Jump to content

porting av topp


glosviken

Recommended Posts

hei kem porta toppen min bra og til ein fornuftig pris??

ka er ca pris på porting av topp?

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lure litt på ka effekt ein kan hente og ca?

t34

rs500coller

grønedyser

(snart) pukkelrygg chip

Mongoose

+++ litt dill:p

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

lure litt på ka effekt ein kan hente og ca?

t34

rs500coller

grønedyser

(snart) pukkelrygg chip

Mongoose

+++ litt dill:p

 

Skeptisk til å porte noe særlig på den effekten. på grønndysene henter du nok ikke mer enn 370-80 skikkelige hester. Kan godt hende det hjelper litt men mister nok litt respons. JHS har vel porta topp og ca samme oppsett så han vet vel om det ga noe forskjell.

 

Hør med Kjetil (pukkel) hva han mener blir best siden han skal lage chipen. Han har sett noen motorer nå, påstår han ihvertfall :P Fått gode råd av han jeg ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

etter det eg har hørt før ein ikkje ut som mykje meir enn 300hk ut av motor uten og porte???

er ditta tullprat? eg veit ikkje:P

 

noen som har bilde av eit omsveisa innsug? ka det hjelpe til? effekt og hente??

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

JHS har vel porta topp og ca samme oppsett så han vet vel om det ga noe forskjell.

Skal ikke skryte på meg at jeg merket noe forskjell, det er i såfall minimalt. Eneste grunnen til at min ble portet er fordi jeg hadde den av for overhaling alikevel. Så ble montert doble ventilfjærer etc, så toppen er klar for ett par nye kammer og en skikkelig effektøkning om fristelsen skulle være der senere.

Link to comment
Share on other sites

etter det eg har hørt før ein ikkje ut som mykje meir enn 300hk ut av motor uten og porte???

er ditta tullprat? eg veit ikkje:P

 

noen som har bilde av eit omsveisa innsug? ka det hjelpe til? effekt og hente??

 

En kompis av meg har vel dradd over 400 hester ut av motoren uten porting og originalt innsug. Klarer fint 350-400. Tror ikke du henter noe særlig med hester på den effekten du snakker om ved å bruke omsveist innsug.

Omsveist vil si at halsen på innsuget er sveist litt om, slik at luften ikke blir strupt for mye. Forandrer rett og slett på vinkelen der sånn at mer luft passerer.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke giddi porting av topp på ditt oppsett.

Sveis heller om albuen på innsuget ditt og kos deg med bilen. Den dagen du dytter på en svær turbo og har surge fra ville vesten kan du porte litt :)

 

bare tull. responsen blir enormt mye bedre med en portet topp, og det er etter min mening noe av det bedre man kan gjøre med en cosworthmotor..

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

bare tull. responsen blir enormt mye bedre med en portet topp, og det er etter min mening noe av det bedre man kan gjøre med en cosworthmotor..

 

 

er dette eg og har hørt etter at min bror trimma escorthen sin med autoconsul (per gulbransen) fekk han beskjed om det at viss han skulle ha noke over 300hk so burde han porte toppen og det vart gjort?

 

er dette eg og har hørt etter at min bror trimma escorthen sin med autoconsult (per gulbransen) fekk han beskjed om det at viss han skulle ha noke over 300hk so burde han porte toppen og det vart gjort?

men eg gidde liksom ikkje og kaste bort 4000-7000 viss det ikkje e vits og porte

 

 

 

Edited by glosviken

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

hadde likevel ikke gjort det med grønndyser for den prisen hvis toppen din ikke trenger overhal.Med mindre du knuser til med 8 dyser då :D ut ifra mine skilder så er 370hk umulig eller uansvarlig med grønne dyser,uten å si at jeg vet

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

morefun her inne på forumet . kjører med urørte eksos kanaler i toppen og lettere friserte innsugskanaler. bremer jo over 500 i motoren med masse moment 700nm . så du trenger ikke å porte toppen din men om du kjenner noe forskjeld på portet kontra org topp på den effekten veit jeg ikke.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

morefun her inne på forumet . kjører med urørte eksos kanaler i toppen og lettere friserte innsugskanaler. bremer jo over 500 i motoren med masse moment 700nm . så du trenger ikke å porte toppen din men om du kjenner noe forskjeld på portet kontra org topp på den effekten veit jeg ikke.

Meirmorro har ganske god surge på full gass da

Link to comment
Share on other sites

porta topp vil hjelpe på responsen,det samme vil omsveist innsug.

 

hvis du har en t34 med 63 hus ville eg solgt grønndysene og kjøpt svarte siemens eller grådyser.

 

grønndyser holder vel til ca 330 hk med ok driftsgaranti på en god dag

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Meirmorro har ganske god surge på full gass da

 

Har nok noe å si at det står en gt35 der hvis jeg husker rett. den surger lett. har rimelig godt porta topp på min og den surger og en del faktisk med 3076..

 

Man kan jo spørre hva engelske motorbyggere gjør.. så små kanaler så lenge som mulig..

 

Her er et svar fra Mark Shead bla annet, hvis man gidder lese gjennom Porting

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Har nok noe å si at det står en gt35 der hvis jeg husker rett. den surger lett. har rimelig godt porta topp på min og den surger og en del faktisk med 3076..

 

Man kan jo spørre hva engelske motorbyggere gjør.. så små kanaler så lenge som mulig..

 

Her er et svar fra Mark Shead bla annet, hvis man gidder lese gjennom Porting

 

sitter gt3582 der ja. men den går ikke i surge som jeg har fått med meg. ble kjørt på 2.2 kg i lad nå på sist på skogen.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

rs1000 har vel eit godt svar på lur :)

Takk for tilliten, men slike spørsmål som dette er for upresise til å svare på.

Hva er målet, egentlig?

Hvor stort er budsjettet og hva med planer videre?

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

planen er vell egentlig og bruke det oppsettet som er nemt og få bilen til og gå best mulig har både ar63 og ar48 eksoshus liggande so har ikkje bestemt meg enda ka dokke ve seie om det??... har fått tilbud på porting av toppen på 3000kr so spørsmålet er om det e noke vits?? kan muligens kjøpe noken nye dyse viss det er det som er lurast?

 

takk for mange gode svar foresten:)

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

planen er vell egentlig og bruke det oppsettet som er nemt og få bilen til og gå best mulig har både ar63 og ar48 eksoshus liggande so har ikkje bestemt meg enda ka dokke ve seie om det??... har fått tilbud på porting av toppen på 3000kr so spørsmålet er om det e noke vits?? kan muligens kjøpe noken nye dyse viss det er det som er lurast?

 

takk for mange gode svar foresten:)

Og med "til å gå best mulig" så mener du egentlig at du ønsker å forbedre bilens akselerasjonsevne opp til og med ca. 150 km/t?

Hva mener du egentlig med ordet "muligens" i setningen: "kan muligens kjøpe noken nye dyse viss det er det som er lurast?" ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...