Jump to content

Kjøpt meg "kromkakejern" cosworth felger til sierran


OleHenrik90

Recommended Posts

De er vel 15" i dim og 7" breie.... Har noen 185 65R 15 dekk liggende, men tror kanskje rulleomkretsen blir for stor i og med at dekkene er fra en saab.... (sammenlignet bare med sommerhjulene)

 

Noen som veit hva slags dimensjon disse felgene kom med originalt? skal ha vinterdekk på de hvis det har noe å si....

 

En annen ting... Hva slags bolter skal brukes? Har bare noen med rett kon... mistenker at de ikke passer =p

Edited by OleHenrik90

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

185/65-15 kan du fint bruke. passer fint på Sierra det :)

Slike muttere får du kjøpt på din lokale dekkforhandler eller Ford-verksted.

Eller du evt. kan ta deg en tur på huggern og finne fra en annen bil (Ford med muttere) som har lik dim på hjulboltene og har alufelger.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

kjorer selv med 195.55.15 pà sierran min pà vintern à d funker helt knall, det er den dimensjon som er nermest 205.50.15 som er std dim pà sommerhjula pà cosworth, kunne gjerne ha kjort med 205 igjen jeg bare jeg hadde fàtt tak i den dimensjon

 

edit : sorry for skriveleif her.. sitter i puerto rico gran canaria pà spansk data :P hehe

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kommer helt an på hva dempere du har.

eg hadde slike felger på min forrige sierra sedan, med bilstein sprint dempere, dem er litt tykkere enn andre dempere, som koni osv.

hadde en liten bulk på felgen, og felgen subbet borti demperen.

 

vil tro at 205/50-15 er like bra som å kjøre på 205/40-17 ;)

alt etter hva innpress du har.

 

selv kjører jeg 195/55-15 på mine vinterdekk..

Link to comment
Share on other sites

Har felgene på og det er en klaring på 3mm til demperne fremme. Har vanlige sachs dempere. Tenker på demperskåla.

Har 195/50-15 sommerdekk liggende, og lurte på om noen veit dette passer på disse demperne? Felgene slår ikke borti, men tenker på gummien på dekka.

 

Ellers, takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...