Jump to content

Bagasjeluke til forbannelse!


matros

Recommended Posts

Fatter ikke at bilen må stoppes for å få åpnet bagasjeloket? dette irriterer meg noe grønt,så er d noen som har et knep for å koble bort denne smarte oppfinnelsen,så mottas det med stor takk:D

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at bilen må stoppes for å få åpnet bagasjeloket? dette irriterer meg noe grønt,så er d noen som har et knep for å koble bort denne smarte oppfinnelsen,så mottas det med stor takk:D

 

Men hvorfor skal du åpne luken i fart?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Prøv å lås bilen så lås den opp igjen , da bruker dette å løse seg hos meg ;)

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

dette har vært brukt på ford siden scorpio ble lansert.

grunnen til at den ikke kan åpnes med motoren i gang var fordi det skulle forhindre tyveri i lyskryss og lign...kanskje ikke så vanlig her til lands men.

 

skal du fjerne den må du nok koble om litt ;)

Edited by 2.8 injection

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

jeg har også dette. det jeg gjorde var rett og slett å kjøpe et "trunk release kit" på mekonomen til 200kr. kobla dette opp med en egen bryter i dashen og en slags magnetting som drar i en wire som er festet i låsemekanismen på samme måte som orginalt.

Tok strøm direkte fra batteriet slik at jeg kan åpne bagasjerommet til en hver tid, og likevel ha den "sikkerheten" med at andre ikke kan åpne bagasjen i kryss etc. kan forklare nærmere hvis du ikke skjønte det.

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

hehe..Nei nå har jeg ikke så stort behov for å åpne luken i fart,men det er veldi irriterende å må stoppe bilen for vær gang jeg skal bak der etter noe..Å sjansen for at det kommer noen i et lyskryss ect,å skal stjele noe der,er vel heller minimal:)

Men det som escrot nevner her er vel ikke så dumt kansje,slipper ivertfall å stoppe bilen da:)

Men ser egentli for meg at det går en styreledning fra tenningen bakover til låsen,som det eventuellt er bare å koble av? eller noe i den duren ettersom låsen er elektronisk..

 

Er forøvrig en mk2 det er snakk om her:)

Link to comment
Share on other sites

det er ***** vanlig med slike tyverier i italia, spania div + i østblokk land. kjørte med dører låst der.

vi har det samma systemet på firmabilene. og vi HATER DET !!! men noen av firmabilene våre funker ikke det systemet lenger (takker og bukker for ford sin herlige kvalitet på det elektriske for den =) )

 

De har en sånn trunk popper på biltema å til 150kr. skulle ønske de hadde "skyvedørpopper" til transitene sine :P

 

Men hva er greia med at alle dørene låser seg når motoren er i gang ? vi kan ikke få lukket opp de "vanlige" dørene engang uten å låse opp med nøkkel-kontrollen eller så må vi skru av bilen. går liksom ikke ann å hoppe av mens bilen står å rusler på vintern for å hente seg en kopp kaffe. også utrolig idiotiskt !

Link to comment
Share on other sites

hehe..Nei nå har jeg ikke så stort behov for å åpne luken i fart,men det er veldi irriterende å må stoppe bilen for vær gang jeg skal bak der etter noe..Å sjansen for at det kommer noen i et lyskryss ect,å skal stjele noe der,er vel heller minimal:)

Men det som escrot nevner her er vel ikke så dumt kansje,slipper ivertfall å stoppe bilen da:)

Men ser egentli for meg at det går en styreledning fra tenningen bakover til låsen,som det eventuellt er bare å koble av? eller noe i den duren ettersom låsen er elektronisk..

 

Er forøvrig en mk2 det er snakk om her:)

Det er ikke riktig så lett. Ettersom jeg har skjønt da, så gir tenninga strøm til denne styreledninga kun i posisjon 0. For at knappen skal virke, må du ta strøm fra noe annet som har strøm med tenninga i posisjon 0, og det er vel kun batteriet. Derfor må du koble deg fra batteriet til bagasjen uansett. Da kan du like godt gjøre som meg og legge inn et "trunk release kit". Du har kanskje prøvd å vaske bilen om vinteren. da fryser den orginale knappen bak, og er umulig å få klemt inn. da er det nemlig fint med en knapp inni bilen som går utenom det orginale systemet.

Slik ser dette settet ut. Veldig greit å montere. Send meg en PM hvis du skal gjøre dette, så kan jeg sende deg bilder av hvordan jeg monterte dette.

 

Kristian

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

De har en sånn trunk popper på biltema å til 150kr. skulle ønske de hadde "skyvedørpopper" til transitene sine :P

 

Men hva er greia med at alle dørene låser seg når motoren er i gang ? vi kan ikke få lukket opp de "vanlige" dørene engang uten å låse opp med nøkkel-kontrollen eller så må vi skru av bilen. går liksom ikke ann å hoppe av mens bilen står å rusler på vintern for å hente seg en kopp kaffe. også utrolig idiotiskt !

Det er en programmeringssak. Inn til Ford og be dem fjerne automatisk låsing

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Mondeo Mk2?

Jeg hadde en slik en, den måtte åpnes med nøkkel på bagasjerommet. Var ikke noe knapp eller bryter man kunne trykke inn på den bakluka, kun nøkkel som fikk åpnet låsen med.

Endte med å kjøre med 2 nøkler :P

Link to comment
Share on other sites

Blir vel som med paseret på Mk3.

 

Makan til tull, nøkkel for å åpne det. Kjempe kjekt da gitt, om en skal høre etter en ulyd eller noe. Kan jo være sikker på att den blir borte når du stopper bilen for å åpne panseret. Nei, det er en dårlig gjennomtenkt løsning

Link to comment
Share on other sites

Får ikke programmert om dette hos ford. Har spurt. Dette fungerer kun på Mk3 og nyere sa de.

Du skal kunne trykke inn "nøkkelhullet" for å åpne bagasjen.

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ang trykke inn nøkkelhullet for å åpne luken, det funker ikke hos meg, jeg MÅ bruke nøkkel, og har ikke bryter framme til å åpne bak, men ser at motoren for åpning er der :huh:

 

hvordan gå fram for å slippe å bruke nøkkel?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...