Jump to content

Kjøleveske lekkasjen ingen finner ut av.


kimsa

Recommended Posts

Jeg vil heller døpe alle de "mekanikerne" som har sett på den til amatører, som ikke gjør en fullgod jobb. Det nytter ikke alltid å bare titte over en bil i ti minutter, og si at man ikke skjønner noenting.

Da får de heller fortsette med å skru service og gjøre teknisk klargjøring, for de viser at de ikke KAN skru og feilsøke bil.

 

Må si meg ganske så enig der ja ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det er vanntemp til motorstyringa.

Motorstyringa styrer også viftene så Tore_TJ har indirekte rett. :smartass:

 

Hehe klar over at det er sånn det funker siden det ikke er en thermobryter, var bare usikker på om det var den på toppen eller i bunn som gikk til ecu. Den i bunn går da til instrumentet i dashen mener jeg?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg endelig funnet ut av lekkasjen på Stasjonsvogna. Den lakk fra elementet til motor varmeren. Så da er den byttet og bilen klarer endelig å holde på vannet.

 

Combien derrimot. Den er fortsatt ett mysterium. Den lekker fra sensoren på toppen av termostat huset fortsatt. Må bytte det for ble ikke tett med gjenge tetting, men det forsvinner så mye vann att den må lekke flere plasser. Det merkelige er att veske beholderen tømmer seg ned til samme nivå hver gang og stopper der.

 

Vesken er helt klar. Og olja er lysebrun og fin. Ser nesten ut som ny etter 10.000 kjørte km. Bilen ryker fortsatt ikke unormalt. Så tror toppen kan utelukkes som feil.

 

 

EDIT:

Har forøvrig en annen tråd gående om samme bilen hvor den plutselig har mistet bunndraget. Om det kan være noen sammenheng.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Men hvis den bare tømmer seg til et nivå i beholderen så er det bare å la den være der da. Så lenge det er væske i beholderen er det ingen fare. Vil tro at resten damper bort gjennom lokket

Den ender opp slik att det bare blir igjen 5-6cm veske i bunnen av tanken. Altså ca 5cm under minimumsmerket. Er ikke det litt lite?

Har aldri opplevd den går lenger ned, men på en annen side er jeg jo også ganske nøye på å etterfylle slik att det ikke skal gå galt med motoren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...