D.Toft Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 som i topic, så ønsker jeg en slik, helst i Bergen, til en bosch 044 pumpe...bildet er hentet fra Burton power... Edit: og gjerne en slik som passer på overstående:
D.Toft Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Har ikke turbofun på Askøy noe slikt da ? ikke ifølge nettsiden hannes
Cosworth Racing1 Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Tipper Tess har noe du kan bruke jeg.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 planen var å kjøre på tess i morgen for å sjekke ja. må ha nippel som passer på tilførsel slangen også, så noen som vet innvendig diameter på slangen mellom bensintank og pumpe?
D.Toft Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Får kjøpt her. skulle hatt i norge da og burton selger samme for 6.77£
a.cosworth Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Vet toyparts hadde til orginale 044 pumper da. . . . noe som hjelper lite nå. . . Hør Bergen bilelektronikk, de har gjerne -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
RS|Stian Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 planen var å kjøre på tess i morgen for å sjekke ja. må ha nippel som passer på tilførsel slangen også, så noen som vet innvendig diameter på slangen mellom bensintank og pumpe?Innvending diameter på slangen mellom tank og pumpe er ca. 15mm. Behøver vel ingen nippel der? FordClubNorway.no
D.Toft Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 jo trenger det, da den jeg har ikke er levert med nippel, men kun gjenger...
SierraRS2k Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Tess eller hydroscand har garantert! Handla endel av det hos begge..
D.Toft Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 supert. da er det bare å prøve hos dem..
armani Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Jeg bytta ut den der med en vanlig nippel og slangeklemme, mye enklere.. 2wd sierra cosworth
D.Toft Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 er det ikke viktig å ha den enveisventilen da? hørt at den var viktig, for å ikke få mye pulseringer i bensinen
armani Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Aner ikke, godt spørsmål.. 2wd sierra cosworth
tuszi Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 enveisventilen er for å holde bensinen i røret slik at pumpe slipper å måtte pumpe hele veien fra start
s10an Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 dem hadde ikke med stor nok inner dim på tess da jeg skulle ha. Ebay har fitting kit til 044 pumpe. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
OleK Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 tools hadde til den forrige pumpa jeg hadde. en overgang og en nippel. Cosworth!
D.Toft Posted February 28, 2009 Author Posted February 28, 2009 fikk fatt i diverse hos Tess... ble diverse overganger, nippler, samt en envesiventil. noen av overgangene måtte eg borre opp litt innvendig, da jeg syntes dem var litt trange kan ta bilde av løsningen min seinere edit: litt bilder
armani Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 (edited) enveisventilen er for å holde bensinen i røret slik at pumpe slipper å måtte pumpe hele veien fra start Ok. Kanskje ikke så dumt, selvom det hydrostatiske trykket bensinen i tanken har er høyere enn det trykket du klarer å lage i slangene. Bensinen tas jo ut i bunn av tanken, så problemet vil kun være der når tanken er relativt tom. Du kan jo selv prøve å løsne slangen fra fuelrailen din og se hva som skjer.. Edited February 28, 2009 by armani 2wd sierra cosworth
tuszi Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Ok. Kanskje ikke så dumt, selvom det hydrostatiske trykket bensinen i tanken har er høyere enn det trykket du klarer å lage i slangene. Bensinen tas jo ut i bunn av tanken, så problemet vil kun være der når tanken er relativt tom. Du kan jo selv prøve å løsne slangen fra fuelrailen din og se hva som skjer..den er jo for å holde trykket der.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now