Jump to content

Recommended Posts

Posted

ser 909 motorsport og andre på ebay selger PEC lange råder, er det noen som har rast motoren sin pga. rådene fra PEC ikke holdt? tåler disse 9000rpm og 500-600hk? noen som har kjøpt disse og har erfaringer?

 

tåler en org. uslipet cosworth veiv så høyt turtall og så mye hk? noen som har knekt org. veiv? del gjerne dere erfaringer.

Posted

Pec er Kina råder. org veiv tror jeg nok ikke bør dras noe mere en 8- el 8500 i korte drag .,da må komplett veivparti være ballansert 100%

 

Ser man på jens sin escort med 836hk. Var dette med std veiv og std ventil str.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted

Pec er Kina råder. org veiv tror jeg nok ikke bør dras noe mere en 8- el 8500 i korte drag .,da må komplett veivparti være ballansert 100%

 

Ser man på jens sin escort med 836hk. Var dette med std veiv og std ventil str.

 

P.E.C er ikkje Kina råder NEI.

 

Ka grunnlag har du til og mene dette?

 

Har solgt PEC råder i snart 2 år no,og solgt mye av desse rådene til mange motorer til 600++ motorer og har ikkje hørt noe annet enn at dei holder enda..

 

Imported from Sweden, UK enthusiasts can now enjoy the quality of PEC steel Con-rods as much as their European counterparts. These Con-rods have been designed, manufactured and tested to the highest levels of scrutiny before being released to the trade and the public alike. These lightweight, H-beam section connecting rods are forged from AISI 4340 (En24) steel. Heat treated to HRC 35-38 and fully shot-peened for higher fatigue strength. Small end bushed for fully floating pin and big end fitted with high quality ARP PRO-Wave 2000 fasteners. Suitable for high-performance street and competition uses. Price includes ARP rod bolts.

 

Noe mer du lurer på så ta kontakt..

 

Skal bruke desse i min egen motor og hadde ikkje tørt og brukt desse på en motor til 150.000 kr om ej var i tvil om dei holdt.

 

Er flere kjente navn her inne som har brukt av desse og ikkje hatt problemer som ej har hørt om vertfall..

Posted

Sikkert thailand da, slik som parner osv...

Hvor ofte hører vi om orginale raåde som ryker, skjelden eller aldri? De er hvertfall så gode at forbedringer definitivt ikkje er å kjøpe på ebay.

Posted

Sikkert thailand da, slik som parner osv...

Hvor ofte hører vi om orginale raåde som ryker, skjelden eller aldri? De er hvertfall så gode at forbedringer definitivt ikkje er å kjøpe på ebay.

 

 

Er nokk ikkje fra Thailand heller..

 

Veit med sikkerheit at desse blir produsert i Sverige.

 

Men er sant som du sier over,har hørt en gang om en orginal råde som røk..men det var av andre grunner enn effekt..

 

Kan skaffe Arrow eller Wossner råder ogsa for den som vi ha det.

Posted

Orginal veiv er antagelig bedre en noe annen veiv du for kjøpt til cosworth, tåler vell egentlig mere en noe annet på motoren.

Posted

Orginal veiv er antagelig bedre en noe annen veiv du for kjøpt til cosworth, tåler vell egentlig mere en noe annet på motoren.

 

Hm, Breda byttet ut sin orginale veiv med en arrow nå hvis jeg ikke tar helt feil pga den orginale flekset.

2wd sierra cosworth

Posted

Hm, Breda byttet ut sin orginale veiv med en arrow nå hvis jeg ikke tar helt feil pga den orginale flekset.

Det må nesten Breda svare på.

Posted

2wd89Cos: hvor lenge har du kjørt med disse og kjører du med org.veiv?

Har ikke kjørt mer enn siden bremsingen i juli/august eller noe...Men når bilen blir brukt så blir den brukt...

:)

 

Angående veiv så holder den orginale.Skiftet ikke veiv i min forrige vingbil med 607hk og 750Nm heller.Og den motoren fungerer fint enda.(Ble bygget i 2005)

Posted

ok. så org. veiv tåler 500-600hk opptil ca.8000rpm.

 

lurer litt på disse PEC rådene som er 136mm lange. lurer på dette kitet herMin link

eneste som jeg syns er rart at man ikke får disse cosworth stempla i noe som er mellom org.boring og 91,5mm. syns det høres unødvendig å bore så mye i 1.steg som 91,5mm.

Posted

ok. så org. veiv tåler 500-600hk opptil ca.8000rpm.

 

lurer litt på disse PEC rådene som er 136mm lange. lurer på dette kitet herMin link

eneste som jeg syns er rart at man ikke får disse cosworth stempla i noe som er mellom org.boring og 91,5mm. syns det høres unødvendig å bore så mye i 1.steg som 91,5mm.

Det er det samme kitet jeg har..Men mener de hadde 91,25 også når jeg handlet sist vinter.Jeg måtte ha 91,5 for å gå ren pga skjørtebank.

Posted

ok. så org. veiv tåler 500-600hk opptil ca.8000rpm.

 

lurer litt på disse PEC rådene som er 136mm lange. lurer på dette kitet herMin link

eneste som jeg syns er rart at man ikke får disse cosworth stempla i noe som er mellom org.boring og 91,5mm. syns det høres unødvendig å bore så mye i 1.steg som 91,5mm.

 

en uslipt cosworth veiv er god for mer effekt enn 500-600 uten problemer....

Posted

Jeg vet om 2 stk. 2,1 L Cosworthmotorer som gav ca. 650 hk og hvor turtallsperre var på 8500 o/min. Den originale veiven ble stroket ved at man slipte ned veivtappene 4,0 mm. Det var likevel IKKE veivene som forårsaket motorproblemer ved disse effektuttakene. Cosworthveiven er som vi forstår særdeles solid og sterk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

ok. så org. veiv tåler 500-600hk opptil ca.8000rpm.

 

lurer litt på disse PEC rådene som er 136mm lange. lurer på dette kitet herMin link

eneste som jeg syns er rart at man ikke får disse cosworth stempla i noe som er mellom org.boring og 91,5mm. syns det høres unødvendig å bore så mye i 1.steg som 91,5mm.

 

 

Desse Stempla som er produsert av Cosworth leveres kun i 91.5mm / 92mm / 92.5mm .

 

Har eit sett med 136 mm råder og 91,50 mm Stempel på lager.

 

Var ment til bruk på min motor,men ej har ikkje noke hast med desse om du er intresert..

Posted

4x4 cosworth: er kun i planlegg fasen ennå. så hva jeg evnt. gjør til slutt får jeg se. men kommer nok til å ta kontakt med deg for et pris tilbud. må få blokka kontrollert og målt før bestilling blandt annet.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...