Jump to content

Recommended Posts

Posted

2WD har skrudd albue, 4WD har fast.

 

2WD :

 

51239.jpg

 

4WD :

 

01032011270.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Takk takk, er tydelig et 4WD plenum dette, selv om det er sveiset om albue.

 

Det er bare flott, da er det med på høyere effekt. :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Driver å rydder opp i gamle Ford deler som jeg fikk av en kar som også hadde rydddet opp, og der dukket det faktisk opp noen Cosworth deler også. Kjekt å ha....

Var også et spjeldhus der og, er dette likt på 2WD og 4WD?

Posted

Huset er vel likt, men tps er forskjellige.

Kan alikevel brukes omhverandre ved å bytte plass på de tå ytterste ledningene i stikket.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Huset er vel likt, men tps er forskjellige.

Kan alikevel brukes omhverandre ved å bytte plass på de tå ytterste ledningene i stikket.

 

2WD TPS er merka med 01, 4WD TPS er merka med 09.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Takk for alle opplysninger, har planer om å konvertere en OHC motor til Cosworth sugemotor, med litt større slagvolum.

Vil bruke nye kammer for sugemotor og muligens separate spjeldhus og datasprut/ev tilleggsprut.

Posted

Takk for alle opplysninger, har planer om å konvertere en OHC motor til Cosworth sugemotor, med litt større slagvolum.

Vil bruke nye kammer for sugemotor og muligens separate spjeldhus og datasprut/ev tilleggsprut.

Det er en glimrende idé, men husk å sørge for ett komforhold på nærmere 11:1.

Har du vurdert 2 x dobble forgassere?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Ok. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Har vurdert forgassere men det blir faktisk dyrere, og syntes dessuten det er blitt enklere med innsprut.

 

Forgassere blir ganske rimelig hvis man bruker motorsykkeltypen fra f.eks gsx-r.

Posted

Vet at det har blitt brukt Mikuni flatslide og Keihin flatslide, men finnes vel bare som 41mm boring som maksstørrelse, originale Suzuki GSX-R1100 hadde CV forgassere som var på 40mm som det største.

Honda VTR1000F hadde 48mm CV forgassere, men dette var en V-tvin og da trengs det to sett som i tillegg må bygges om.

Enklere å bruke spjeldhus fra Suzuki GSX-1300R Hayabusa da, disse er 46mm og kan relativt lett bygges om til 48mm.

Fra 2008 ble de levert med primær- og sekundær dyser, og markedet "bugner" av større dyser som passer rett inn i disse. Er mulig å kjøpe disse spjelhusrekkene for en billig peng på E-bay.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...