Jump to content

Får aldri bort duggen på rutene i bilen


Marken

Recommended Posts

Hei dere. Har en skikkelig pjusken Mondeo 2001 mod som dugger så inn i s'''''.

Hva kommer dette av? Selv om AC ikke skulle fungere bør klimaanlegget få bort duggen? Er det noen plass disse bilene lett får små lekasjer i torpedovegg,tak eller ved vinduer?

Har sjekket hele bilen føler jeg, og finner IKKE fukt ?!

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Veldig mye bra tips her, men alle glemmer vannlekkasje inn i bilen. Er det for eks kliss vått i teppet på gulvet så skaper dette dugg. Sjekk for det også.

Problemet er jo veldig enkelt, du har av en eller annen grunn fuktighet inni bilen.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

det var omlufta som hadde "låst seg" trykte på omluft sikkert 8 gången før jeg hørte det skjedde noe. då er bilen duggfri! yippii!!! :D takk forr all hjelp!

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Ja på omluft (resirkulering) så skal man ikke kjøre langt før det dugger....

 

Godt du fant ut av det!

 

 

Resirkulering bruker jeg bare når jeg vil ha bilen fort varm midt på vinteren etter at motoren har blitt varm, men slåes av etter ca 1 mils kjøring for da begynner det å dugge...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Min dugger etter bruk av AC. Når AC er brukt mye om sommeren får jeg ett litt sånn seigt tynt belegg på ruta. Hva kommer det av?

 

 

Skal legges til att jeg har en tråd alt om varme problemer i min, hvor noen spekulerer i slapt varmeregister.

Dette er pga luftfuktigheten som danner seg inne i varmeapparat etc, kondensvann osv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...