Jump to content

Plenumkammer Cosworth


Sierra"2.0iS

Recommended Posts

Huset er vel likt, men tps er forskjellige.

Kan alikevel brukes omhverandre ved å bytte plass på de tå ytterste ledningene i stikket.

 

2WD TPS er merka med 01, 4WD TPS er merka med 09.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Takk for alle opplysninger, har planer om å konvertere en OHC motor til Cosworth sugemotor, med litt større slagvolum.

Vil bruke nye kammer for sugemotor og muligens separate spjeldhus og datasprut/ev tilleggsprut.

Det er en glimrende idé, men husk å sørge for ett komforhold på nærmere 11:1.

Har du vurdert 2 x dobble forgassere?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vet at det har blitt brukt Mikuni flatslide og Keihin flatslide, men finnes vel bare som 41mm boring som maksstørrelse, originale Suzuki GSX-R1100 hadde CV forgassere som var på 40mm som det største.

Honda VTR1000F hadde 48mm CV forgassere, men dette var en V-tvin og da trengs det to sett som i tillegg må bygges om.

Enklere å bruke spjeldhus fra Suzuki GSX-1300R Hayabusa da, disse er 46mm og kan relativt lett bygges om til 48mm.

Fra 2008 ble de levert med primær- og sekundær dyser, og markedet "bugner" av større dyser som passer rett inn i disse. Er mulig å kjøpe disse spjelhusrekkene for en billig peng på E-bay.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...