Jump to content

Hva tror folket?


Recommended Posts

Bilen har fått seg et rimelig hardt slag rett over hjulet bak, av en lyktestolpe.... Hva tror folket? Er dette mulig å rette opp eller er det bare å leite seg etter et nytt karosseri? Vet det er begrensa hva en kan se på bilder osv, men har ikke fått flytta bilen bortover til garasjen enda, så har ikke fått demontert noenting for å sjekke skadene. Vil bare høre va andre tror om dette, er vel flere her som har knatta en sierra :)

 

DSC00014.jpg

 

DSC00015.jpg

 

DSC00016.jpg

 

DSC00017.jpg

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg klarte å se så har ikke støtdemper tårnet flytta noe på seg. Så vil tro en ny bærebro eventuelt travers og vil få bakhjulet på rett kjør igjen. Og da er det å få ut c-stolpen og hjulbuen. Det første jeg tenkte var å flytte alt over på ny bil, men etter å ha leita nån daga så er det rimelig tørt for karosseri her i nord, så da må retting vurderes.. :(

Link to comment
Share on other sites

Mye arbeid ja, men tanken på å flytte alt over på ny bil og betale enda en årsavgift osv frista lite. Så lenge bilen ikke er skeiv, så blir den retta. Skal prøv å få den til garasjen imorgen så en kan få sett nærmere på det. Men det blir vel kanskje like mye arbeid å flytte alt over enn å rette det opp. Det karosseriet var tilnærmet rustfritt :(

Link to comment
Share on other sites

Ofte kan en lettere skade se verre ut å rette til en den i virkeligheten er. Men her er det nok dessverre motsatt. En sånn type skade blir enda verre å rette opp en det ser ut til.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

hadde d vært en cossie så hadde jeg fått den rætta..

Ser ikke så halv gærnt ut igrunn, ser døra stemmer bra oppe mot take og et stykke nedover, noe som tyder på at takplate har bærga..

Så mestsannsynligvis så er det kun snak om et bakskjærm skift, men noe hammring av innder del..

Har sett vesentlig værre biler, som har blitt fiksa..

 

Men kostnader sammenligna med værdi, overgår du så det synger!

Bare det og få taki NY bakskjærm "om du finner" setter deg nokk tilbake 3-5000, ny bakrute 2000, ny bakstilling 1500?, 2 dekk/felger 2000?, støtdemper 1000 ? + sikkert en 30t arbeid +lakk/karoseri materiale..

 

500 timen x 30 = 15 000 alein.. tviler på at du finner et verksted som gjør det billigere enn 500 timen værtfall, og en privat person tar værtfall 200 kr timen ( 6000,- ) legger vi sammen alt, så havner vi på godt over 15 000,- og da har jeg sikkert vært snill på prisene..

Link to comment
Share on other sites

Nei å nei.. Har du klart det IGJEN :P

Hadde det vært min bil så har jeg funnet et nytt skall etter annen bil!!

Men siden du nå har til vane å drepe bilene dine. Så rett bilen opp du så kansje du husker på alt arbeidet og pengene du brukte for og få fikset bilen igjen, når du er ute å leker deg neste gang ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

kjøpte du den bilen i nærheten av drammen?

 

Nei fant denne i nordland :)

 

hadde d vært en cossie så hadde jeg fått den rætta..

Ser ikke så halv gærnt ut igrunn, ser døra stemmer bra oppe mot take og et stykke nedover, noe som tyder på at takplate har bærga..

Så mestsannsynligvis så er det kun snak om et bakskjærm skift, men noe hammring av innder del..

Har sett vesentlig værre biler, som har blitt fiksa..

 

Men kostnader sammenligna med værdi, overgår du så det synger!

Bare det og få taki NY bakskjærm "om du finner" setter deg nokk tilbake 3-5000, ny bakrute 2000, ny bakstilling 1500?, 2 dekk/felger 2000?, støtdemper 1000 ? + sikkert en 30t arbeid +lakk/karoseri materiale..

 

500 timen x 30 = 15 000 alein.. tviler på at du finner et verksted som gjør det billigere enn 500 timen værtfall, og en privat person tar værtfall 200 kr timen ( 6000,- ) legger vi sammen alt, så havner vi på godt over 15 000,- og da har jeg sikkert vært snill på prisene..

 

Ja skjønne hva du mener, men fått tak i bærebru som skal byttes idag. Skulle traversen være skjev har æ en tel fra 4x4 cossie liggende. Bakrute og deksler osv ser det ut til at det er ordnet allerede ifra 4x4 vinge her på forumet. Og støtdemperen har på et mirakuløst vis overlevd å det er vel på høy tid med 4 nye vinterdekk uansett :) arbeidsøker e æ å for tiden så plenty med tid om dagene, (enn så lenge).

 

Nei å nei.. Har du klart det IGJEN :P

Hadde det vært min bil så har jeg funnet et nytt skall etter annen bil!!

Men siden du nå har til vane å drepe bilene dine. Så rett bilen opp du så kansje du husker på alt arbeidet og pengene du brukte for og få fikset bilen igjen, når du er ute å leker deg neste gang ;)

 

nåja, vane og vane :P uflaks.. Har tenkt tel å prøve å rette opp vertfall, sia æ får tak i alle delan æ treng brukt å før en grei pris. Hadde en plan om å få pussa opp lakken på biln utvendig i påsken, og en kompis har tilgang på div verktøy før oppretting og har sagt ja tel å hjelp mæ B)

Og ja, har et snev av håp om at æ huske på det neste gang æ e ute å leke :P

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

Snakk med truckdriver.. Han har et hvit sedan skall stående på jordet :) + et svart skall gjemt i en gruve :P

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Snakk med truckdriver.. Han har et hvit sedan skall stående på jordet :) + et svart skall gjemt i en gruve :P

 

Har allerede snakka litt med Ruben om det ;) Som du vet skal den svarte sveises i lag med den blåe :P

Den hvite står disponibel :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...