thedriver500 Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 hei igjen.lurer denne gang på den nederste nippelen på innsuget hvor skal det slange derfra? tenker da på den store nippelen under sensoren i midten? MVH kenneth
Cossyman85 Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 mener det er enveis ventil til ondesystemet ? om jeg ikke husker helt feil
thedriver500 Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 ok så det er bare å tette den å få åndinga ut i sånt lite filter?noen som vet hvor man får tak i sånt lite filter til åndinga? MVH kenneth
Tore_TJ Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 ok så det er bare å tette den å få åndinga ut i sånt lite filter?noen som vet hvor man får tak i sånt lite filter til åndinga? Kjøp deg en breather tank fra f.eks bailey å kjør slangen dit sammen med en slange fra blendepluggen under eksosmanifolden. Greit å gjøre det litt skikkelig. Hvis 4x4 motor kan du kjøre returen fra tanken rett tilbake i bunnpanna.
RS 1000 Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 (edited) ok så det er bare å tette den å få åndinga ut i sånt lite filter?noen som vet hvor man får tak i sånt lite filter til åndinga? De aller fleste turbomotorer trenger stor kapastitet på veivhusventilasjonen. Ett slik vanlig knøttlite universal veivhusventilasjonsfilter er langt fra godt nok. Jeg vil derfor anbefale såkalt "powerfilter" til moped og MC fordi disse har dimmensjoner som er mer korrekt til bruk på turbomotorer med hyggelige ladetrykk. , men det er nok, som nevnt, Bailey som er den helt rette løsningen. Edited August 28, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
thedriver500 Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 noen som vet hvor man får kjøpt ingrediensene da?skal jeg fjerne blendepluggen under eksosmanifolden da?er 4x4 motor men 2wd bunnpanne og 2wd topp... hvordan skal jeg få oljen ned i bunnpannen igjen?takker så mye for gode innspill jeg hadde tenkt å ha orginal luftfilterboks.er det meningen at man skal ha en slange fra åndinga til luftfilterboksen?nå må dere bare si hva som er best spør fordi jeg ikke vet, ikke fordi jeg ønsker et "budskjettbygg" har lagt ned uttallige timer å penger allerede hehe. MVH kenneth
grcossie Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 (edited) Du har org olje retur fra nyra under innsuget, og ned under oljenivå i bunnpanna.Såg du har 2wd bunnpanne, da har du ikke det alikevell, men visst du har org 4x4 nyre, så kommer det en olje retur ut fra den Edited August 28, 2011 by grcossie
thedriver500 Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 hva mener du med nyre?er bare blokka mi som er 4x4 resten av motoren tror jeg er 2wd MVH kenneth
Tore_TJ Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Nyre er den svarte boksen som sitter tredd i blokka under innsuget. Sjekk om det går en retur fra den å ned i bunnpanna. 2wd har ikke denne returen men du kan jo være heldig at det er sveist på. Jeg vet ikke hva 2wd folk normalt gjør med returen, men man kan jo ha en catchtank. Ikke kjør oljedampen tilbake til luftfilter da oljedamp har lite gunstig effekt i forbrenningskammeret når man trimmer.. http://www.ebay.co.uk/itm/BAILEY-OIL-BREATHER-SEPARATOR-TANK-Cosworth-2WD-4X4-/220743005512?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item33654ef548#ht_1736wt_1139 Det anbefales å ikke ånde fra toppdekselet men kun fra begge sider av blokka..
admiralen Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Tore_TJ: hvorfor ikke ånde fra toppdekselet? (jeg laget nå i helgen ånding til toppdekselet da jeg fikk med instruksjon (og utstyr) på hvordan dette skulle gjøres i fra bailey-kittet jeg kjøpte nylig). Arg...
Tore_TJ Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 http://escortrscosworth.com/forum/showthread.php?t=20436&highlight=breath+cover Håper linken funker.
grcossie Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Fra GGR sin side Q&A Database Results Why do GGR breathe from the crankcase, & not the cam cover? - Breather System Most of the pressure is created in the cylinder block by piston ring blow-by. If the engine is vented from the top, the rush of crankcase pressure to the top of the engine will prevent the oil fed to the cylinder head from draining back into the sump. Admittedly, the oil vapour is more dense in the bottom of the engine, this is why we have the oil / air separators.
admiralen Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 (edited) Har kjøpt denne: http://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/engine-bay-tanks/bmost16-1.html Så når jeg skal montere denne "bailey mirror tanken" så anbefales det å lufte fra nyra og under eksosmanifolden med retur til bunnpanne? + en slange til atmosfære? I bakkant av topplokket er det orginalt et lite luftehull, bør dette da tettes? Ser ut til at jeg får tette igjen det hullet jeg nettopp har laget for lufting i topplokket da (ser at dette gjelder for >7000rpm og det er kanskje ikke så ofte man kjører med et slikt turtall på veien) Edited August 29, 2011 by admiralen
a.nilsen Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Om jeg skjønner deg riktig mener du det lille (Ø 8mm ca) i bakant på toppdekslet? Det er kun for lufting av pluggkammerene i toppen, så kondensert luft har ett sted å bli av.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
admiralen Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Ok, takk for svar, da er det orginale hullet sikkert greit å ha som det er.
thedriver500 Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 men dette pluggede hullet under eksosmanifolden, skal jeg bare skru ut pluggen å sette inn en nippel som jeg fester slangen i da?også opp til tanken sammen med den slangen fra nyra? MVH kenneth
a.nilsen Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Ja. Og en retur ned i bunnpanna igjen fra breather tanken. Den returen bør ende under oljenivå for å holde fri bane for returolje og ikke enda en åndekanal. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Mark1 Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 men dette pluggede hullet under eksosmanifolden, skal jeg bare skru ut pluggen å sette inn en nippel som jeg fester slangen i da?også opp til tanken sammen med den slangen fra nyra? ta ett bilde og merk det hullet du mener.Bare så vi ikke ender med at du fjerner en frostplugg f.eks Om jeg skjønner deg riktig mener du det lille (Ø 8mm ca) i bakant på toppdekslet? Det er kun for lufting av pluggkammerene i toppen, så kondensert luft har ett sted å bli av.. Er vel ikke lenge før noen lager ett "performance filter" man får til dette hullet også... =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now