Jump to content

"Jonus" kammer selges


carfreak

Recommended Posts

Hei.

 

Har ett sett cosworth kammer som fulgte med toppen jeg kjøpte. De er litt over middels gromme for mitt bruk, så de selger jeg isteden.

Beregnet for hydrauliske løftere. Ikke omslipte originalkammer. Har også hørt(arrester meg om jeg tar feil) at Jonus selger de som billetkammer, noe de faktisk ikke er.

 

Spesifikasjon

 

Innsug: 266 graders durasjon og 11.95mm løft

Eksos: 266 graders durasjon og 11.3 mm løft

 

Fikk aldri noe spec da jeg kjøpte de, så dette er alt jeg har av informasjon, da jeg fikk EBB til å sjekke de.

Pris: BUD

 

Befinner seg i Skien, Telemark.

Ta kontakt her, pm eller på 48070173.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Merkelig, for det var det jeg fikk opplyst da jeg kjøpte toppen av Henning Finstad. Uten at jeg skal si noe med sikkerhet, så fikk jeg intrykk av at Henning hadde god bekjentskap til Jonus, og jeg vil vel ikke tro at han har noe intersse av å skryte på seg "varemerket" til kompisen sin?

Hvorvidt det er Jonus som har specet dem, eller slipt dem vet jeg ikke. Men Henning kalte dem hvertfall for Jonuskammer :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Noen som vet om disse kan brukes på sugemotor?

Må seff bytte til ventilfjærer som tåler dette løftet.

Selv om dette ikke er kamprofiler til sugemotor så mener jeg at du fint kan bruke dem på en sugemotor. Det er mange originale sugemotorer som går med betydelig mildere kammer enn dette.

Sørger du for passende ventilfjærer og passende ventillommer i stemplene og passelig komp.forhold så vil de nok funke bra. (Forutsetter selvsagt da at de postede opplysningene faktisk er korrekte og at det er seat-to-seat durasjon som er oppgitt.)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde egentlig tenkt å bruke KentCams sine CW22: 11,04 i løft og 278* dur. @0,1mm lift, 108/108 i lobecenter

Bruksområde 2000-7000rpm

Men liker å bruke kammer med høyt løft og lite durasjon, så kansje noe å tenke på.....

På generelt grunnlag er selvsagt utprøvde sugekammer det suverent beste valget. Det man imidlertid må huske er hvilken porting, hvilket kjøretøy, vekt, gearkasse, diffutveksling osv kammene i utgangspunktet er designet til.

Igjen på generelt grunnlag, 278 og 11,0 mm drar høyere turtall, men gir lavere dreiemoment enn kammer med mindre durasjon og høyere løft.

Sistnevnte kan derfor passe bedre i en tyngre bil med mindre "racing" drivverk, spesielt hvis toppen er mye portet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den er god :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...