Jump to content

Sonnir´s Ford Mondeo "ST200 edition"


Sonnir

Recommended Posts

  • Replies 330
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei, ser du har xenonlys i tåkelysa dine. Har xenonkit liggende klart til tåkelysa mine, da jeg selv har konvertert til xenon i alle de andre. Men jeg lurer, det er jo utrooolig liten plass å lage hull til gjennomføringen som følger med originalt fra xenonkitet, hvordan gjorde du dette? :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hmm, skjønner ikke helt hva du mener. Mener du den som kontakta sitter i? det "lokket" du vrir rundt for å bytte pære? :)

Korrekt. For når du borrer hull i dekselet til nærlys og fjernlys, har man jo masse plass til å sette i gjennomføringen med kabla og sånt. Men ved tåkelysa er det jo NOE mindre plass..? :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Da er julaften over. Jeg fikk digitalkamera :D ( da slipper jeg og låne søstra mi sitt ) :P

 

Bestemte meg for felger: TSR DRUIDS WHITE:D De er ganske like som OZ Superturismo wrc felgene.. Bare MYE billigere :D

 

Link: http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=462622&cat=13316&brand=&model=&type=&size=

 

Var noen på bilforumet som moddet OZ felgene på bilen til meg ( siden det var de jeg så etter ). Legger ut et bilde av det, siden de er ganske like :)

Fordenmednyefelger.jpg

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg borra ikke hul. kappa kablene og hadde på riktig kabelsko. så satte jeg inn ledningene i orginale kontakta :)

Med fare for å bli pirkete (Ja, er elektriker :P ), så forstår jeg det slik at koblingene dine da ligger åpent utenfor noen form for koblingshus, og deretter kan bli utsatt for vann og annet søl fra veien? Har bare erfaringer fra en Mondeo Mk1 at xenonballastene som ligger nede ved tåkelysa ryker merkverdig fortere, pga alt vann og slikt som kommer ifra veien på ballastene.. Er viktig å skjerme koblinger og ballaster fra mest mulig søl generelt :)

Nå skal det sies at jeg er altfor pirkete, så ikke bli fornærma her :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

En update her :)

 

Først shortshift montasje:

 

Orginalt:

SAM_0034.jpg

SAM_0035.jpg

Shortshift:

SAM_0047.jpg

SAM_0046.jpg

 

Så kom det 5 store pakker og 2 små pakker i dag :D

Greenfilter:

 

Gammelt :)

SAM_0048.jpg

Nytt :D

SAM_0045.jpg

Rens:

SAM_0049.jpg

 

OGSÅ 5 nye og fine felger :D

TSR DRUIDS WHITE 7.0*17"

SAM_0044.jpg

SAM_0040.jpg

SAM_0042.jpg

SAM_0043.jpg

 

GLEDER meg til snøen går nå :D :D

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Uff, eneste jeg er negativ til på bilen nå er att den ikke starter i -8 en gang uten att batteriet er utladet. Må jeg bruke motorvarmeren på bare -8 eller er det veldig dårlig batteri?

 

Da har du dårlig batteri. Mondeon min starter i over 20 minus, men den er jo litt tungstarta som alle andre biler som er kalde. Bytt batteri, hadde samme problem på forrige Mk1 jeg hadde. På den jeg har nå, har jeg ikke motorvarmer :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Uff, eneste jeg er negativ til på bilen nå er att den ikke starter i -8 en gang uten att batteriet er utladet. Må jeg bruke motorvarmeren på bare -8 eller er det veldig dårlig batteri?

Det er jo en gammel disel bil da, så den er sikkert mer krevende å starte enn en bensinbil.

 

Mk2 mondeoen min startet etter 5 dager og med 28 minis på startdagen den.

 

Den gamle mk1 mondeoen min startet i 36 blå. Var riktignok ikke mye som fungerte da, men bilen gikk. Girkassa satt fast i 1 gear, dørene gikk ikke å få opp fra utsiden og igjen etterpå, osv.

Link to comment
Share on other sites

Var lite med tilbakemeldinger her :(

 

Vurderer og skru opp litt på dieselpumpa. Noen som har erfaring med det? :)

 

Vurderer også å kjøpe morette eller linselys :) noen som har liggende til meg ? :D

Edited by Sonnir

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Ser Bra ut dette :D

 

Fin bil :) må få tak i morette :) de er både fine og har hørt de lyser bedre enn orginale lykter :)

Edited by Brino90
Link to comment
Share on other sites

Blir nok dayline lykter på meg siden det er linse :D og de er mye billigere enn morette. fra Tyskland blir de ca 1500 + frakt :) jeg skal koble ut led stripa siden jeg syns den ikke er noe fin :) skal heller koble til usa blinklys :D

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...