Marius T Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Hvor mye vil det koste å bygge en rallycross escort i klasse 2? Med slik bredding? http://www.srh-motorsport-photography.co.u...ms/POTN/RX2.jpg håper på svar Marius T
sierraracing Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Skal du ha noe som henger med i super kl.2 kan nok regne 200000+ Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Marius T Posted May 7, 2010 Author Posted May 7, 2010 Men slik bredding da? hvor mye vil et vanlig escort mk7 karosseri med slik bredding koste å bygge? (bare skallet)
Kverna Posted May 7, 2010 Posted May 7, 2010 Tenker du da på kun å klaske på ett par breddere ? Eller full ombygging med bur, girtunell, 4x4, langsmontert motor, kjøling baki osv ? Min fotoblogg
Marius T Posted May 8, 2010 Author Posted May 8, 2010 jeg tenkte hele bilen. men jeg lurer på om hvis jeg skal bygge om jeg starter med bredding
RS2k Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 200+++ må du hvertfall regne med.Kravet til kvaliteten og seriøsiteten på RCbil er ganske mye høyere enn på en gatebil.Husk også at det kommer noen ikke ubeskjedene driftskostnader ved siden av selve byggekosten. Må gi deg et tips ang breddinga.I rallycross går det i "funksjon før form". Breddinga er bare et resultat av behov for større plass.Begynn å "design" bilen fra innsiden og ut, motsatt blir litt feil til det formålet mener jeg. Andreas
Mark1 Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Dette tror jeg du kan for lite om Marius T, jeg ville heller finni en ferdig bil.Som RS2K sier, du starter i feil ende, bredding er det aller siste som går på i ett sånn prosjekt som det her. Men om du bare er ute etter bredding så er det bare å leite etter noen som har formene til dette settet, og i tillegg ett sett med fire veldig store hjulspacere (og ett lite lager med hjullager)Ett tips der er å få kontakt med mannen på bildet, ellers kjørte vel schanche noe tilsvarende, kanskje han veit noe.http://www.ianhardy.net/gallery/main.php?g2_itemId=58822 ett bilde til av mannen på bildet som heter Derek Jobb.Du trenger også store hjul så du fyller ut hjulhusene og mulig også coilovers /senking for å få riktig høyde på den. Typisk pris for ett sånn sett med bredding i glassfiber er 15-20 000kr. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
jensenmotorsport Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 blir supernasjonal eller rcn kl2 du tenker på? 2003 Ford mondeo 1982 sierra 1,6L-2,0 nå 1976 Ford Escort mk2 ombygd RS2000, 1977 escort mk2 rallycrossræser
Marius T Posted May 23, 2010 Author Posted May 23, 2010 blir supernasjonal eller rcn kl2 du tenker på? jeg tenkte på supernasjonal, men jeg tror det er lurere om jeg kjøper en "ferdig" bil. hvor mye må man gi for en slik escort?
RESIRKULERT TENÅRING Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Trå til!http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1084544;Modified=1270559458
jensenmotorsport Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 mellom 120k til 2-300k 2003 Ford mondeo 1982 sierra 1,6L-2,0 nå 1976 Ford Escort mk2 ombygd RS2000, 1977 escort mk2 rallycrossræser
Fredrico Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Trå til!http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1084544;Modified=1270559458Ville ikke anbefalt denne bilen her. Skal du absolutt ha en Escort? Ligger en Ford Focus på motorsportavisen.no som kan være interessant, selv om det står lite om hvilken motor den er bygget på. Skal du ha en konkurransedyktig Ford i SN klasse 2 så ville jeg kjøpt en bil med "volvo" drivverk. Sellholm girkasse og volvo 1031 bakaksling, dette er det som er mest brukt, og dermed det som er best / lettest å få tak i deler til. SN klasse 2 er en ganske tøff klasse, og med mindre man har ganske heftig redskap så er det en hard klasse å konkurere i.
twin turbo Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 rune hansen selger vel dei skjerma der. men bredding er kun innpakninga som nevnt av andre her, det under som koster. trehjulsykel
Marius T Posted June 7, 2010 Author Posted June 7, 2010 Takk for alle svar jeg hadde egentlig tenkt å ha det som et langtids objekt men tror jeg kan for lite om bilbygging. Mariut T.
jensenmotorsport Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Ville ikke anbefalt denne bilen her. Skal du absolutt ha en Escort? Ligger en Ford Focus på motorsportavisen.no som kan være interessant, selv om det står lite om hvilken motor den er bygget på. Skal du ha en konkurransedyktig Ford i SN klasse 2 så ville jeg kjøpt en bil med "volvo" drivverk. Sellholm girkasse og volvo 1031 bakaksling, dette er det som er mest brukt, og dermed det som er best / lettest å få tak i deler til. SN klasse 2 er en ganske tøff klasse, og med mindre man har ganske heftig redskap så er det en hard klasse å konkurere i.undskyld meg men! trur du volvo er no bedre på drivverk? Det drivverket som sitter der er jo solid som bare det!det lureste er å kjøpe/bygge en 2,0l bil i dag! da kan du kjøre i 3 klasser uten om å kjøre så veldig mye med bilen din! det blir da rcn kl 1 og supernasjonal kl 2 og den nye em klassa som også er ei intill 2,0l klasse! 2003 Ford mondeo 1982 sierra 1,6L-2,0 nå 1976 Ford Escort mk2 ombygd RS2000, 1977 escort mk2 rallycrossræser
Guest krokis Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 skal du ha en bil som henger med så må du nok ut med mellom 120- 2-300 ja i super ja. alt koster jo. kan jo ta bilen min som er en org cossi som er bygget om. da er d motor cossi uten turbo mellom 240-280hk i motor betyr over 100k i motor, øhlins 3veis justerbare. rundt om ca 40000kr. gir 30-40 lapper, osv så d koster og være med. å jeg vet at den escorten som d lå link lengre opp her den er bra . han kan ford så den er bra.
Guest Hagadokken Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 (edited) Hei! Kanskje litt sent for svar i denne tråden, men jeg svarer allikevel! Vi bygget en Ford Escort mk6 ( akkurat som den på bildet ditt, bare rød ) i fjor vinter. Den var klar til Norgesmesterskap runden som gikk på Vinjarmoen i sommer. Skal man bygge en slik bil fra bunn, blir det dyrt. Denne bilen kom på 400 000+++ , og da gjorde vi ALT arbeid selv, unntatt burbygging. Men det er også en bil som fungerer bra, med lite tull. Vi kjører øhlins / Sellholm understell, Og Trond Stensbøl zetec motor. Da det gjelder de utbyggerne, så vet jeg bare om 1 sett i Norge, ( Godt mulig det er flere) og det settet har vi:-) et komplett sett med denne glassfiber, altså frontfanger,bakfanger, frontskjermer og bakskjermer kommer på ca 6-7000. Men er mye tilpassning i og med at vi skjærer ut hele bakskjermen på rallycrossbilen. Men til gjengjeld ser det veldig "bøst" ut:-) Også kan jeg vel si med en gang, at du får ikke 280hk ut av en cosworth sugemotor.. Ikke realistiske hester. 240 er oppnåelig.:-)Og de fleste i rallycross bruker Volvo drivverk. ( girkasse, mellomaksel, bakaksel. ) Dog Sellholm sin utgave.. Det er dette som er holdbart, og utprøvd.Legger til et bilde av bilen; Mvh. Pål Marius Hagadokken Edited November 26, 2010 by Hagadokken
grcossie Posted November 29, 2010 Posted November 29, 2010 Jens Hanestad, har eller hadde hvertfall, formene til slike skjermer, som stod på glomma papp mk6 Escorten
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now