Jump to content

Sonnir´s Ford Mondeo "ST200 edition"


Sonnir

Recommended Posts

kor du hente vakum til boost måleren? har en 97 mondeo jeg jobber med selv

 

Da har jeg og noen kamerater gjort litt på skolen i dag:)

Brukte først en time på å få den på 2 søyler løftebukken, måtte lage klosser for å kjøre på sånn att jeg fikk armene under bilen. Lav bil er ikke bare bare heller. men FINT skal det være:D

Så tok jeg av frontfanger, sideskjørt og bakfanger på delebilen. Sideskjørtene tok sin tid, seigt lim. så but but, it`s not only only :P

Jeg og to kamerater tok ut stoler, golvteppe, midtkonsoll på delebilen. Det var gjort på en goo halvtime :)

 

På mekkekvelden nå i kveld tok jeg ut dashbordet :) Det var mye lettere enn jeg trodde:) brukte en goo halvtime på det og:)

 

Har desverre ikke bilder:(

 

Har du bilder av tkoblinga til boost klokka!?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 330
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

den kobles på slangen mellom wastegate å turbo. trur ikke det er andre utak på disse bilene

 

 

 

også kan det være kjekt å ikke quote en post med så masse bilder uten å fjerne de før du klikker på post knappen:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

den kobles på slangen mellom wastegate å turbo. trur ikke det er andre utak på disse bilene

 

 

 

også kan det være kjekt å ikke quote en post med så masse bilder uten å fjerne de før du klikker på post knappen:)

sorry e ny på forumet!e det den slangen som går fra toppen av innsuget og bort til bremsekraft forsterkeren?er ikke så go go på det mekaniske!e mest elekto type æ! har du et bilde av slangen så hadde det vert fint!

Link to comment
Share on other sites

går det slange fra innsuget til bremsekraftforsterkeren på disse TD motorene da? den går vel heller til ei vakuumpumpe i og med at motoren ikke har gasspjeld å derfor ikke klarer å lager vakuum på egenhånd.

 

jeg mener den slangen jeg mener sitter på turboen å er bare en liten kort en. se på baksiden av motoren så ser du turboen å da skjønner du med engang hva jeg mener:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

går det slange fra innsuget til bremsekraftforsterkeren på disse TD motorene da? den går vel heller til ei vakuumpumpe i og med at motoren ikke har gasspjeld å derfor ikke klarer å lager vakuum på egenhånd.

 

jeg mener den slangen jeg mener sitter på turboen å er bare en liten kort en. se på baksiden av motoren så ser du turboen å da skjønner du med engang hva jeg mener:)

du mene den som går fra turboen til wasegate aktuatoren!? kossen blir det da når man ska ha en boost controller på der da?

 

du mene den som går fra turboen til wasegate aktuatoren!? kossen blir det da når man ska ha en boost controller på der da?

sku gjerne ha tatt bilde å vist dæ men e ikke sikker på kossen man legg dem inn!

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens økt.

Glemte selvfølge kamera..

Men pussa rust på bakluke (var 3 små bobler) sandblåste og hadde på epoxy :)

Bilen står på lakken nå, så blir vell pussa ned og sprøyta på fuiller i helga :)

 

Men sist gang skjedde det noe dumt.. Heiste ned bilen fra bukken, men så kom jeg på att jeg hadde glemt noe. så jeg begynte og heise opp igjen. da hadde vist den "koppen" på løftbukken falt av så den sto på høykant :( når jeg heiste opp igjen klemte den seg oppi kanalen. det ble ett stort hull. men det er fikset nå :) hadde også på bodyshyts på kanalen der vi tetta hullet :)

 

Bestilte meg 10 meter med 40 tone fra solfilmhalvpris.no :) Da blir det soting snart :D

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

UPDATE :)

 

I dag ble det lagt på fyller :)

 

Var nede på lakken og tok noen bilder (før han begynte å legge fyller)

Frontfanger´n er ferdig grunna samt sideskjørt og diverse plastikk :) se bilder :rolleyes:

SAM_0288.jpg

SAM_0287.jpg

Fanger´n :D

SAM_0292.jpg

SAM_0290.jpg

SAM_0291.jpg

Klar til fyller

SAM_0294.jpg

GlasuritA.jpg

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Hvor fikk du kjøpt to polet pæreholder og rele du kan bruke?

 

Eller har du bare loddet på ledninger til park funksjonen og kobler deg på parklysene med disse ledningen?

 

Har vurdert dette kittet som alternativ.

 

Min link

 

Ja, har kun loddet som du ser på bilde :) Den ene er til parklys og den andre til blinklys :)

 

Pæreholderen er den som sitter på mondeon orginalt :) bare modifiserte den litt :)

 

Vurderte det kittet jeg og, men syns det ble dyrt :P

 

pærene på møller koster 100 kr for 2 stk pærer :)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Ja, har kun loddet som du ser på bilde :) Den ene er til parklys og den andre til blinklys :)

 

Pæreholderen er den som sitter på mondeon orginalt :) bare modifiserte den litt :)

 

Vurderte det kittet jeg og, men syns det ble dyrt :P

 

pærene på møller koster 100 kr for 2 stk pærer :)

Skjønner.

 

Jeg har egentlig planer om å bore meg to hull i lykten og plassere inn to små 5W pærer nedenfor hovepæra. Har sett dette er noe folk har gjort før, men den varrianten din var ganske smart. Var det enkelt å lodde på?

Link to comment
Share on other sites

Nå er vell all stylingen lakkert :D skal se om jeg får reist å tatt noen bilder snart :D

 

Ingen som har forslag til klistremerke? :( tenkte på Ford Motorsport svo. men det er vell noe sånt nascar greier?? www.autoart.no

 

Gleder meg til lappen nå :D Oppkjøring den 26.April :D

Edited by Sonnir

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...