Jump to content

hverdags trimming av ohc motor?


2.3 GL

Recommended Posts

lyden er ikke så viktig. er mest ute etter effekten. den lille som er å hente.

 

har hele den slangen fra luftfilter boksen å ut i innerskjermen. vet ikke om den har no positiv effekt jeg?

 

for å få mer kald luft inn i boksen etter å ha skjært vekk mye av den så burde man vel bruke no rør eller slanger til å føre kald luft inn i den.

 

men det vil jo se jalla ut med masse slange opp dit.

 

 

hvis man hadde fått inntaket til luftfilterboksen på andre siden også sveist om røret på den så det var uten restriksjoner å uten den varmluft dingsen så hadde det vært lett å få kald luft inn i boksen:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

På første Sierrane jeg hadde så monterte jeg en tempmåler inni luftfilterboksen, og da med ihjelkappa luftfilterboks :P Etter jeg laga cosworth lignende grill gikk tempen ned fra rundt 50 til kanskje 20 grader med rett i underkant av 20 grader utetemp. Merka godt at den gikk bedre :) Har også modda boksen på bruksbilen. Og når jeg kjørte på ACR med den sist sommertreff løfta jeg bare pansret i bakkant for å få litt ekstra kald luft. Gikk litt bedre da :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Den typen front jeg har på bruksbilen også :) Altså den bilen jeg kjørte på ACR med sist.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

har tenkt litt på den luftfilter boksen i natt:) hvis man kapper det originale røret et stykke innpå også klemmer man et vanlig rør så det blir ovalt å passer imot resten av det gamle røret. hvis man bruker et 3" rør så burde man jo fjerne en del restriksjoner i pusteveien:)

 

hvis man så bruker eksosbandasje eller lager et varmedeksel over grenrøret så burde man jo få redusert tempen i nærheten av dette røret en del også:)

 

også kan man jo føre det røret hvor man vil. f.eks ned under rammevangen ved radiatoren å ut i fangeren:)

 

 

kortfront er den kuleste fronten da:) også er det den eneste med åpniger foran bortsett fra RS/cosworth grillen:)

 

lurer på hvilken av de grillene som kjøler best?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den typen grill med ekstra fjernlys, og de trtagiske H2 lyspærene :glare: Tror nok cossie grillen kjøler litt bedre, uten at jeg tor det har noe særlig utslag på dette effektnivået. Vis du får leda fram en 3" slange i grillen, og får ei trompettrakt i farsretninga, så tror jeg nok det vil hjelpe på :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ok. jeg har typen uten ekstra lys på nå. men har en liggende med hvis jeg vil ha det:) H2 er rett å slett søppel. har akkurat tatt av et sett med hella lys p.g.a. den typen pære.

 

trur det er lettere å lede slangen ned i fangeren hvis man skal tenke på plass. får prøve på noe sånt etterhvert trur jeg:) lage meg en trakt i glassfiber som passer akkurat i åpningen på fangeren så det blir skikkelig:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Leser litt i Pumaspeed linken Truckdriver la ut tidligere.

 

Her er et artig avsnitt:

 

The worst Pinto engine I ever saw was an absolute abortion of a thing from a firm in Essex "Specializing" in Ford engines. It was a 2.1, twin 45s, Group 1 head, fast road cam, full manifold and system in of all things a Mk IV Cortina. After paying his £2000 and running it in, the guy arrived at the local rollers for a tune up session. No matter what they did to jetting, ignition timing or cam timing the thing wouldn't produce more than 95 at the wheels (say 115 bhp flywheel) - about 10 up on stock and a country mile short of the 150 flywheel the guy was expecting. In desperation the rolling road operator put a rally cam in it but it made no difference to the power - something in there was just stopping the engine working no matter what bits were bolted to it. It had good compression and nothing obviously wrong from the outside so in the end they took the head off and sent it to me for flowtesting. I rapidly decided that I didn't need to go anywhere near the flowbench to tell what was wrong. The "porting" consisted of two milling operations with a boring bar - one from the manifold end and one down the valve throat. Where they met was a sharp knife edge on the shortside of the port that the air just refused to go round and it was playing havoc with the pulse tuning as well no doubt. No-one had been anywhere near it with a porting cutter in even the most cursory attempt to smooth this edge off. In fact to say those ports had never been touched by human hand was probably not that far from the truth. I suspect the workshop staff in that particular "tuning" emporium are paid in either peanuts or bananas, take their lunch breaks in the trees and respond well to the name "Cheetah". But I digress.

 

Burton han sikter til?

 

Blei ganske tent av å lese hele skriveriet, hehe. Det er visst høyt løft og lite durasjon som gjelder, etter hva jeg har greid å tyde av min skabbete engelsk. Men meg som overhode ikke har peiling, hva er høyt løft og lite durasjon? Så jeg veit litt mer hva jeg skal se etter.Og denne berømte "rektige" moddinga av OHC topplokk, hvor finner jeg mer om det? Har et lokk med 44mm in.ventiler og to solex 45mm.

Edited by SierraCL
Link to comment
Share on other sites

Du finner veldig masse om det i boka som heter how to modify a ford s.o.h.c. engine skrevet av david wizard. jeg fikk takk i den på nettet på den måten vi ikke har lov til å fortelle om her.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...