penger til å kjøre annet en original bil.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er billig det, men de fleste går jo for økovarrianten. Kan godt være Gold er "ok" men neppe serlig mer.. Hadde en gang 909 bilstein coilovers på en escort cos jeg hadde, det var noe annet enn pissungegreiene fra GAZ.

 

Jeg monterte Gaz på min vingebil, men prøvde så en kompis sin vingebil med Gaz. De ble demontert før bilen kom ned av bukkene..

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Smaken er som baken. Noen tåler ikke litt risting i bilen pga den er stiv. Andre bryr seg ikke om det. Han får heller kjøpe Øhlins eller noe siden Gaz Gold er bare "ok". De er jo billige de også. Cirka 20.000. Hva anbefaler du egentlig?? Gule Koni?? Og det har vel heller aldri slått deg at det kan være feil hardhet/stivhet på fjærene på den bilen du prøvde da??

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

coilovers er vel helst for de som tilbringer mye tid på bane har jeg hørt :P .

norske priser vet jeg ikke men..

koni og bajoo fjærer fra england 560£ + frakt og mva

coilovers (avo eller gaz) koster 5 -600£ + frakt og mva

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja, da kan en velge mellom absolutt beste av fjær og demper,

eller definitivt dårligste av coilovers.

 

Men for noen er det nok viktigere å få en padde-lav bil og kunne si at en har coilovers, enn selve resultatet..

Edited by Sapphy
Link to comment
Share on other sites

Som med stort sett alt annet er det snakk om smak og behag. Selv har jeg ingen erfaring med verken Gaz std. og Gold eller andre type coilovers men har hvertfall bestilt meg et std. sett fordi jeg har hørt med flere som er fornøyd med det. Har erfaring med både gule koni sammen med H&R, gule koni med Eibach og Bilstein med Eibach på Cosworth så det skal bli artig å se hvordan Gaz 'oppfører' seg i forhold. Kanskje liker jeg det, kanskje ikke - det viktigste er tross alt at jeg liker det siden det er min bil og den jeg skal kjøre.

Link to comment
Share on other sites

Som med stort sett alt annet er det snakk om smak og behag. Selv har jeg ingen erfaring med verken Gaz std. og Gold eller andre type coilovers men har hvertfall bestilt meg et std. sett fordi jeg har hørt med flere som er fornøyd med det. Har erfaring med både gule koni sammen med H&R, gule koni med Eibach og Bilstein med Eibach på Cosworth så det skal bli artig å se hvordan Gaz 'oppfører' seg i forhold. Kanskje liker jeg det, kanskje ikke - det viktigste er tross alt at jeg liker det siden det er min bil og den jeg skal kjøre.

 

Sant så sant.

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Så mye pølsevev... Gaz er helt ok for track days og gatebruk. De som sier annet veit ikke hva de prater om. Men man får seff. hva man betaler for. Øhlins er konge om man ønsker å være raskest på bane/rally. Men er drit om man vil spinne og sladde(som de fleste jeg kjenner vil med sin cosworth) Har utrolig bra tracktion.

 

Jeg har hatt bilstein sport, 909 grp.a og 909 grp N, gaz, sachs sport, koni, pro-flex, LEDA og øhlins på div cosworther opp igjennom årene. Alle er ok til sitt bruk. Det jeg liker best er orginalt oppsett fra ford... funker knall til en gatebil, evt, noen litt stivere bajoo fjører som nevnt tidligere. Skal man ha noe sportsligere så er gaz gold et god og økonomisk alternativ.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

bortsett fra at det er søppel... men er spinning/sladding referansen, så er det en annen diskusjon som ikke handler om best mulig hjuloppheng hvertfall.. får ta en titt på opphenge til 200sx da, de kan jo spinne hele langsiden på rudskogen uten å akselerere en eneste km/t.

 

Kondolerer med valget stian, bilen din var en klasse over de fleste sedaner, nå søler du den til med det vanlige billige grapset..

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd som bare det med mine Gaz.. Har ellers hatt bilstein med eibach og koni med lesjøfors tidligere.

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikkje snakk om risting pga. "stiv" fjæring, men "dabbing" pga. dempere slappe som sykkelpumper.

 

Ser inget poeng i å kjøpe coilovers så lenge en ikkje har råd til noe som funker nei.. GAZ er for drittunger og økoer!

 

Gammel er du egentlig?? Skriver jo som om vi er drittunger her. Voksen skriving <_<

Kom med hva du vil bruke da!Og ikke minst; hvilket understell har du på bilen din nå?? Det sier du jo ikke, bortsett fra at Gaz er det dårligste på markedet omtrent, og for folk som ikke har penger. Til å begynne med fortalte du at Gaz Gold var for dyrt, men du har snudd der ja. Billig dritt istedet.

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

bortsett fra at det er søppel... men er spinning/sladding referansen, så er det en annen diskusjon som ikke handler om best mulig hjuloppheng hvertfall.. får ta en titt på opphenge til 200sx da, de kan jo spinne hele langsiden på rudskogen uten å akselerere en eneste km/t.

 

Kondolerer med valget stian, bilen din var en klasse over de fleste sedaner, nå søler du den til med det vanlige billige grapset..

 

Ha ha.... viste jeg ikke skulle gått inn på denne diskusjonen.... trekker meg mer og mer bort fra dette forumet pga. slik "lavmål", og bastante utaleslser fra "uvitende" personer.

 

Mvh. Kjetil Hauge

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...