Jump to content

Pen moonstone selges på finn


Kverna

Recommended Posts

Utfra utsagnet ditt om 75hk på 3200 virker den jo så lat at den ville blitt frakjørt av en vanlig dohc i starten...

 

Vil jo vite hvorfor ting som er gjort med denne bilen i dine øyne er ødeleggende for spol up osv...

 

Sammenlignet med andre cosworth-motorer til denne prisen.. Man bygger da vel ikke så dyr motor for å oppnå så elendig resultat som du påstår...

Ja, det blir den jo.

Sett inn turtallsperre på 3500 o/min (for å hindre at noen fusker) og ta noen tester da, så får du se at det er nøyaktig det som skjer.

Setter du turtallsperre på 4500 o/min så blir den frakjørt av steg 1 Cosworther.

Gudene må vite hvor høyt sperren må settes før den kjører fra en godt grønndysecosworth, men jeg tviler på at 5000 o/min er høyt nok.

Du får sjekke om noen har video av bevegelsen i ladetrykksmåleren. ;)

 

For "1000" år siden fantes det to turbofamilier, T3 og T4. Når folk begynte å trimme små bensin personbilsmotorer så oppstod det ett problem, T3 ble for liten og T4 for stor og alt for treg. Løsningen ble å sette T4 kompressor på en T3 turbin og da ble turbohistoriens største suksess født.

På bildet ser vi en ren T4 med ekstern Wg.

 

Jo, det er akkurat det man gjør her i landet.

Flødekongene ser seg blind på høye flødetall og lave baktrykktall og dette fører nesten alltid til elendig bunndrag og revva spool.

 

Sjekk tråden Capri spesial med høyere effekt, lavere budsjett og helt sikkert enomt mye bedre bunndrag og spool også.

Skulle gjerne sett ett heat hvor disse to kjørte mot hverandre.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ja, det blir den jo.

Sett inn turtallsperre på 3500 o/min (for å hindre at noen fusker) og ta noen tester da, så får du se at det er nøyaktig det som skjer.

Setter du turtallsperre på 4500 o/min så blir den frakjørt av steg 1 Cosworther.

Gudene må vite hvor høyt sperren må settes før den kjører fra en godt grønndysecosworth, men jeg tviler på at 5000 o/min er høyt nok.

Du får sjekke om noen har video av bevegelsen i ladetrykksmåleren. ;)

 

For "1000" år siden fantes det to turbofamilier, T3 og T4. Når folk begynte å trimme små bensin personbilsmotorer så oppstod det ett problem, T3 ble for liten og T4 for stor og alt for treg. Løsningen ble å sette T4 kompressor på en T3 turbin og da ble turbohistoriens største suksess født.

På bildet ser vi en ren T4 med ekstern Wg.

 

Jo, det er akkurat det man gjør her i landet.

Flødekongene ser seg blind på høye flødetall og lave baktrykktall og dette fører nesten alltid til elendig bunndrag og revva spool.

 

Sjekk tråden Capri spesial med høyere effekt, lavere budsjett og helt sikkert enomt mye bedre bunndrag og spool også.

Skulle gjerne sett ett heat hvor disse to kjørte mot hverandre.

Kan bekrefte at denne bilen lader tidlig, og er meget frisk :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi forholder oss til bildene så ser vi Turbonetics med T4 turbinhus, grenrør, ekstern WG og også Flowtech. Alt dette ødelegger spool up!

Forøvrig MÅ motoren produsere 900 Nm ved 3200 o/min for at det skal bli 402 hk utav det. En 2,0 L motor trenger ca. 4,5 BAR ladetrykk for å klare dette.

Tipper at realistiske effekten er på rundt 75 hk ved 3200 o/min og effekt ved 4000 o/min er rundt 165 hk.

 

Ja hvis vi ser kun på turbin, trykksystem og eksos så kan du jo si det sånn. Siden den lader såpass tidlig som folk sier så kan det jo lukte litt økt kompresjon og slag. Trendene har jo snudd litt på kompresjon også. Tidligere så var det jo vanlig å senke kompen, mens Jenspeed hadde(har?) en tendens til å øke den littebitt isteden. Vet lite om EBB men de begynner jo å få et godt ry på seg.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

No har det blitt diskutert ganske mye rundt denne bilen, spec osv. Eg synes det hadde vært UTROLIG interessant og fått sett en videosnutt av denne under en launch. Evnt inboard film også. Kan dette være mulig å få til tror dere? Kunne kanskje blitt en god tråd?? Folk legger ut bremsepapirer, spec osv. Og deretter en filmsnutt som faktisk viser hvordan bilen oppfører seg i virkeligheten(ta av skiltet). For det andre kan vi diskutere ihjel uten å vite om en kommer noen som helst vei, uten om å være enig om å være uenig......

 

En film lyver aldri.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Start en tråd då loffen så prøver vi å få til noe. Sikkert en del som er skeptiske til dette med video, men det hadde vært kult hvis vi fikk til noe slikt. Trenger ikke være ulovlig heller. Kan lett se hvordan en bil fungerer fra 0-80.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Start en tråd då loffen så prøver vi å få til noe. Sikkert en del som er skeptiske til dette med video, men det hadde vært kult hvis vi fikk til noe slikt. Trenger ikke være ulovlig heller. Kan lett se hvordan en bil fungerer fra 0-80.

er tunnelsyn lovlig? :nerd: vet ikke selv,men de trekker nok i paragrafen som sier at man skal kjøre hensynsfullt,aktpågivende og varsomt om man freser avgårde :glare:

Link to comment
Share on other sites

Helt åpen slette, uten sideveier, og 0-80 burde ingen ha noe å si noe på, om fartsgrensa er 80 da... hehe. Fikk igang bilen ikveld jeg, så kan nok komme en film etterhvert...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

hva er greia? ta av skiltet for å kjøre fra 0-80??

 

på en sånn snutt med litt avstand fra bilen er det ingen som ser skiltnummeret.

 

bare å pælme ut en film det. men for å få noen sammenligning mellom oppsett bør jo avstand fra kamera til bil være nogenlunde likt. det må gjøres i dagslys, og med et brukbart kamera. så kan det bli bra :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, skal det gjøres helt skikkelig trenger en inboard av turteller og ladetrykk, samt en video fra utsiden. Men det beste er film fra utsiden i dagslys så klart. Kjøpte go pro motorsport for ei stund siden. Kjempefornøyd.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...