Jump to content

Intern eller ekstern wastegate


armani

Recommended Posts

Et lite noob spørsmål jeg blir sittende å lure på etter å ha lest tråden her..

 

Finnes det noen bakdeler med å setter på for stor ekstern wg?.. Eller går den ikke ann å få for stor?

Resultatet blir det samme uavhengig av om WG er ekstern eller intergrert.

Hvis Wg har for liten kapasitet så får man boost creep. Ladetrykket stiger ukontrollert ved høye motorturtall.

Hvis Wg har for stor kapasitet så får man ustabilt ladetrykk og derfor dreiemoment i spool up området.

Som vanlig er det lagom som er best.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har vurdert dette lenge nå, og jeg tror jeg går for intern. CossieRich (skamgromt oppsett) på Passionford bremset 480hk med 0.82 intern, så det burde nok fungere bra til mitt bruk også :)

Da har jeg fortsatt mulighet til å gå tilbake til T35 eller lignende seinere også hvis jeg skulle være uheldig å bli stoppa... :)

 

Har trua på det CossieRich oppsettet :) Minst mulig modifikasjoner av org deler

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Et lite noob spørsmål jeg blir sittende å lure på etter å ha lest tråden her..

 

 

Finnes det noen bakdeler med å setter på for stor ekstern wg?.. Eller går den ikke ann å få for stor?

Du kan ikke styre dit ladetryk præcist nok med for stort wg, hvis den er for lille kan du så ikke få dit ladetryk langt nok ned.

Link to comment
Share on other sites

Det ble 44mm tial på meg.. Klarte ikke la være :P

 

Gode wg'er det, så det bør bli bra ;)

Og da er det veldig viktig å sette seg inn i hvordan man skal justere og koble den for å oppnå best mulig resultat ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er det ikke. Men ved forskjellige måter å koble den på, kan skille veldig mye på resultatet ;)

 

Joda det fins gode og dårlige måter, men hva man bruker for å regulere trykket er nok minst like viktig.

 

Man kan få et kjapt overblikk her hvis man lurer litt:

http://www.sr20-forum.com/information-library/16477-basics-boost-control-wastegates-how-turn-up-boost.html

Link to comment
Share on other sites

Joda det fins gode og dårlige måter, men hva man bruker for å regulere trykket er nok minst like viktig.

 

Man kan få et kjapt overblikk her hvis man lurer litt:

http://www.sr20-forum.com/information-library/16477-basics-boost-control-wastegates-how-turn-up-boost.html

 

Helt sant :)

Derfor jeg nevnte for armani at han bør sette seg inn i dette før han monterer, noe jeg er helt sikker på at han kommer til å gjøre :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...