Jump to content

Har nettopp kjøpt meg en Kuga


Hardangermannen

Recommended Posts

Hei og velkommen. Vil anbefale tectyl, skal behandle min i høst. Er ikke tectyl i det hele tatt org, bare en voks, som ikke tørker, denne forsvinner over tid. Har du diesel varmer, så bør du la den brenne seg skikkelig rein og slå den av, visst du bare skal en liten tur, da de kan sote ned ved småkjøring

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Deaktiver ekstravarmeren dersom du har mye småkjøring. Ellers er det en fordel med å ladde batteriet innimellom dersom det er grisekaldt der du bor og du bruker den programmerbare dieselvarmeren mye fant jeg ut i vinter... ;) Ellers er det en knakende god bil, jeg hadde en 2008 modell fra 2008-2011 fra 0-90000km, hadde en feil på den tiden og det var en ESP sensor som tok kvelden og koblet ut 4x4 systemet. På min nåværende Kuga som er en 2011 modell med Powershift har det ikke vært annet enn en innkalling på partikkelfilteret.

Link to comment
Share on other sites

Min har ikke ekstra diesel varmer. Den har elektriske elementer i ventilasjonsanlegget som man kan booste. Hadde dette på min forrige bil, en Volvo og det var det aldri tull med. Ulempen er at man må vente to minutt til el vinduet tiner is og det tar ikke mer før det er varme i innluften.

Link to comment
Share on other sites

Min har ikke ekstra diesel varmer. Den har elektriske elementer i ventilasjonsanlegget som man kan booste. Hadde dette på min forrige bil, en Volvo og det var det aldri tull med. Ulempen er at man må vente to minutt til el vinduet tiner is og det tar ikke mer før det er varme i innluften.

 

Jeg lot være å bestille min 2010-modell med dieselvarmer nettopp på grunn av alt tullet jeg har hørt om slike. Har ikke savnet det i forhold til tidligere biler, men skjønner at det er en fin ting når det funker. Har derimot varmetråder i frontruta og denne elektriske boosteren, men det er ytterst sjelden jeg har brukt den.

 

Lading av batteriet bør etterses ofte ser jeg. Har montert slike hurtigplugger med led-lys som forteller statusen. Jeg må lade ganske ofte synes jeg, selv om kjøremønstret skulle tilsi noe annet, men det er hverken jeg eller Kugaen min alene om å oppleve.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Det kan sies med en gang, dieselvarmer er virkelig å anbefale, har hatt min bil i over et år nå, og den brukes daglig både som P-varmer og tilleggsvarmer. Ikke hatt noe problemer med hverken varmeren eller batteriet :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er på min femte ford med dieselvarmer. Tre Mondeo og har nettopp byttet min første Kuga til en ny.

 

Måtte bytte noen lagere på den første, men ikke noe problem siden den gang. Det eneste jeg savner er fjernkontroll på oppstart av varmeren.

 

Partikkelfilter har vært kluss en gang på min første Kuga.

 

Hva angår understellbehandlig fikk jeg vite at det ikke er nødvendig før etter noen år.

Link to comment
Share on other sites

Er på min femte ford med dieselvarmer. Tre Mondeo og har nettopp byttet min første Kuga til en ny.

 

Måtte bytte noen lagere på den første, men ikke noe problem siden den gang. Det eneste jeg savner er fjernkontroll på oppstart av varmeren.

 

Partikkelfilter har vært kluss en gang på min første Kuga.

 

Hva angår understellbehandlig fikk jeg vite at det ikke er nødvendig før etter noen år.

 

Gratulerer med ny bil. Tectyl vil jeg anbefale på bilen fra den er ny, visst ikke forhandleren har ny bil sprøyting. Er ikke noe tectyl fra fabrikk. Er du sikker på at det var lager, som ble bytta på dieselvarmeren? Fjernkontroll kan man få, men det koster en del

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...