Jump to content

Hvor mye er bilen min verdt tro


viceguy

Recommended Posts

Siden helsa ikke lengere er den beste å jeg ikke klarer, å finne meg en ny jobb jeg kan ha, så ser jeg for meg at jeg må kvitte meg med Mondeon (pga lån) for å klare meg. Lurer derfor på hva dere tror jeg kan få for bilen (sikter på ca 110 - 115.000 kr)

 

Bilen er en 2004 Facelift Mondeo 1.8 bensin (130 hk) trend (sedan)

113.000 km

Alle servicer fulgt, inkludert karroseri sjekk hvert år.

Rustfri

Cruise control

Klima

18" Sommerhjul, 16" Vinterhjul

hengerfeste

Oppgradert med 2006 baklykter og "black eyes" front lykter

I mitt eie har bilen fått nye bremser rundt om, Byttet tannstang, Byttet innsug (pga ulyd i spjell) desuten har nedkant på venstre framdør samt kanalene fått nytt lag med lakk.

Har også montert inn dobbel DIN Pioneer stereo med USB og mulighet for USB og IPod awvspilling samt oppdatert høtalere til Pioneer (Regner med jeg setter inn orginal radioen igjen da det ikke er noe å tjene på å selge bilen med Pioneer spilleren).

 

Hva mener folket, er prisen jeg ønsker innen for rimelighetens grenser eller tror dere jeg skyter skivebom?

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk du må halvvere prisen for å få solgt denne bilen, da det florerer av disse bilene med både større motor og mer utstyr fra 30000kr og oppover.

Man må ha noe spesielt å stille med dersom man skal kunne kreve så mye iforhold til markedet ellers.

 

EDIT: Må moderere dersom det er diesel, noe det ikke står noe om i teksten.

Link to comment
Share on other sites

Tungsolgte biler dette desverre. Har en kompis som rett og slett ikke fikk solgt sin av ca samme modell som du har.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk du må halvvere prisen for å få solgt denne bilen, da det florerer av disse bilene med både større motor og mer utstyr fra 30000kr og oppover.

Man må ha noe spesielt å stille med dersom man skal kunne kreve så mye iforhold til markedet ellers.

 

EDIT: Må moderere dersom det er diesel, noe det ikke står noe om i teksten.

Det er 1.8 bensin, og sedan.

 

Tungsolgte biler dette desverre. Har en kompis som rett og slett ikke fikk solgt sin av ca samme modell som du har.

Håper virkelig markedet tar seg opp igjen, er jo gode biler å kjøre dette og masse utstyr.

 

 

Som sagt ovenfor (har også editert posten min) bilen min er med bensin motor og sedan karosseri

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver på med biler og halv gamle og gamle Mondeo og Focuser er biler jeg holder meg laaaaangt unna, tungsolgte som fy som man nesten må gi bort. 110 000.- for en halv gammel sliter er nok en drømmepris du kan drømme om. Mitt tips er rundt 49 000.- på det private marked.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Lite tips. Selg nå og gå på tap, eller selg "senere" og gå på enda mer tap.

 

Disse bilene kommer ikke til å ta seg opp, da den nye modellen(2008->) begynner å bli latterlig billig den også.

Er akkurat som første gen. focus, som nå er kjempegode førstebil-kjøp for 18-åringer.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, må si jeg blir litt skremt av å lese dette... Hva da med min 2005 Focus stv... Noen som kan anslå verdi på den, 1.6 TDCI 109hk og så og si alt utstyr pluss godkjent senket og 19" hjul i vognkort. Km stand 195000.

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, må si jeg blir litt skremt av å lese dette... Hva da med min 2005 Focus stv... Noen som kan anslå verdi på den, 1.6 TDCI 109hk og så og si alt utstyr pluss godkjent senket og 19" hjul i vognkort. Km stand 195000.

Med den km standen er nok ikke bilen din vært mer en i underkant av 100k med rett kjøper. 2008 modeller får du i dag for under 150k

 

Siden helsa ikke lengere er den beste å jeg ikke klarer, å finne meg en ny jobb jeg kan ha, så ser jeg for meg at jeg må kvitte meg med Mondeon (pga lån) for å klare meg. Lurer derfor på hva dere tror jeg kan få for bilen (sikter på ca 110 - 115.000 kr)

 

Bilen er en 2004 Facelift Mondeo 1.8 bensin (130 hk) trend (sedan)

113.000 km

Alle servicer fulgt, inkludert karroseri sjekk hvert år.

Rustfri

Cruise control

Klima

18" Sommerhjul, 16" Vinterhjul

hengerfeste

Oppgradert med 2006 baklykter og "black eyes" front lykter

I mitt eie har bilen fått nye bremser rundt om, Byttet tannstang, Byttet innsug (pga ulyd i spjell) desuten har nedkant på venstre framdør samt kanalene fått nytt lag med lakk.

Har også montert inn dobbel DIN Pioneer stereo med USB og mulighet for USB og IPod awvspilling samt oppdatert høtalere til Pioneer (Regner med jeg setter inn orginal radioen igjen da det ikke er noe å tjene på å selge bilen med Pioneer spilleren).

 

Hva mener folket, er prisen jeg ønsker innen for rimelighetens grenser eller tror dere jeg skyter skivebom?

Sedan er alltid vanskeligst å få solgt desverre. Hvit bil er ikke en slagere på mk3. Tror du kan få rundt 70-75 pluss Reg om du er skikkelig heldig. Venter du til våren når enda flere skal selge bilene sine kan du i verste fall trekke fra 10 lapper til..

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Her er den store bakdelen med Ford. Verditapet. De holder seg desverre ikke mye i verdi når de får noen år på baken.

Veldig kjekt nå man skal kjøpe. Ikke så kjekt når man skal selge. :glare:

 

Selv sitter jeg og teller på fingrene om jeg skal cashe ut siste rest av lånert på min. Noen få tusenlapper, og selge mens jeg fortsatt får såpass igjen for den at jeg kan bruke mellomlegget til å finansiere en nyere bil.

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

Her er den store bakdelen med Ford. Verditapet. De holder seg desverre ikke mye i verdi når de får noen år på baken.

Veldig kjekt nå man skal kjøpe. Ikke så kjekt når man skal selge. :glare:

 

Selv sitter jeg og teller på fingrene om jeg skal cashe ut siste rest av lånert på min. Noen få tusenlapper, og selge mens jeg fortsatt får såpass igjen for den at jeg kan bruke mellomlegget til å finansiere en nyere bil.

Det ville jeg gjort, om jeg hadde muligheten. Jeg og samboeren har selv en 06 Opel combo som taper seg raskere i Verdi enn vi klarer betale ned på lånet. Nå ligger listeprisen på bilen ca 5000 under restbelopet på lånet. Vi planlegger å selge til våren. Med den hastigheten bilen tapes i Verdi vil vi trolig om ett år skylde banken rundt 13000 etter salg.

 

Egentlig forstår jeg ikke hvordan bankene kan låne ut 100% med pant i bilen, for de aller fleste bruktbiler vil da være verdt under lånebeløpet etter ett år.. Det er jo der banken har garantien sin for å få igjen pengene sine..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tror nok desverre at det og selge en brukt bil ikke er så lett om dagen. har selv prøvd og selge min uten resultat. har også flere kamerater som har biler til salgs uten at de blir solgt. dette er også av andre merker, virker som det er ganske døtt på markede.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Får ikke solgt min 2001 stv med 1.8 125hk bensin heller, så jeg har bestemt meg for å beholde den og shine den opp slik jeg vil ha den..

 

Har vel vært for salv i nesten 2 år nå...

 

 

Så får jeg heller kløyve min hvite MKI om ingen kjøper hele bilen, veldig god motor på den..

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...