Jump to content

Fikk sjokk av denne prisen


viceguy

Recommended Posts

Var å fikk EU godkjent bilen min på Onsdagen (forøvrig null annmerkinger) å sjekket da samtidig prisen på senkesett og montering. Joda senkesettet var det ikke så gal pris på ca 2300 kr, men monteringen derimot (riktignok så inkluderte det hjulstillings kontroll også)... joda, "bare" ca 10.000 kr for dette :huh:

 

Hørte jeg noen som ropte løp å kjøp.... denne karen må vel ha trykka feil på kalkulatoren når han regnet ut prisen eller er det faktisk så dyrt? Er dette det som det faktisk koster så tror jeg at bilen får være som den er... javel kanskje høy som et fjell i noens øyne, men da kan jeg jo bare trøste meg med hvor mye penger jeg har spart :)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si noe om prisen,..

Men det tar jo en del tid å bytte alle fjærer og ta firehjulskontroll.

Sikker på at det ikke inkluderte fjærbenslager også? For dette er veldig vanlig å bytte samtidig, siden man må gjøre akkurat samme jobben for å bytte de, viss man skal det i etterkant. Så viss de delene er med i prisen, er den faktisk ikke så galen. For det er satt opp ganske mye tid på å gjøre den jobben der viss man inkl. firehjulskontroll.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si noe om prisen,..

Men det tar jo en del tid å bytte alle fjærer og ta firehjulskontroll.

Sikker på at det ikke inkluderte fjærbenslager også? For dette er veldig vanlig å bytte samtidig, siden man må gjøre akkurat samme jobben for å bytte de, viss man skal det i etterkant. Så viss de delene er med i prisen, er den faktisk ikke så galen. For det er satt opp ganske mye tid på å gjøre den jobben der viss man inkl. firehjulskontroll.

Enig. Bytte fjører tar tid. Syns kje det va noe grusom pris!

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si noe om prisen,..

Men det tar jo en del tid å bytte alle fjærer og ta firehjulskontroll.

Sikker på at det ikke inkluderte fjærbenslager også? For dette er veldig vanlig å bytte samtidig, siden man må gjøre akkurat samme jobben for å bytte de, viss man skal det i etterkant. Så viss de delene er med i prisen, er den faktisk ikke så galen. For det er satt opp ganske mye tid på å gjøre den jobben der viss man inkl. firehjulskontroll.

Nei prisen var kun for bytte og firehjuls kontrollen, uten noe som helst deler annet en fjærene som jeg fikk prisen på, så total pris ca 12300 kr.

 

Var det 10 lapper pluss fjærene er det dyrt.

Stemmer...å er enig i at dette er dyrt.

 

Om jeg skulle få noen kroner til overs (noe jeg tviler på i disse permisjonstider) så blir det neppe handlet inn fjærer eller jobben utført hos Ford med slike priser.

Link to comment
Share on other sites

Nei prisen var kun for bytte og firehjuls kontrollen, uten noe som helst deler annet en fjærene som jeg fikk prisen på, så total pris ca 12300 kr.

 

Okay, ja da var det dyrt. Fikk du noen begrunnelse på hvorfor det ble så dyrt?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Nei prisen var kun for bytte og firehjuls kontrollen, uten noe som helst deler annet en fjærene som jeg fikk prisen på, så total pris ca 12300 kr.

 

 

Stemmer...å er enig i at dette er dyrt.

 

Om jeg skulle få noen kroner til overs (noe jeg tviler på i disse permisjonstider) så blir det neppe handlet inn fjærer eller jobben utført hos Ford med slike priser.

 

 

hvorfor bruke et merke verksted, når d skall monteres uorginale deler, ford gir inten garanti for slikt uansett...

dra til et mindre verksted, og du har vell halvvert prisen med en gang..

Og jobben er ikke dårligere utført av den grunn..

Link to comment
Share on other sites

hvorfor bruke et merke verksted, når d skall monteres uorginale deler, ford gir inten garanti for slikt uansett...

dra til et mindre verksted, og du har vell halvvert prisen med en gang..

Og jobben er ikke dårligere utført av den grunn..

 

Kan være ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Okay, ja da var det dyrt. Fikk du noen begrunnelse på hvorfor det ble så dyrt?

Nei, ikke annen forklaring enn at det er en omfattende jobb.

 

hvorfor bruke et merke verksted, når d skall monteres uorginale deler, ford gir inten garanti for slikt uansett...

dra til et mindre verksted, og du har vell halvvert prisen med en gang..

Og jobben er ikke dårligere utført av den grunn..

Fordi jeg fortsatt har garanti på bilen, å jeg vet også hva slags kvalitets-standard andre verksteder (mekonomen/automester etc) holder her i distriktet. Vet også hvor vanskelig det kan være om man kommer tilbake å klager på en jobb... samt at man faktisk om de tar den inn igjen for å utbededre jobben i hht min klage, forårsaker at jeg blir uten bil sannsynligvis en hel dag (eventuelt så tilbyr de meg leiebil).

Kan være ;)

... eller ikke være :D Jeg har vært fornøyd med jobbene Ford gjore på min gamle Mk1, så da ser jeg ingen grunn til å gå til andre. Om man kommer til Ford å klager på en dårlig utført jobb så har de en fantastisk kvalitets-sikring å tar inn bilen uten krangel (noe som ikke er tilfelle hos de "andre" (jaffal ikke her i distriktet). De gjør også sitt beste så man slipper å være uten bil lengere enn nødvendig :)

 

Så om jeg får noen kronasjer å rutte med utover våren til senkesett og montering, så blir det nok til at jeg benytter Ford til tross for en sikkert noe høyere pris (jeg kan jo prøve å prute litt). Regner med at de gir en garanti på utført arbeide selv om det er slik hår ball sier at de ikke gir garanti på delene da de er uorginale.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Kan være ;)

 

fortell meg da om et godkjent bilverksted som har pairene og bemanninga i orden, som ikke har kunskap/kapasitet til og få skifta 4 fjærer for under 10 000 .- ?

 

skjønner godt at folk holder seg til merkeverksted så lenge det er snak om garantier/servicer på nye biler, men hær er det snak om og montete et uorginalt sett med fjærer.. om jeg ikke husker feil fra den tida på møller, så går alt av garanti`er bort så fort det sitter uorginale deler i/på bilen..

og et lite verksted kan også gi garanti på utført arbeid, ikke på delene..

 

greit nok at du har gode erfaringer med ford, det skall du så absolutt få, jeg har ikke noe i mot ford og prøver ikke og svart male de, men her fikk du sjokk av en pris du fikk fra en merke forhandler, men går du til et mindre verksted så har du halvert sjokke, om jeg kan si det slik..

 

hadde det vært min bil, så hadde jeg kjøpt ei kasse øl, og tatt en kveld i garasjen selv.. og heller dratt på: event ford og fått 4hjuls kontrollen utført..

Link to comment
Share on other sites

fortell meg da om et godkjent bilverksted som har pairene og bemanninga i orden, som ikke har kunskap/kapasitet til og få skifta 4 fjærer for under 10 000 .- ?

 

skjønner godt at folk holder seg til merkeverksted så lenge det er snak om garantier/servicer på nye biler, men hær er det snak om og montete et uorginalt sett med fjærer.. om jeg ikke husker feil fra den tida på møller, så går alt av garanti`er bort så fort det sitter uorginale deler i/på bilen..

og et lite verksted kan også gi garanti på utført arbeid, ikke på delene..

 

greit nok at du har gode erfaringer med ford, det skall du så absolutt få, jeg har ikke noe i mot ford og prøver ikke og svart male de, men her fikk du sjokk av en pris du fikk fra en merke forhandler, men går du til et mindre verksted så har du halvert sjokke, om jeg kan si det slik..

 

hadde det vært min bil, så hadde jeg kjøpt ei kasse øl, og tatt en kveld i garasjen selv.. og heller dratt på: event ford og fått 4hjuls kontrollen utført..

 

For all del, så og si alle frittstående verksteder vil nok gi kunne gå under den prisen ja.

Men er litt av hvert som kommer ut av NOEN slike verksteder her i området, og der trådstarter holder til.

Langt i fra alle, men har vært litt styr. Så derfor forstår jeg hans skepsis og ønske om å gå til sitt merkeverksted.

 

Men for all del, sjangsen for at det går helt fint er veldig stor, skal ikke si noe på det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjort som hår ball, kjøpt en sekser og gjort jobben selv. Hvor mye kan egentlig gå galt og hva har man å tape? Neppe mer enn 10.000 ;) Ordinære slitedeler som må byttes i understellet faller jo åkkesom utenom garantien. Dessuten er vel muligheten for at en reell garantisak oppstår før garantitiden utløper svært liten.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

til hår ball og grandisjohn, drikker ikke øl i heletatt... har i tillegg hverken garasje og alt annet av verktøy som skal til får å gjøre en slik jobb.

 

Takk til Escort RST WRC og alle dere andre som ser saken fra min side. kimsa om det du sier stemmer ang senkesettet og garantien så er jo dette enda et argument på hvorfor jeg skal bruke et merkeverksted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil i hvertfall anta det.

 

Hadde jo en Mazda 6 stv før. Og der var det i hvertfall slik.

 

Siden Ford etter min mening har mye bedre service så vil jeg tro de også oppererer etter denne normen. Hvorfor skulle de ellers tilbydt orginale styling deler, typegodkjent for bilen

Link to comment
Share on other sites

Når jeg senket min mk3 stv så måtte jeg ut med ca 10.000.

 

Da er prisen for fjærene og montering av disse oss merkeverksted. Så måtte demperene bak byttes siden disse var høydejusterbare så kom 4 hjuls kontrollen også. Var ikke så galen pris med alt jeg fikk.

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Ta deg en tur hit så kan jeg bytte fjører for deg for en 1000lapp jeg.. :D har ferie nå uansett så... :P 4hjulskontroll koster ca 1500,- å ta på et annet verksted i etterkant så..

 

Har man et spett, hammer, fjørklemmer og muttertrekker er det fort gjort å bytte fjører på mondeo...

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket med en som jobber i kundemottaket på Røhne & Selmer igår, (kjøpte noen senkefjører av han)

 

Det tar 2-3t å bytte alle fjørene ink forstillingskontroll.

Han anbefallte meg på det sterkeste til å gjøre det selv, for prisen de tok for å bytte PR fjør var svimlende 3500kr.

 

Så tatt den prisen i betraktning:

 

3500kr x 4 = 14000kr

1500kr forstillingskontroll

 

da havner du på 15500kr kun i arbeid.

Så kommer fjørene i tillegg.

 

Så du har ikke fått så gæli pris da.

 

Nå anbefaller de at du bytter fjærbeinslager samtidig også. de koster ca 300kr/stk.

 

Videre så kan jeg ramse opp hva kompisen min betalte :

 

Han knakk høyre fremfjør og satte bilen på Mekonomen.

 

De tok 9700kr for å bytte TO fjører (prisen var ink deler og arbeid)

 

Dyrt? Ja!

Link to comment
Share on other sites

ja nå kan jeg forstå hvorfor dettakoster så mye.

 

Satte igang med å bytte dritten igår, og fy f! du klarer det mest sannsynlig ikke om du bare er en person.

 

Jeg oppsummerer i tråden min om hvordan ting ikke gikk på skinner...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...