Jump to content

inkorting av bakdempere eller kjøpe kortere dempere


torstein

Recommended Posts

er det mulig å få kjøpt kortere bakdempere til sierra? eller korte inn de orginale? Jeg har senket sierraen min ganske mye, så nå står fjærene ikke lengre i spenn. Så tenke at det kunne løses med å sette på noen dempere kansje fra en anna bil?

Link to comment
Share on other sites

er det mulig å få kjøpt kortere bakdempere til sierra? eller korte inn de orginale? Jeg har senket sierraen min ganske mye, så nå står fjærene ikke lengre i spenn. Så tenke at det kunne løses med å sette på noen dempere kansje fra en anna bil?

 

 

:blink:

 

Dette må du legge ut bilder av!

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du klart dette?

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Siden du har kappet senkefjærene, så kan du vel bare kappe demperne også.. hehe.. Aldri hørt om at du får forskjellige lengde på demperne på samme bil, så du må vel sikkert finne en annen. Men spørs hvilken bil som har nøyaktig samme innfestning som din da..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg har visst forklart meg dårlig.. hehe. Tenker jo at hvis man får feks hjul løft så vil ikke fjæra sitte i skikkelig spenn mellom karosseriet og bærebrua lengre. Du merker dette kansje når man jekker opp bilen bak..

 

Folk bryr seg kansje ikke om slikt så må vel bare være slik til jeg får råd til coil overs...

Link to comment
Share on other sites

Det er en god grunn til at kappsenking er fobudt. Slik som nevnt over her i tråden er livsfarlig. Når du kapper fjæra så mye blir den så stiv at en orginal demper ikke henger med, og du risikerer at bilen regelrett hopper av veien. Har selv kjørt kappsenka bil(ikke min) i 80 etter landevei, og traff en liten ujevnhet i veibanen. Dette var i en sving, slik at mens bilen var i lufta flytta den seg en god halvmeter sideveis i forhold til veibanen.

Skal du ekstremsenke så mye må du gå for en mer gjennomført løsning som f.eks coilovers eller luftfjæring, slik at du beholder fjæringsvei, og dempere og fjærer er avpassa i forhold til hverandre.

Blir du stoppa etter veien av rette myndigheta med den løsninga du har nå får du kjøreforbudt, og får ikke lov å kjøre bilen en meter lengre før fjæringa er tilbake i godkjent form.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...