Jump to content

Hva tror dere om dette?


FunkyHunk

Recommended Posts

Her er noe jeg fikk tak i for noen år siden, lurer på hvor mye effekt man kan hente av denne turboen?

Det er en Rotomaster med ekstern eskilstuna wastegate. Ingen slakk tilstede i turboen verken radial eller aksialslakk.

Turboen er så liten at den måtte da gi noe trykk ved lavt turtall?

 

dd7342ef.jpg

 

7d0113b3.jpg

 

c08d12dd.jpg

 

61bfa7a7.jpg

 

0a7c69d3.jpg

Signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ligner på et gammelt GIK sett dette. Ble levert som byggesett for trykk eller sugeturbo. Om turboen er karbontettet så er det en sugeturbosett.

Skuddsikkert ved lav effektuttak, men akk så gammelt. Ta vare på det du, begynner å bli skjeldne disse settene nå.

 

Jeg vet om en Capri med pinto turbo. Denne har benka 286 hk med rotormaster, doble trykkforgassere osv :)

Begynnte med med sugeturbo fra GIK den også!

Link to comment
Share on other sites

Weber dat forgasser , cosworth intercooler , malpassi besintrykksregulator , el pumpe, dobbeluttak vacumklokke på fordeler , tut og kjør!

 

+ lavkomp også , så har du det helt riktige under panseret på Taunusen!!

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Her er noe jeg fikk tak i for noen år siden, lurer på hvor mye effekt man kan hente av denne turboen?

Det er en Rotomaster med ekstern eskilstuna wastegate. Ingen slakk tilstede i turboen verken radial eller aksialslakk.

Turboen er så liten at den måtte da gi noe trykk ved lavt turtall?

De gamle Roto-Master T04 turboene ble levert i 3 utgaver, Y4, S4 og V2.

Jeg tør anta at GIK brukte den minste Y4 turboen i sine turbokit til Volvo. Jeg er enig med dem i at effektpotensialet til Y4 turboen er rett i overkant av 200 hk og når det gjelder spool up, ta en titt her:

http://www.gikturbo.se/performance/konvertering/turbosatser/volvo-b21-23-230-foerg-cis.html

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...