Jump to content

Startspære


A-Karlsen

Recommended Posts

Er vell ikke så mangen, som vil diskutere hvordan man gjør hva når det gjelder dette. Da er jo vitsen vekke. Har selv bosch sin, som er en av de to som ble brukt org

 

Riktig. Hadde jeg ikke tatt forhåndsregler når jeg parkerer min cosworth, så ville den nok vært borte første gangen noen prøvde å ta den (av 4). Jeg er riiimelig sikker på at det er noen idioter som har snoket rundt på det forumet her.

Edited by kleppemachine
Link to comment
Share on other sites

Du får vel kjøpt alarmer med innebygd startsperre vil jeg tro? Defa o.l?

Det er helt riktig. Defa DVS90 har startsperre. Defa har også egen 3 krets startsperre som ekstramodul til alarmen, som da har tre kretser den bryter ved alarmutløsning. Da kan du ha tre valgfrie kanaler som hindrer folk i å reise med bilen. Den modulen har også alle kabler i svart, så det vanskeliggjør muligheten for folk å lete seg fram til uorginale kabler og koble den fra. Den slår også inn igjen automatisk etter ca 90 sek, selv om du sitter i bilen. Er tenning av så går den på etter endt tid uansett om du aktiverer alarmen eller ikke. Samtidig så gir alarmen lavere forsikring og 2000 mindre i egenandel ved innbrudd, og en bedre følelse av sikkerhet enn bare en separat startsperre.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Startsperre er vel standard på alle alarmer?

Kanskje en ide å ha sporing montert, og kanskje imobilisering via tlf f.eks? Slik at man også blir varslet om noen prøver stjele bilen.

Har liggende en alarm jeg tror har innebygd startsperre i fjernkontroll, slik at bilen stopper om den kommer så så langt vekk fra fjernkontroll. Jeg har også en kompis som selger noen greier man kan ettermontere i gamlere biler, der man må taste inn en kode for å låse opp bilen, og samme koden erstatter tenningsnøkkel i lag med en nøkkelbrikke man har på seg. Om jeg husker forklaringa hans rett da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Startsperre er vel standard på alle alarmer?

Er faktisk ikke det gitt. Defa har for eks flere modeller som baserer seg på bilens orginale, og har derfor ikke egen kanal for det.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...