Jump to content

Grunnarbeid ved lapping av hjulbue


carfreak

Recommended Posts

Hei!

 

Holder på å bytte litt av hjulbuen på bilen, da den har vært litt rustet.

Har kappet ut delene jeg vil bytte ut, men skjønner det at jeg burde gjøre noe på den indre hjulbuen for å forhindre at det bare begynner å ruste igjen.

 

Hva gjør jeg f.eks på baksiden av sveisen min? Evt. hva slags midler burde jeg bruke?

Og hva burde jeg ha på etterpå?

 

Torshov er det nærmeste her, så hvis det er produkter som duger som de har der hadde det vært veldig greit om dere kunne nevnt dem :)

Hvis ikke får jeg reise andre plasser.

 

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

borer hull inne i innerskjermen og bruker hullromsvoks fra wurth, og du får slike dyser så det sprer seg godt inni "rommet" og så kjetter du med gommiplugg:)

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har kjøpt ny hjulbue så slip av den svarte malinga på baksida. Den tårler veldig lite varme og er ikke grunning. Skal du på wurth kjøper du med sviesegrunning. Kan også bruke zink. Spray det på baksida før du sveiser, de tåler varme. Også gjør du som dem sier over her med hulrommsbeskyttelse. Husk og helsveis ikke bare nest biten på.

Link to comment
Share on other sites

Altså du leger ikke lange sveise larver, men punker for at det ikke skal bli for varmt. Men du kan ikke la det bli igjen noen sprekker, skjøten må være tett. Et tips er og bruke trykk luft for og kjøle ned. 3-4 punkt også blåser du på med luft. Også flytter du deg til en annen plass og gjør det samma der. Til slutt har du da helsveist hele skjøten.

 

HPIM0482.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, fått med meg at det er en mulighet. Men trodde ikke at sånne ting skulle helsveises. Men da har jeg bekreftet det nå ;)

Da satser vi på at det blir bra når jeg går i gang! Skal ikke sveise inn hele buen, så får heller ta noen pauser innimellom.

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Tar du litt bilder underveis? :D har tenkt å prøve meg på samme opprasjon nemlig :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Huff da. Kan godt forklare, men ville nok ikke gjort alt som jeg gjør. Skal sies at jeg er elendig på platearbeid. Men har som mål å få et godt resultat. Tross alt cosworthen som skal få gjennomgå :)

 

Tok et par bilder nå, men litt mørkt. Skal knote litt videre imorgen, så kan ta noen fler da.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...