twin turbo Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 (edited) Ta en titt på hva GARRETT selv skriver: POWERSHIFTHorsepower : 400 - 675 Displacement : 2.00L - 6.00L http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/sites/default/files/default_images/turbogroup/catalog_pdf/Garrett_GT4088R_751470-1,2,3,4.pdf Edited August 5, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 (edited) Vel, personlig hadde jeg aldri valgt hverken GT4088R eller "de hardeste hydrauliske kammene" fordi man mister flere 100 hk på 4000 o/min og da får man en dødstreg og kjedelig gatebil. Edited August 5, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Det endrer det meste.Med mekaniske kammer så drar man lett 8500 o/min og sammen med en 4,27:1 diff så blir GT4088R plutselig brukbar til en 550 ++ hk banebil som bare skal kjøres noen mil på gate pr. år. Når man velger mekaniske kammer så bør dette egentlig følges opp med lengre råder enn originalt også. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
xr4ti Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Hvorfor ikkr stille spørsmålet ditt til GIK. Har jo litt peiling på det de også!
Sapphy Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 blir muligens mekaniske kammer i denne også... og trulig mildt antilag. bil blir ikkje noe bruksbil, men selfølgelig så er det ein fordel att det funker ivertfall ok å kjøre med...Antilag hjelper ingenting på effektområdet, kun på responsen i de turtall der turboen vil lade.
twin turbo Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Cosworth Racing1 Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 Er ikke GT35 mer egnet til den effekten?? Var egentlig den jeg skulle bruke til min effekt, men ettersom Comp turboen viste bedre takter enn Garrett sine, ble det Comp 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
twin turbo Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Cosworth Racing1 Posted August 5, 2012 Posted August 5, 2012 jo det er nok ikkje utrulig... men eg har nå t4 grenrør, fekk meget godt tilbud på denne turbo++ men eit anna spm. er dei comp turboene så gode som noen vil ha det til, husker eg la merke til att isachsen hadde mye tuboproblemer ei stund, og synes nesten å huske at da han var i gang igjen og vann, så var comp klisteret+eit anna klister fjernet fra bil... men mulig eg tar feil og roter.. la også merke til at godfrey bruker bare turbonetics og garrett gt igjen. KRB er jo forhandler for Comp i Norge, og du ser jo hvordan det går med bilen hans Raimond prøvde Garrett GT35 mot en tilsvarende i Comp på samme bil (både Cosworth og Audi). Comp turboen var cirka 100 rpm seinere enn Gt'en, men ga betydelig mer hester og nm enn GT'en. Så valget var enkelt da 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
twin turbo Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
twin turbo Posted August 16, 2012 Author Posted August 16, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Slåstad RS Posted August 16, 2012 Posted August 16, 2012 Er det noen baner i Norge du får brukt dette fullt ut på?2wd? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
twin turbo Posted August 16, 2012 Author Posted August 16, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Slåstad RS Posted August 16, 2012 Posted August 16, 2012 Med 4x4 og lett utveksling kan jeg forstå det.Da blir det villt. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Cosworth Racing1 Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 men 10000rpm? Nødvendig d a? Lever ikke lenge den motoren der da hvis strikken skal strekkes SÅ langt.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
twin turbo Posted August 17, 2012 Author Posted August 17, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now