Jump to content

Bytte ti VIBRA-TECHNICS cossi 4x4


cossi1

Recommended Posts

Kjempe enkelt, løsne motorfesta å jekk opp motoren til dem slipper.

 

Inn med nye å stram til.

 

Har et nytt vibra technics girboks feste å selge om du er intr i det forst`n.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Ja originale er jo kjempebra! Holder jo evig de, og tåler mye effekt. Knekker jo aaaaldri.. Dummeste jeg har hørt at Vibra festene er dritt. Skal du ryke motorfester hele tiden, samtidig som drivakslingen hopper ut annenhver uke, så kan du kjøpe det originale bosset.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

De orginale er jo faktisk kjempebra som har holdt i 20 år, dobbelt så lenge som disse drittbilene egentlig burde vare.

Dere er hjernevasket av 100hesterpluggindustrien. Alt som ryker trenger ikkje "oppgradering", det holder ofte med fornying med orginale deler og, de har faktisk sine fordeler de ogsa. Men bare kos dere i skranglekasene med vibratec, husk å få med klistermerke til døra.

Link to comment
Share on other sites

De orginale er jo faktisk kjempebra som har holdt i 20 år, dobbelt så lenge som disse drittbilene egentlig burde vare.

Dere er hjernevasket av 100hesterpluggindustrien. Alt som ryker trenger ikkje "oppgradering", det holder ofte med fornying med orginale deler og, de har faktisk sine fordeler de ogsa. Men bare kos dere i skranglekasene med vibratec, husk å få med klistermerke til døra.

 

FØR var ikke trimming populært. Da holdt det originale i massevis. Trimmer du, holder ikke det originale.

 

Vet du av en eller annen grunn er ute etter å provosere og lage kvalme med de dumme kommentarene dine, men jeg biter ikke på. Men skjønner egentlig ikke hva du gjør innpå her når du ikke fordrar Ford?!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Les innlegget mitt 3-4 ganger til, der er et poeng eller to der..

Ford holdt reservedeler til esc cos i 6 år, så mitt levetidsanslag må jo være generøst?

Når et 20 år gammelt motorfeste ryker i en trimmet bil, mener du seriøst at eneste årsaken til det ryker da er trimmingen og at tidens tann ikke er relevant? I så fall er det mine eller dine innlegg som er teite tror du?

Link to comment
Share on other sites

Les innlegget mitt 3-4 ganger til, der er et poeng eller to der..

Ford holdt reservedeler til esc cos i 6 år, så mitt levetidsanslag må jo være generøst?

Når et 20 år gammelt motorfeste ryker i en trimmet bil, mener du seriøst at eneste årsaken til det ryker da er trimmingen og at tidens tann ikke er relevant? I så fall er det mine eller dine innlegg som er teite tror du?

 

Jeg skjønner selvfølgelig at det er slitt med tiden også, men jeg skjønner også at metall er mer holdbart enn et gummi-motorfeste. Det er hele poenget mitt. Hva Ford har av deler er lite interesant nå for min del. Origianle deler florerer det av rundt om på nettet, nytt, og billigere enn fra Ford, så ser ikke på det som et problem. Skjønner bare ikke hva du sitter her og slenger dritt om Ford på et Ford forum?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er det samme høyde på vibra technics sine motorfester og andre uoriginale motorfester som de originale? Eller kommer motoren litt lavere med vibra technics?

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Sapphy, med mindre du har så mye effekt, eller bruker bilen så hardt at du trenger Vibra techics e.l, så kjøp NYTT originalt, jeg har selv nye original fester på min, funker som bare det.

 

Jeg kjøpte nye org fester da jeg HATER den forbanna vibrasjons lyden i bilen du får av alu fester.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Ja, men er det samme høyde som originalt? Drivakslinger foran? De skal være bak de ;)

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Jeg slenger ikkje dritt, jeg prøver bare å få folk til å tenke seg om før de modifiserer ihjel bilene sine. Det er ikkje alt som er like nødvendig.

 

Å? Såvidt jeg kan se skriver du at "Vi er hjernevasket"

"De orginale er jo faktisk kjempebra som har holdt i 20 år, dobbelt så lenge som disse drittbilene egentlig burde vare"

 

Og bilene er skranglekasser. Ser ikke så mye positivt akkurat. Men mye dritt.

 

Men gjør som dere vil! Kjøp originale motorfester! Kjempegreier! Flott at motoren henger i en stor gummiklump som er veldig felksibel, og tar opp alle vibrasjoner.

 

Ja, men er det samme høyde som originalt? Drivakslinger foran? De skal være bak de ;)

 

Nei foran også ;) Tviler på det er høydeforksjell på disse to.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Sapphy, med mindre du har så mye effekt, eller bruker bilen så hardt at du trenger Vibra techics e.l, så kjøp NYTT originalt, jeg har selv nye original fester på min, funker som bare det.

 

Jeg kjøpte nye org fester da jeg HATER den forbanna vibrasjons lyden i bilen du får av alu fester.

Takk :-)

Link to comment
Share on other sites

På Wolf'en har/hadde jeg motorfester som "Racing" her på forumet lagde tidligere. Desse var helt konge :)

MYE snillere enn Vibratechnics etc sine motorfester. Men en god del fastere enn nye org., uten at det var noe problem.

Selv med Vibratechnics girkasse feste, og MC2-racing diffoppheng var den veldig komfortabel å kjøre med.

Var på ferietur over 100mil med den med 2andre i bilen uten at det var noe som helst problem. Kunne fint snakke normalt etc. :)

 

Så de festene der kunne jeg godt tenkt meg å sett i produksjon igjen :)

 

For skal være enig i at det kan bli mye vibrasjon og ulyder viss man har Vibratechnics og spesielt en del andre "billige" motorfester.

Så slike fester passer ikke på en bil man skal cruise med. Men det finnes jo mange forskjellige motorfester å velge i med forskjellig hardhet :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt dette her jeg..

Har vibratec motorfester i min egen bil å kjørte nettopp 100+ mil uten å merke noe særlig til dem.

Det som skaper mye vibrasjoner og støy er hvis man bytter til vibra girkssefeste.

Der bør man beholde det originale.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt dette her jeg..

Har vibratec motorfester i min egen bil å kjørte nettopp 100+ mil uten å merke noe særlig til dem.

Det som skaper mye vibrasjoner og støy er hvis man bytter til vibra girkssefeste.

Der bør man beholde det originale.

 

+1

 

Enig med deg. Kjørt min 4x4 Cos i over to år nå med vibra-fester. Ingen merkverdig vibrasjon eller lyd. Jeg har også fortsatt org girkassefeste. Er det noe som lager lyd i min så er det Blueflame anlegget, men det er jo bare god-lyd :)

Edited by Krona

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...