Jump to content

Sonnir´s Ford Mondeo "ST200 edition"


Sonnir

Recommended Posts

  • Replies 330
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg handlet lux baklykter av forddigger:) skal matte de ned med 1200 papir også lakkere et lag med klarlakk :) bilde kommer!

Det blir arrangert treff i helgen, Valdres motorfestival :) se på treff og arrangement på denne siden for info:) hadde vært kult om Ford folk også kunne tatt turen :)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det en stund siden sist. Hatt en travel sommer med bilcross skuring og diverse. lite tid med data og photobucket :(

Skal se om jeg får lagt ut bilder av bilen i løpet av dagen :)

 

Ble stoppet av statens vegvesen forrige uke... Fikk mangellapp på sotaruter fremme og xenonlys i nær og fjern :( Var på biltema i dag og handlet Gold pærer :) Tror kanskje det blir kult :)

 

Har også kjøpt meg en vinterbil som jeg skal rase med i vinter :) Volvo 240 90 mod sedan :) bilder kommer av den også!

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Uff da.

 

Må du rive av att sotinga da? Trodde ikke de kunne si noe på xenon i fjern lysene. Rart de ikke brydde seg med tåke lyktene dine. Xenon der også vel. Du er den første jeg veit om som har fatt mangel lapp for den sotinga. En kompis jeg la samme toning hos for ett par måneder siden ble stoppet i teknisk, men han fikk kjøre videre.

 

Når skal bilen vises? Såg du fortsatt hadde toning i går.

Link to comment
Share on other sites

Da er det en stund siden sist. Hatt en travel sommer med bilcross skuring og diverse. lite tid med data og photobucket :(

Skal se om jeg får lagt ut bilder av bilen i løpet av dagen :)

 

Ble stoppet av statens vegvesen forrige uke... Fikk mangellapp på sotaruter fremme og xenonlys i nær og fjern :( Var på biltema i dag og handlet Gold pærer :) Tror kanskje det blir kult :)

 

Har også kjøpt meg en vinterbil som jeg skal rase med i vinter :) Volvo 240 90 mod sedan :) bilder kommer av den også!

Er standard dustetilsynet det... de gnir seg i fingra når de ser en veldig ombygget å pen bil som de "bare" måååå vinke inn til kontroll. Så er det fram med mangellapp-blokka å krysse av i vildens sky for å få kjøretøyet tilbake til "levert fra butikk" standard :(

 

De ser ikke fakta som:

Solfilm øker passasjerenes sikkerhet ved sidekolisjon da filmen faktisk holder glasset sammen istedenfor å gi glass skader ved en eventuell side kolisjon

xenonlys øker sikten ved kjøring i mørket å da særlig i regn å på våte veier, da "eter" den våte veien opp lys fra konvensjonelle halogen pærer. Når det er sagt så kreves det jo at xenonlys er koblet opp mot ulike nivå sensorer på forstillingen for å sørge for at lyset hele tiden er rett og ikke blender, så om du ikke har dette på din bil så støtter jeg faktisk avgjørelsen som dustetilsynet har gjort ved å gi deg mangel på dette.

 

De er en forbannade gjeng med paragraf-ryttere alle sammen... piss meg i øret sier jeg bare

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Ja, enig :)mine lys var juster etter apperat på skolen så de blenda ikke :) menmen. har nå byttet til Biltemas gold pærer :) bilder kommer!

 

I sommer var jeg og en kammerat ute og photoshoota litt :)

IMAG0043-1.jpg

 

Luxlykter:

IMAG0092.jpg

Nye til venstre og gamle sota til høgre

IMAG0094-1.jpg

IMAG0095-1.jpg

 

Uff, møkkete bil

IMAG0109-1.jpg

 

Den nye bilcrossbilen min :D

IMAG0124.jpg

Fikk ventilras på den sist løp jeg kjørte på Gol :(

 

Vinterbilen :D

Lakkerte den på torsdag med bengalakk :) ble utrolig bra egentlig :)

IMAG0151.jpg

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

har blitt utrolig pen denne bilen din :)

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Du som har så digert hus nå Sondre. Du kan invitere til Mondeo samling på Kapp en kveld i nærmeste fremtid. Så kan vi steike noen pizzaer, se litt film og prate litt tull. Begynner å bli ett stor Mondeo miljø i oppland nå. Det er kult. Vi bør prøve å samles.

 

Kan ikke du ha det kan vi være hos meg, men innbiller meg att du har bedre plass.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...