Jump to content

bensintrykksproblem


h4r4ld

Recommended Posts

Hvis du ikke allerede har tatt en kompresjonstest så er det på tide nå.

 

Det e vel dyse nr 3. Som har tatt kvelden for alle andre pluggene har rett farge men den på 3 e klissvåt i bensin, sä den ha vel hengt se opp/ brendt se fast, sä all bensina rinn rett igjennom den..

Link to comment
Share on other sites

Det e vel dyse nr 3. Som har tatt kvelden for alle andre pluggene har rett farge men den på 3 e klissvåt i bensin, sä den ha vel hengt se opp/ brendt se fast, sä all bensina rinn rett igjennom den..

 

Evt så har du ikke komp på den sylinderen. Derfor jeg foreslo å bytte om på dysene for å se om det er noe forskjell. Evt som nevnt, en komptest.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro du har problem med komp på den sylinderen da.

 

bytta om på dysene å fann ut att det må være dysa som e klikka, å det er sikkert fordi jeg har kjørt på chip fra pukkelrygg :( da brenne dysan se, så den blir kasta så langt nerri skogen att ingen finn den igjen, eller om noen vil kjøpe den da? ;)

Link to comment
Share on other sites

att jeg veit om folk som har hatt chip fra han før å smelta ned motoran sine pga, feilkonstuerte chippa, å dem har gått over te anna merke å aldri hatt problem etter.. biln min va ikke sånn før den heller, men e får ny chippen fra ett firma i Engeland som har drevet me ta der i 20 år, no på torsdag så bli d vel andre toner å ikke minst att bensinforbuket går ned.., for chippa fra han å grønndysa går ikke overens pga ohm å sånn

Edited by h4r4ld
Link to comment
Share on other sites

Men at en dyse stopper å fungere har ingenting med chippen å gjøre. Det kan jeg si med 99% sikkerhet.

Jeg, og veldig mange andre kompiser og folk her inne har aldri hatt et eneste problem med chippene fra Pukkelrygg. Han er utrolig dyktig og VET hva han driver med, men selvfølgelig han er jo et menneske han også. Så fult mulig for han å gjøre feil også :)

 

Kan også legge til at det heller ikke er chippen som bestemmer hvorvidt du kan kjøre høy eller lavohmsdyser. Det ligger dysedrivere i ECUen som tar seg av det. Så da har du nok ikke hatt "ekte" grønndyser :)

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

att jeg veit om folk som har hatt chip fra han før å smelta ned motoran sine pga, feilkonstuerte chippa, å dem har gått over te anna merke å aldri hatt problem etter.. biln min va ikke sånn før den heller, men e får ny chippen fra ett firma i Engeland som har drevet me ta der i 20 år, no på torsdag så bli d vel andre toner å ikke minst att bensinforbuket går ned.., for chippa fra han å grønndysa går ikke overens pga ohm å sånn

 

Akkurat.. Et weber sprut driver lavohmsdyser uavhengig av chipen så den der er jeg spent på hvordan du forklarer.

At ei dyse henger pga chipen var nytt for meg..

 

Tror nok du heller skal vurdere å tenke på at du har ei dårlig dyse enn at du påstår noen ikke har peil.

Link to comment
Share on other sites

h4r4ld: Du bør være noe mer forsiktig med å sverte folks rykte pga antagelser som grunner i antagelser som ikke har grobunn. At mange cosworth eiere brenner opp motorene sine er da f... ikke rart! Les noen av trådene her oppigjennom så ser du hvor mye rart folk gjør. Mange ganger er det rart det går så bra som det gjør. Helt selvforskyldt egentlig, men alltid godt å kunne klandre noen andre for egen inkompetanse. Ikke nøødvendigvis sånn i ditt tilfelle, men Kjetil har iallefall god kontroll på hva han driver med. Det er det ingen tvil om.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

h4r4ld: Du bør være noe mer forsiktig med å sverte folks rykte pga antagelser som grunner i antagelser som ikke har grobunn. At mange cosworth eiere brenner opp motorene sine er da f... ikke rart! Les noen av trådene her oppigjennom så ser du hvor mye rart folk gjør. Mange ganger er det rart det går så bra som det gjør. Helt selvforskyldt egentlig, men alltid godt å kunne klandre noen andre for egen inkompetanse. Ikke nøødvendigvis sånn i ditt tilfelle, men Kjetil har iallefall god kontroll på hva han driver med. Det er det ingen tvil om.

 

du kan nå for eks. høre me 909 motorsport da att kunda heller kjøpe chippa der i stede som har hatt pukkelrygg før.. men sorry hvis d va støtende...

Link to comment
Share on other sites

du kan nå for eks. høre me 909 motorsport da att kunda heller kjøpe chippa der i stede som har hatt pukkelrygg før.. men sorry hvis d va støtende...

 

Selvfølgelig sier han det, siden han selger de chip'ene.

 

Syns forøvrig antagelsene dine over her hadde lite med dårlig chip å gjøre.

Kjetil vet hva han gjør, tro meg. Så at du har problem med EN dyse har nok ikke noe med chip'en å gjøre.

Unødvendig å prøve å sverte noen uten at du vet hva som er årsaken til dine problem.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt flere chiper fra Kjetil, 5 chipper på 3 biler, å er meget fornøyd!!

 

Du er faktisk den første jeg noen gang hører sier noe negativt..

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Dette er helt på jordet. Så lenge den chipen er til nøyaktig ditt oppsett, komp, turbo, kammer etc, så tviler jeg sterk på at det er chippen sin feil. Kjetil har drevet med dette i åresvis, og kan det. Problemer med folk, som bytter ut et eller annet i oppsettet i etterkant, uten å endre chip, da har man store sjanser for havari visst man ikke er forsiktig.

Tror nok dysen din har lagt seg ned av andre årsaker

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...