Jump to content

kobble ut kun abs og beholde anti spin mondeo 2.0glx


BR Racing V6

Recommended Posts

Noen som vet om det kan kobbles ut kun abs å beholde antispin på 94 2.0glx. Har fjerna sikringa til abs. men da ble og antispin borte.

 

Har kjørt med ishjul foran på isbane.det spinner litt for mye på 1 hjul .så antispin var veldig bra å ha før. men da fikk man ikke stoppa pga abs

 

gjorde at pedalen var steinhard ved bremsing. Ellers funker dette meget bra med vanlig vinterdekk bak. må bare holde farta oppe med ishjula foran.

 

har sett på en bred kontakt som går inn på abs modulen. denne tok jeg av på sierra xr4x4 jeg hadde og da ble det vanlige bremser.

 

Men usikker om den på mondeoen vil kutte antispin i samme slengen.

 

Sammtidig er det noen som har bytte bensinpumpe? er dette enkelt som jeg har hørt. under baksete i et hull som er proppet med plast deksel?

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det går jeg heller... for med en gang enten ABS'n eller antispinnen kutter ut hos meg, så kutter begge deler ut...

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Bilen har ikke ABS på bakhjulene

Joda... er det ABS så er det på alle hjula, hva skulle vitsen være med å bare ha det forran. Så tydelig en ABS sensor bak på min gamle Mondeo jeg både når jeg skiftet bremsetromler, bakstillings-foringer å ikke minst ved støtdemper bytte.

 

Ser dette på side 121 i Haynes manualen http://www.my-ride.com/files/haynes-ford-m...pair-manual.pdf forøvrig inneholder side 132-133 info om hvordan sensorene demonteres og monteres samt feilsøking.

 

Antispinn fungerer derimot bare på framhjula :D

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

så det er ikke mulig å kunne manipulere vekk abs på noe måte?

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Joda... er det ABS så er det på alle hjula, hva skulle vitsen være med å bare ha det forran. Så tydelig en ABS sensor bak på min gamle Mondeo jeg både når jeg skiftet bremsetromler, bakstillings-foringer å ikke minst ved støtdemper bytte.

 

Ser dette på side 121 i Haynes manualen http://www.my-ride.com/files/haynes-ford-m...pair-manual.pdf forøvrig inneholder side 132-133 info om hvordan sensorene demonteres og monteres samt feilsøking.

 

Antispinn fungerer derimot bare på framhjula :D

Hmm.

 

På min 95 modell var det ikke ABS på bakhjulene. Den hadde riktignok ikke antispinn heller. Mulig det er forskjellen

Link to comment
Share on other sites

En mulighet kan være å kople opp et rele som kutter strømmen til ABS enheten når du bremser. Styrt av bremselys bryteren..

Da vil du miste ABS funksjonen under bremsing fordi systemt er strømløst, men traction kontrollen vil virke når du akselererer for da er strømmen tilbake??

 

Kan være systemet lagrer en masse feilkoder og låser seg ved å gjøre det slik, og det kommer også an på hvor fort traction systemet er oppe å går igjen etter at strømmen er tilbake.

Men kutter du hovedstrømmen og ikke signalene skal det i teorien virke uten å registrere feilkoder...

Link to comment
Share on other sites

En mulighet kan være å kople opp et rele som kutter strømmen til ABS enheten når du bremser. Styrt av bremselys bryteren..

Da vil du miste ABS funksjonen under bremsing fordi systemt er strømløst, men traction kontrollen vil virke når du akselererer for da er strømmen tilbake??

 

Kan være systemet lagrer en masse feilkoder og låser seg ved å gjøre det slik, og det kommer også an på hvor fort traction systemet er oppe å går igjen etter at strømmen er tilbake.

Men kutter du hovedstrømmen og ikke signalene skal det i teorien virke uten å registrere feilkoder...

den der var neimen ikke dum. men det pleier å være sånn på min at når det først kødder seg til og alt lyser, så må tenninga av og på for at det skal bli bra. kan støte på et problem der men

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Det er derfor jeg skriver hovedstrøm.

 

Blir det samma som å skru av/på tenningen, eller kople av/på batteri....

 

Problemet kan være at abs'en tar en selvtest når strømmen kommer tilbake og derfor ikke virker med en gang. Får styrenheten både konstantstrøm og + over tenning, kan det være det virker bedre å kutte den ene i forhold til den andre.

 

Men det må nesten prøves...

Edited by KIB
Link to comment
Share on other sites

Det er derfor jeg skriver hovedstrøm.

 

Blir det samma som å skru av/på tenningen, eller kople av/på batteri....

 

Problemet kan være at abs'en tar en selvtest når strømmen kommer tilbake og derfor ikke virker med en gang. Får styrenheten både konstantstrøm og + over tenning, kan det være det virker bedre å kutte den ene i forhold til den andre.

 

Men det må nesten prøves...

ja, det var nesten det jeg mente... mente at systemet bruker tid, og vil ikke være operativt med en gang bremsen slippes. men det er jo ikke værre enn at du får hjulspinn noen sekunder til antispinn kobler inn

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
pumpa sitter under det deksle som du sa ja

 

 

Ok. har du bytta om. er det enkel skuring?

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...