Jump to content

min mondeo mk2 stv.


D.Toft

Recommended Posts

dette er da min mondeo tråd.

 

en 96/97 mondeo 2liter ghia.

den begynte livet sitt som en HELTL std ghia.

 

etter hvert fikk den oppgraderte høytalere i dørene, 6x8 RF framme, og noen 6" bak.

samt pioneer spiller. ellers std inni.

 

sota ruter.

40/20 senk, må montere senk bak etterhvert, bytte traversen først. Fjørskålene er rustet vekk :shutup:

effektannlegg da det org var fullt i huller.

kn luftfilter, type inni org boks.

17" koya felger på 215-40 nankang dekk.

 

men, så klarte kjærringen og brette bilen rundt en betong søyle, så da måtte venstre bakdør og hjulbue byttes, tok da og byttet høyre buen og, da den var rust i, samt litt p kanalene.

lakkerte bilen opp i biltema sin 2komp båtlakk, ble ett ok resultat i garagen, kunne blitt bedre med ordentlig lys og avsuk.

baklyktene ble sotet, frontlyktene fikk black eyes, og grøftelysene fikk 6000k exeno.

 

kjøpte sprell ny org ST200 takvinge og monterte den, samt ST 200 grill, plastikk ramme typen.

 

IMG_2457.jpg

 

IMG_2458.jpg

 

IMG_2462.jpg

 

IMG_2460.jpg

 

IMG_2459.jpg

 

IMG_2461.jpg

 

IMG_2464.jpg

 

IMG_2463.jpg

Link to comment
Share on other sites

en ting til, byttet dlren, som kom fra en sein mk2, den har HELT forskjellig låsekasse og innfestning til denne. samt anderledes barnesikring.

jeg fikk ikke mitt sentral lås system til å fungere med sein mk2 system, enten var motor deffekt, eller så passet det ikke.

 

SÅ, her ble det da måling og borring av 3 nye feste hull, samt hull for barne sikrings pinnen...

så nå har jeg sein mk2 dør med tidlig mk2 innmat :P

 

tore: det er ett helt greit resultat.

går man helt innpå, så er den ikke like glatt og fin som dyrere lakk jeg har opperert med.

men er mye som spiller inn her, bla blandingsforhold til tynneren.

 

alt i alt så er jeg meget fornøyd med å få ny lakk på bilen til under 500kr :)

 

lakken er tykkere enn dyrere lakk, så her er bare 1 strøk på :)

Link to comment
Share on other sites

takk.

 

ja den er høy, h&r 40 mm fjører framme nå. hatt dem på i noen uker nå. senkes mer når fjørene står i vognkortet :P

av en eller annen grunn, så ble det større avstand mellom buene med disse felgene istedet for org 15" dim :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser ut som et helt greit resultat :) Er den ren svart, eller er det litt grønnt i den farga? Tror jeg kanskje må prøve den lakken om jeg finner den i hvit :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

takk.

 

ja den er høy, h&r 40 mm fjører framme nå. hatt dem på i noen uker nå. senkes mer når fjørene står i vognkortet :P

av en eller annen grunn, så ble det større avstand mellom buene med disse felgene istedet for org 15" dim :unsure:

Er den senket i front på de bildene?

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser ut som et helt greit resultat :) Er den ren svart, eller er det litt grønnt i den farga? Tror jeg kanskje må prøve den lakken om jeg finner den i hvit :)

 

rein svart :) ja dem har kvit, HELT kvit.

 

Er den senket i front på de bildene?

 

ja....

Link to comment
Share on other sites

den er faktisk 3cm lavere enn før :P når jeg måler fra senter hjul til kanten på hjulbuen.

 

må huske på at eg har dekk som er 1.9% mindre enn org dimmensjon. så der er litt høyde og...

 

planen videre er:

 

kjøpe 205-45 dekk istedet for 215-40.

lyktelister, eller lakkere lyktelister direkte på lyktene.

få fatt i komplett ST200 plastikk utv,

bytte alle låsene, har bare 1 nøkkel nå, og let sletne låser.

få godkjent senkefjørene og felgene i vognkortet.

og sikert masse mer :P

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...