Jump to content

Recommended Posts

Posted

som i topic, så ønsker jeg en slik, helst i Bergen, til en bosch 044 pumpe...

bildet er hentet fra Burton power...

 

1587010532%20Valve.jpg

 

Edit:

 

og gjerne en slik som passer på overstående:

 

FACTCP01%20Fuel%20Connector.jpg

Posted

planen var å kjøre på tess i morgen for å sjekke ja. må ha nippel som passer på tilførsel slangen også, så noen som vet innvendig diameter på slangen mellom bensintank og pumpe?

Posted

Vet toyparts hadde til orginale 044 pumper da. . . . noe som hjelper lite nå. . .

Hør Bergen bilelektronikk, de har gjerne :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted
planen var å kjøre på tess i morgen for å sjekke ja. må ha nippel som passer på tilførsel slangen også, så noen som vet innvendig diameter på slangen mellom bensintank og pumpe?

Innvending diameter på slangen mellom tank og pumpe er ca. 15mm. Behøver vel ingen nippel der?

Posted

dem hadde ikke med stor nok inner dim på tess da jeg skulle ha. Ebay har fitting kit til 044 pumpe.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted

fikk fatt i diverse hos Tess... ble diverse overganger, nippler, samt en envesiventil. noen av overgangene måtte eg borre opp litt innvendig, da jeg syntes dem var litt trange :P kan ta bilde av løsningen min seinere :P

 

edit:

 

litt bilder

 

Bensinpumpe001.jpg

 

Bensinpumpe002.jpg

 

Bensinpumpe003.jpg

Posted (edited)
enveisventilen er for å holde bensinen i røret slik at pumpe slipper å måtte pumpe hele veien fra start

 

Ok. Kanskje ikke så dumt, selvom det hydrostatiske trykket bensinen i tanken har er høyere enn det trykket du klarer å lage i slangene. Bensinen tas jo ut i bunn av tanken, så problemet vil kun være der når tanken er relativt tom. Du kan jo selv prøve å løsne slangen fra fuelrailen din og se hva som skjer..

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Posted
Ok. Kanskje ikke så dumt, selvom det hydrostatiske trykket bensinen i tanken har er høyere enn det trykket du klarer å lage i slangene. Bensinen tas jo ut i bunn av tanken, så problemet vil kun være der når tanken er relativt tom. Du kan jo selv prøve å løsne slangen fra fuelrailen din og se hva som skjer..

den er jo for å holde trykket der.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...