admiralen Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth. -Kommer den bare til 7.5 hus?-Er den egnet for gatebruk?-Hvordan skaffer man seg en eaton diff?-Kreves det tilpassing til diffhuset?-Kan man velge utveksling?-Støy vs. orginal diff?-Pris?-Holdbarhet? Takk for svar! Edited January 5, 2012 by admiralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth. -Kommer den bare til 7.5 hus?-Er den egnet for gatebruk?-Hvordan skaffer man seg en eaton diff?-Kreves det tilpassing til diffhuset?-Kan man velge utveksling?-Støy vs. orginal diff?-Pris?-Holdbarhet? Takk for svar! 1: kun til 7,5 " 2: dette er en lammel diff, og veldig fin til gata 3: Mc2racing.com 4: diff huset på slipes, for og få diffen inn i huset, da den er noe større enn 7,5" Finner monterings annvisning på mc2racing.com 5: du bruker samme utvekslinga, er kun sperre enheten som byttes. Så du kan bruke hvilke utvekslinger du vill. Selv sverger jeg til 3.91 på gata. 6: støyer minimalt om den er riktig satt opp! stumt diff feste er tabu! 7: Billig! sist jeg kjøpte kosta vell sperra rundt 3600, + lager kit osv, så litt oer 4000. 8: tidligere så har jeg brukt 3-4 differ i sessongen, men eton sperra har vart! Jeg er vell inne på min nr3 nå på 3 forskjellige biler.! aldrig hørt/sett noen som har drept selve sperra.Har vært ut for og se kronhjul/pinjong som har kvelda, men det har ikke noe med sperra og gjøre.. i følge di rundt meg så har jeg en hard kjørestil! rett og slett kjempe fornøyd! Edited January 5, 2012 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 3.91 får man fra scorpio eller? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 3.91 får man fra scorpio eller? jess! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Har noen "trivielle" spørsmål angående eaton diff til cosworth.1: Bare 7,5 på spørsmål 2 til 8 så svarer jeg med denne linkenDen svarer på alle spørsmålene ved at du slipper å tenke på noe som helst av modifiseringer, den passer rett inn og du slipper å tenke på om den ryker eller ikke. Sperra funker helt rått og den er helt stille og fin. Bare å kjøre og kose deg. Og jeg leverer på Storo som vanlig Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 1: kun til 7,5 " 2: dette er en lammel diff, og veldig fin til gata 3: Mc2racing.com 4: diff huset på slipes, for og få diffen inn i huset, da den er noe større enn 7,5" Finner monterings annvisning på mc2racing.com 5: du bruker samme utvekslinga, er kun sperre enheten som byttes. Så du kan bruke hvilke utvekslinger du vill. Selv sverger jeg til 3.91 på gata. 6: støyer minimalt om den er riktig satt opp! stumt diff feste er tabu! 7: Billig! sist jeg kjøpte kosta vell sperra rundt 3600, + lager kit osv, så litt oer 4000. 8: tidligere så har jeg brukt 3-4 differ i sessongen, men eton sperra har vart! Jeg er vell inne på min nr3 nå på 3 forskjellige biler.! aldrig hørt/sett noen som har drept selve sperra.Har vært ut for og se kronhjul/pinjong som har kvelda, men det har ikke noe med sperra og gjøre.. i følge di rundt meg så har jeg en hard kjørestil! rett og slett kjempe fornøyd! Takk for svar, kjøpte du minimum eller full kit ved siden av selve sperra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Takk for svar, kjøpte du minimum eller full kit ved siden av selve sperra? kjøpte fult kit! ikke noe og spare på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Her var det mye fin info gitt Sånn, da har jeg bestilt 4147kr ble det inkl. fullt kit.. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Hmm, hva tåler denne da? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Hmm, hva tåler denne da?jeg har pr i dag ikke hørt/fått med meg at noen har klart og drept selve sperra! det har gått utover det orginale kronhjule/pinjongen.. Sperra er vell opprinnelig til en GM10 bolts aksel, og disse er brukt en god del i spenstige v8`ere.Og det går jo flere høy effekt xr4ti`er i statene med disse.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Nei, at den skal ryke med det første tror jeg ikke er noe å bekymre seg for Billig og grei sperre, som gjør at flere kan ta seg råd til å få skikkelig sperr på Cossie'ene sine ALT for mange om kjører rundt med orginal diff som har gitt opp for årevis siden 1 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Siden den er så billig så er jo det konge, kan man bruke 7,5 bak på 4wd? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Kjører med Eaton diff på min Cosworth, med 3.91 utv og det funker gull syns jeg. Kjører med forsterket diff feste, men kan ikke si det er noe lyder egentlig -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 jess!Gjelder dette alle scorpioene? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Siden den er så billig så er jo det konge, kan man bruke 7,5 bak på 4wd? Ja det kan du, enten bruker du 2wd travers, eller flytte ene innfestninga til diffen, på traversen. Det har en kompis av meg nett gjort, er og en mulighet å slipe av diffen. Jeg kjøpte en 6graders bakstiling til 2wd, som jeg skal bruke på min Escort Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Ja det kan du, enten bruker du 2wd travers, eller flytte ene innfestninga til diffen, på traversen. Det har en kompis av meg nett gjort, er og en mulighet å slipe av diffen. Jeg kjøpte en 6graders bakstiling til 2wd, som jeg skal bruke på min Escort du skall være over gjennomsnitte glad i flapdisk og vinkelsliper om du skall ha scorpio huse inn i en 7toms travers.. Jeg tørr nesten påstå at det ikke lar seg gjøre.! Men du kan kappe av øvre feste, på sjåfør siden mener jeg, og sveise det på pånytt. alle andre festene er bolt on! er det et scorpio hus så mener jeg kjøle ribbene må slipes litt..!Har selv kjørt biler som kun har kappet av det feste, og det har også funka kjempe.! scorpio ble levert med mange forskjellige utvekslinger! du må nesten sjekke ID tag`n på diffen for og være sikker. Eton kan sammenlignes med ZF i funksjon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 kjørt med denne i litt over ett år nå,funker utmerket.men dette er drev sperre typen. står litt om monteringen jeg gjorde herMin link Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 du skall være over gjennomsnitte glad i flapdisk og vinkelsliper om du skall ha scorpio huse inn i en 7toms travers.. Jeg tørr nesten påstå at det ikke lar seg gjøre.! Men du kan kappe av øvre feste, på sjåfør siden mener jeg, og sveise det på pånytt. alle andre festene er bolt on! er det et scorpio hus så mener jeg kjøle ribbene må slipes litt..!Har selv kjørt biler som kun har kappet av det feste, og det har også funka kjempe.! scorpio ble levert med mange forskjellige utvekslinger! du må nesten sjekke ID tag`n på diffen for og være sikker. Eton kan sammenlignes med ZF i funksjon! Er ingen problem det, på en liten kvelds stund, gjorde kameraten min det. Det er Scorpio Cosworth diff han har til sin Escort. Trenger bare flytte ene feste, og med den diffen, er det bolt on med 4x4 drivakslinger også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now