Jump to content

Oppgradert diff


admiralen

Recommended Posts

Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth.

 

-Kommer den bare til 7.5 hus?

-Er den egnet for gatebruk?

-Hvordan skaffer man seg en eaton diff?

-Kreves det tilpassing til diffhuset?

-Kan man velge utveksling?

-Støy vs. orginal diff?

-Pris?

-Holdbarhet?

 

Takk for svar!

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth.

 

-Kommer den bare til 7.5 hus?

-Er den egnet for gatebruk?

-Hvordan skaffer man seg en eaton diff?

-Kreves det tilpassing til diffhuset?

-Kan man velge utveksling?

-Støy vs. orginal diff?

-Pris?

-Holdbarhet?

 

Takk for svar!

 

 

1: kun til 7,5 "

 

2: dette er en lammel diff, og veldig fin til gata

 

3: Mc2racing.com

 

4: diff huset på slipes, for og få diffen inn i huset, da den er noe større enn 7,5" Finner monterings annvisning på mc2racing.com

 

5: du bruker samme utvekslinga, er kun sperre enheten som byttes. Så du kan bruke hvilke utvekslinger du vill. Selv sverger jeg til 3.91 på gata.

 

6: støyer minimalt om den er riktig satt opp! stumt diff feste er tabu!

 

7: Billig! sist jeg kjøpte kosta vell sperra rundt 3600, + lager kit osv, så litt oer 4000.

 

8: tidligere så har jeg brukt 3-4 differ i sessongen, men eton sperra har vart! Jeg er vell inne på min nr3 nå på 3 forskjellige biler.! aldrig hørt/sett noen som har drept selve sperra.

Har vært ut for og se kronhjul/pinjong som har kvelda, men det har ikke noe med sperra og gjøre.. i følge di rundt meg så har jeg en hard kjørestil! rett og slett kjempe fornøyd!

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth.

1: Bare 7,5

på spørsmål 2 til 8 så svarer jeg med denne linken

Den svarer på alle spørsmålene ved at du slipper å tenke på noe som helst av modifiseringer, den passer rett inn og du slipper å tenke på om den ryker eller ikke. Sperra funker helt rått og den er helt stille og fin. Bare å kjøre og kose deg.

Og jeg leverer på Storo som vanlig :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

1: kun til 7,5 "

 

2: dette er en lammel diff, og veldig fin til gata

 

3: Mc2racing.com

 

4: diff huset på slipes, for og få diffen inn i huset, da den er noe større enn 7,5" Finner monterings annvisning på mc2racing.com

 

5: du bruker samme utvekslinga, er kun sperre enheten som byttes. Så du kan bruke hvilke utvekslinger du vill. Selv sverger jeg til 3.91 på gata.

 

6: støyer minimalt om den er riktig satt opp! stumt diff feste er tabu!

 

7: Billig! sist jeg kjøpte kosta vell sperra rundt 3600, + lager kit osv, så litt oer 4000.

 

8: tidligere så har jeg brukt 3-4 differ i sessongen, men eton sperra har vart! Jeg er vell inne på min nr3 nå på 3 forskjellige biler.! aldrig hørt/sett noen som har drept selve sperra.

Har vært ut for og se kronhjul/pinjong som har kvelda, men det har ikke noe med sperra og gjøre.. i følge di rundt meg så har jeg en hard kjørestil! rett og slett kjempe fornøyd!

 

 

Takk for svar, kjøpte du minimum eller full kit ved siden av selve sperra?

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye fin info gitt :) Sånn, da har jeg bestilt :) 4147kr ble det inkl. fullt kit..

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hva tåler denne da?

jeg har pr i dag ikke hørt/fått med meg at noen har klart og drept selve sperra! det har gått utover det orginale kronhjule/pinjongen..

Sperra er vell opprinnelig til en GM10 bolts aksel, og disse er brukt en god del i spenstige v8`ere.

Og det går jo flere høy effekt xr4ti`er i statene med disse.!

Link to comment
Share on other sites

Nei, at den skal ryke med det første tror jeg ikke er noe å bekymre seg for ;)

Billig og grei sperre, som gjør at flere kan ta seg råd til å få skikkelig sperr på Cossie'ene sine :)

ALT for mange om kjører rundt med orginal diff som har gitt opp for årevis siden ;)

  • Like 1

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Siden den er så billig så er jo det konge, kan man bruke 7,5 bak på 4wd?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Siden den er så billig så er jo det konge, kan man bruke 7,5 bak på 4wd?

 

Ja det kan du, enten bruker du 2wd travers, eller flytte ene innfestninga til diffen, på traversen. Det har en kompis av meg nett gjort, er og en mulighet å slipe av diffen. Jeg kjøpte en 6graders bakstiling til 2wd, som jeg skal bruke på min Escort

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan du, enten bruker du 2wd travers, eller flytte ene innfestninga til diffen, på traversen. Det har en kompis av meg nett gjort, er og en mulighet å slipe av diffen. Jeg kjøpte en 6graders bakstiling til 2wd, som jeg skal bruke på min Escort

 

du skall være over gjennomsnitte glad i flapdisk og vinkelsliper om du skall ha scorpio huse inn i en 7toms travers..

Jeg tørr nesten påstå at det ikke lar seg gjøre.!

 

Men du kan kappe av øvre feste, på sjåfør siden mener jeg, og sveise det på pånytt. alle andre festene er bolt on! er det et scorpio hus så mener jeg kjøle ribbene må slipes litt..!

Har selv kjørt biler som kun har kappet av det feste, og det har også funka kjempe.!

 

 

scorpio ble levert med mange forskjellige utvekslinger!

du må nesten sjekke ID tag`n på diffen for og være sikker.

 

Eton kan sammenlignes med ZF i funksjon!

Link to comment
Share on other sites

du skall være over gjennomsnitte glad i flapdisk og vinkelsliper om du skall ha scorpio huse inn i en 7toms travers..

Jeg tørr nesten påstå at det ikke lar seg gjøre.!

 

Men du kan kappe av øvre feste, på sjåfør siden mener jeg, og sveise det på pånytt. alle andre festene er bolt on! er det et scorpio hus så mener jeg kjøle ribbene må slipes litt..!

Har selv kjørt biler som kun har kappet av det feste, og det har også funka kjempe.!

 

 

scorpio ble levert med mange forskjellige utvekslinger!

du må nesten sjekke ID tag`n på diffen for og være sikker.

 

Eton kan sammenlignes med ZF i funksjon!

 

Er ingen problem det, på en liten kvelds stund, gjorde kameraten min det. Det er Scorpio Cosworth diff han har til sin Escort. Trenger bare flytte ene feste, og med den diffen, er det bolt on med 4x4 drivakslinger også

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...