Jump to content

YB topp diskusjon


Sierra_2.9

Recommended Posts

Toppen min kom på ca 65000,- Da må det trekkes av 34000,- for fabrikk ny topp. Resten er for jobb,kammer, mekanisk løft,større ventiler andre styringer,seter osv. Så vist jobben er gjort skikkelig og toppen ikke er planet for mange ganger og er ubrukt fra den ble bygget så er prisen i rett nivå. En annen ting er at man slipper å vente i 8-10 månder for å få gjort jobben av en "mester".

 

65000??? seriøst?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

har ikke du rundt 400 hester i bilen din, cossiedude? hvit vingebil? planer om mye mere effekt da eller?

Husk at det er forskjell på peak power å ekte hk ;)

Sedanen min med 400hk er brutal i forhold til mye annet eg har opplevd -_-

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

har ikke du rundt 400 hester i bilen din, cossiedude? hvit vingebil? planer om mye mere effekt da eller?

 

Nei, det er ikke samme karen.

 

klart, forskjell på skrytehester og ærlige hester..men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester?

 

NEI ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke samme karen.

 

ah, hvem var det jeg tenkte på da a?

 

NEI ;)

 

tenkte meg det...me nå siden jeg tok feil av personene her, så kan det hende cossiedude har bra mer power. men topp til 65 000 er vel ikke førstepri i en grom motor

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

klart, forskjell på skrytehester og ærlige hester..men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester?

Er ikke snakk om å måtte noe som helst - det er vel andre kategorier som kommer inn i bilde når ting blir bygget på den måten, brukervennlighet, holdbarhet, kvalitet osv.

Det er klart - man kan dra ut 400hk fra en Cos på papiret uten at man trenger å gjøre noe som helst med toppen - holder det? Er det brukervennlig? Er det kvalitet og robust motor? - nei......men man kan altids være heldig og ha flaksen med seg :-)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

man kan dra ut 400hk fra en Cos på papiret uten at man trenger å gjøre noe som helst med toppen - holder det? Er det brukervennlig? Er det kvalitet og robust motor? - nei......

 

Der må jeg si meg uenig gitt..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Denne toppen skal på ei cosworth aluminium blokk. Siden jeg skulle bygge HELT ny motor,så ville jeg ikke bruke brukt topp mtp sprekker og lignende. Det eneste som er brukt på denne motoren er topp deksel og bunnpanne. Det skal legges til at dette har tatt flere år å bygge pga prisen på delene og venting på noen deler som viste seg å være kina deler. Når da endelig selger av kina dritten inrømte dette så har han brukt MINST 6 måneder på å ordne opp etter seg. Nye stempler er endelig på veg og kan da ferdigstille motoren og få den i benk om noen uker fra dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Der må jeg si meg uenig gitt..

Er du uenig i at jeg kunne kastet på store nok dyser, stor nok turbo og kanskje en bd14 (eller lignende) og gitt flatt i dynoen for å få opp tallet?

Poenget mitt er uansett at man har to forskjellig byggete motorer, og ville si meg uenig i "men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester?"... Ingenting er et must - smaken er som baken, noe vil ha det sånn, andre vil ha det sånn...

 

Men over til motor, men du hadde deler av denne baki en EsCos på et bremsetreff? Om så var - så ut som noe meget porno i så fall. :-)

Edited by a.cosworth

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

For å si det enkelt så vil det vise seg i benken.Alt er satt opp til å gi over 700 men vist jeg får beste dreiemoment ved feks 550hk så stopper jeg der. Er ikke ute etter mest mulig hester men en motor som har mye av begge deler.

Har du noe formening om når vidunderet skal være ferdig da?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...