Jump to content

Spørsmål ang. Sierra 20.IS


Sveinung

Recommended Posts

Mener jeg leste i en gammel orginal brosjyre at IS var 5 eller 10mm lavere enn vanlig L, ikke 20mm, og det var kunn bak den var lavere.

Stabstag framme var 26mm, og bak var det 10(12mm?, husker ikke hva jeg målte på det som ligger her).

5 trins girkasse hadde de også :) BTW så har 1,6 6,5" diff, så den er ikke lik IS diff.

 

Ok, mulig jeg tar feil på eksakte høyden, men er oppgitt til å være lavere enn 2.0 L i alle spesifikajsoner jeg har kommet over, mulig det er samme fjærer som andre utgaver som f.eks Ghia. Stabstag er samme som Xr4i, så kan vel stemme at det er 26mm. Diffen er samme utveksling som 1.6 stasjonsvogn hvertfall, men er ganske sikker på at bare coupeen og 1.3 hadde 6,5 toms diff :)

 

Er uansett den mest oversette Forden i verden :) (kanskje untatt i Norge)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

At den er lavere er helt klart ja, men ikke like stor forskjell som L og cosworth. Over årene tror jeg nok at den lille forkjellen har utlignet seg med det normale fjærsiget på Sierra :P

Tror forresten jeg enda har liggende en 6,5" diff fra en 1,6. Hvilken karosseriutgave den kommer fra vet jeg ikke, men hadde den oppe og målte den mot en 7". Huset ser helt likt ut, men internt ser man forskjellen, og jeg målte den 7" til 7" og 6,5" til 6,5". Stikkakslene til 7" diffen passer ikke heller.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var en ting Ford var konsekvente på på 80 tallet var det det å være inkonsekvente :P , I tillegg er det vel ikke mange Sierra som har de delene de ble levert med fra fabrikk...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Min IS hadde motorcraft dempere og en ring mindre på fjøra enn vanlig sierra. Om det er orginalt veit jeg ikke.

 

Skiftet ut originaldemperne og fjærene på Is'en igår, støtdemperene var Motorcraft med gasstrykk.

Fjærene foran var 365mm lange, 5,25 vindinger og en tråd-diameter på 11,3mm.

Bak var lengden 285mm, 7,5 vindinger og tråd-dia på 15,7mm.

Etter 100.000km var det ingen lekkasje å se fra demperne, returdempingen virket bra og var parvis lik foran og bak.

Hadde ventet de var helt kass etter 100K km.

Nesten fristet til å putte dem i støtdemper dynoen og teste.

Link to comment
Share on other sites

da får du ræser bil om du endra til 3.92 utveksling eller er så heldig å få tak i en 4.11 diff :P hehe

 

odin hadde en slik kombinasjon, han kjørte meg fra moss til skedsmo en gang å jeg trur vi va innom samtlige avkjøringer å spant vilt på 2 gir før d var ut på motorveien igjen å bånn gass :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...