Jump to content

porting av topp


glosviken

Recommended Posts

noen sider i norge som selger ab07 kammene? eller må de bestilles fra utlandet.

Det kan jeg ikke tenke meg. Du må nok høre med disse: http://www.kentcams.com/

 

Vet ikke hva Mark brukte som ladetrykkstyring på den motoren, kan prøve å finne det ut. Var mappet på beste pumpe bensinen de har der borte så vidt jeg vet. Er vel 99 vpower eller noe sånt.. ViPec sprut ble brukt. Han påstår forresten at det er et vel så godt sprut som Autronic sine..

 

Leste gjennom tråden nå og komp var faktisk 7,6:1 så lavkomp. Men framdeles standard topp. Brukte først en bd14 kam.

 

Fant litt ang tenning. 11 grader på 2,4 bar fra 5500 til 7000rpm. 15 grader på 2bar

Du vet, det er ikke behov for så avansert ladetrykkstyring når man kjører så lav komp som. 7,6:1. Når man lader 2,5 BAR i mellomregisteret og så 2,4 BAR utover så går turboen for fullt og gjett om det er lav tenning på 4000 o/min.

 

Kanalene i en helt original urørt Cosworth topp klarer 170 hk som sugemotor med ville sugekammer, høy komp, 2 dobble forgassere og grenrør. Med 1,0 BAR ladetrykk øker det maksimale potensialet til ca. 340 hk og med 2,0 BAR 510 hk.

Vi må imidlertid huske å trekke fra for mildere kammer, mindre effektivt innsug og enormt mye høyere baktrykk når man bygger en så brukervennlig og fornuftig motor som det MAD har gjort her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...