Jump to content

rs500 kopi med V10 Viper motor.


D.Toft

Recommended Posts

***** Rått!

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Nei-å-nei.

Fyren er selvsagt flink å jobbe bil, men for ett sluttprodukt.

Tungt og fælt, revva Audi vektfordeling, grusom lyd og "barnet" som filmer viser typisk nok ingen interesse for hverken tid og sluttfart på drag. :shutup:

Noen som vet hva dette faktisk presterer? 12 sek?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Den veier jo "bare" 323kg! Hehehehe!!

 

lurer på hvor lenge trynet på den bilen holder :1eye:

 

såg ut som gen 3 så den veger ca 290kg... men er kraftige maskiner det der... og med riktige eksos er det rå lyd i dei.. kamerat hadde ein med org gt motor(identisk til team oreca bilene) på godt over 600 suge hk, det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt..

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

såg ut som gen 3 så den veger ca 290kg... men er kraftige maskiner det der... og med riktige eksos er det rå lyd i dei.. kamerat hadde ein med org gt motor(identisk til team oreca bilene) på godt over 600 suge hk, det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt..

 

Blå og hvit, med straka rør?

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt..

Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!

En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. :smartass:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!

En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. :smartass:

 

Det er helt sant det du sier om moment, det er veldig veldig mange som ikke vet det så det er bra du opplyser saueflokken om det. Men den Vipern det er snakk om, der føler du både moment og alt annet. :)

 

Jeg kjørte 11.08, på Mora flyplass med den bilen, og jeg er ingen super 402m kjører, faktisk første gangen jeg testa 402m. Jeg husker dessverre ikke slutthastigheten, men hvis jeg gjør en liten innsats en dag så finner jeg kanskje den lappen der det står.

 

Og for de av dere som aldri har hørt om oreca, sjekk ut: http://www.oreca-racing.com/en/ Ikke smågutter på en random forum det....

Edited by Dolk

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sant det du sier om moment, det er veldig veldig mange som ikke vet det så det er bra du opplyser saueflokken om det. Men den Vipern det er snakk om, der føler du både moment og alt annet. :)

 

Jeg kjørte 11.08, på Mora flyplass med den bilen, og jeg er ingen super 402m kjører, faktisk første gangen jeg testa 402m. Jeg husker dessverre ikke slutthastigheten, men hvis jeg gjør en liten innsats en dag så finner jeg kanskje den lappen der det står.

 

Og for de av dere som aldri har hørt om oreca, sjekk ut: http://www.oreca-racing.com/en/ Ikke smågutter på en random forum det....

Ser man det du.

Da klarer du nok en 10 sek. med litt trening og da snakker vi.

Synes jeg hører noe mumlig om 13 sek. på ViperCosworten og det er elendig.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Blå og hvit, med straka rør?

 

ja, :whistling: trudde kansje det var du som hadde hatt den ein gang... såg nicket ditt på eit anna forum med den bilen..

 

Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!

En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. :smartass:

 

ja eg vet det eg og.. men eineste eg egentlig ville fram til var effekten i v10 vipermotor som funker skikkelig...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

ja eg vet det eg og.. men eineste eg egentlig ville fram til var effekten i v10 vipermotor som funker skikkelig...

Hehehe, dreiemomentkurven i V10 Vipermotoren funker nok skikkelig ja. ;)

De 600 hk er kun aktuelle når nålen på turtelleren står NØYAKTIG på det turtallet motoren avgir 600 hk. På ALLE andre turtall er det dreiemomentet som alene er ansvarlig for opplevelsen.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, dreiemomentkurven i V10 Vipermotoren funker nok skikkelig ja. ;)

De 600 hk er kun aktuelle når nålen på turtelleren står NØYAKTIG på det turtallet motoren avgir 600 hk. På ALLE andre turtall er det dreiemomentet som alene er ansvarlig for opplevelsen.

 

 

ja ser det var litt dårleg formulert, men med EFFEKT meiner eg total effekt også dreiemomentet... men har ikkje noen direkte tall på den motoren, men den gjekk ivertfall extremt godt, det var det som teller, bare synd med 275 framdekk og dårlege norske veger satte ein stor begrensing på gleden med den bilen etter veg...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...