Jump to content

Luften holder seg ikke i dekkene


Fredrik92

Recommended Posts

Eyy

 

Har problemer med å holde luften i dekkene, spesielt i bak dekkene.

 

Felgene er: Azev 17" ET20 og dekkene er av nankang 205/40R17.

 

Den ene felgen er sveist og jeg vet at den lekker litt, tok lekkasjespray over dekkene og de lekker i kantene, så kan jeg tette kantene på inn og ut siden på et stoff eller noe annet?

 

Må fylle luft hver uke, og jeg har 2,3bar i dekkene, litt usikker på om det er riktig, noen som vet? :)

 

Takker for svar...

 

-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Nå tok jeg bare et kjapt søk, men Disse har

Wurth har det også. Men det er jo bare og høre litt rundt, Biltema feks

 

Det er ganske enkelt og bruke, bare smør på langs felg kanten der hvor dekket ligger ann.

Edited by 86Sierra

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

legg slange i de :P funker i nøden :lol:

 

Kan skjønna da :P

 

Nå tok jeg bare et kjapt søk, men Disse har

Wurth har det også. Men det er jo bare og høre litt rundt, Biltema feks

 

Det er ganske enkelt og bruke, bare smør på langs felg kanten der hvor dekket ligger ann.

 

Kjempe! takker for et bra tips :) funker det på felger også? lekker i sveiseskjøten i den ene felgen også...

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Om det fungere på sveisa felg vet jeg ikke, du må nesten bare prøve. Kommer vel kanskje an på hvor pent den er svisa?

 

Pass på at felg kanten er ren, få bort all dritt og møkk før du legger det på ;)

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

Okey, kor lenge må det tørke? :)

 

Det er vel forskjellig fra produsent til produsent. Du må nesten lese på den du kjøper.

 

De fleste dekk eller bilverksteder har jo dette så du kan jo bare stikke innom der, du må jo ha dekk maskin for og løsna på dekket uansett. ;)

Edited by 86Sierra

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pleid å fylle 40-45 psi å hatt de slik en dag eller to. Skal nevnes at jeg alltid fyller så mye luft første gang etter pålegging å så senker jeg trykket til riktig trykk senere. Hvor breie felger har du? Er det mye strekk på dekka kan det være lurt å kjøre med mer luft i de.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med 2.2-2.3 bar med normale dekk på normale felger. Hvis det er strekk på de kjører jeg gjerne på rundt 2.5-2.7 bar.

 

Med strekk så mener jeg at dekket er altfor smalt for felgen. Sjekk linken----->Speedhunters

 

Her ser du mange biler med strekk men legg spesielt merke til en celica litt nedpå siden :) Det er å tøye strikken

 

Du har ikke strekk med 205 på 7,5" felg

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med 2.2-2.3 bar med normale dekk på normale felger. Hvis det er strekk på de kjører jeg gjerne på rundt 2.5-2.7 bar.

 

Med strekk så mener jeg at dekket er altfor smalt for felgen. Sjekk linken----->Speedhunters

 

Her ser du mange biler med strekk men legg spesielt merke til en celica litt nedpå siden :) Det er å tøye strikken

 

Du har ikke strekk med 205 på 7,5" felg

 

Haha, huff den celica'en så ikke ut! :P

 

får teste 4,5bar i mine da :)

Link to comment
Share on other sites

Nei den celicaen er ikke pen. Det værste er vel at kisen har kjørt den dit for egen maskin med de dekka der.

 

Kjør på med luft du. Men den felgen som lekker i sveisen vil ikke bli tett uten å sveises mer eller tettes på annet vis

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

han skal sveise de på nytt

 

Bed Sealer er tingen ved lekasje rundt felg/dekk kant ja. Ha gjerne bed sealer`n på både dekk og felg. Eg har aldri venta meir en max ein time før hjula har ver på bil og på veg. Funkar gull.

Dersom felgen er sveist midt i banen på flatt område, har eg greidd å tette slike skader ved å smørre på kjemisk metall.

Link to comment
Share on other sites

Bed Sealer er tingen ved lekasje rundt felg/dekk kant ja. Ha gjerne bed sealer`n på både dekk og felg. Eg har aldri venta meir en max ein time før hjula har ver på bil og på veg. Funkar gull.

Dersom felgen er sveist midt i banen på flatt område, har eg greidd å tette slike skader ved å smørre på kjemisk metall.

 

Okey hvor kjøpte du bed sealer? :) sveist på innsiden av felgen helt ute og sprukket litt inn.

Link to comment
Share on other sites

Smør inn sveisen med 2komponent epoxy-lim, har faktisk reparert sprekker i felger med dette uten sveis. Det mellom dekk og felg da bruker du bed sealer.

Du trenger ikke av med dekket, men klemme det sammen/løst fra felgen og smøre inn de man kommer til på felg/dekk, det kan man greie med en truck eller noe lurt.

Men koster neppe stort å få de til å gjøe det hos en dekksjappe.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Smør inn sveisen med 2komponent epoxy-lim, har faktisk reparert sprekker i felger med dette uten sveis. Det mellom dekk og felg da bruker du bed sealer.

Du trenger ikke av med dekket, men klemme det sammen/løst fra felgen og smøre inn de man kommer til på felg/dekk, det kan man greie med en truck eller noe lurt.

Men koster neppe stort å få de til å gjøe det hos en dekksjappe.

 

Gjorde dette sist fredag, tok av dekket, pusset med fint papir og vasket med industri rens fra wurth, så smørte jeg utover bead sealeren og tettet sveisesprekken med dette, tok på dekket og lot det tørke noen timer også søkte jeg etter lekkasje med spray uten å finne noe lekkasje fra dekk/felg og sprekken er tett ;)

2012-04-20165934.jpg?t=1334962004

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...