Jump to content

2012 focus st 250 hk


87RS

Recommended Posts

Noen her som har testa den ?

Er det noe og ha ?

Ford sin egen 2 liter igjen ?

 

En kompis har kjøpt en 12 mod, gått 12tkm, ga 395 f.reg...tror det var en bra pris.

 

Jeg skal låne den en helg men er nysjerrig.. :)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Prøvde en noen timer på jobb, syntes den dro bra og var morsom å kjøre , men kjørte p åvåt vei og myke piggfrie vinterdekk så dro og spora mye dit den ville, skulle likt å prøvde den på tørr vei med sommerdekk :)

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

Noen her som har testa den ?

Er det noe og ha ?

Ford sin egen 2 liter igjen ?

 

En kompis har kjøpt en 12 mod, gått 12tkm, ga 395 f.reg...tror det var en bra pris.

 

Jeg skal låne den en helg men er nysjerrig.. :)

 

Mvh

 

Forhjulsgnager til 400k er ikke noe å ha...Har kjørt focus rs og st og skjønner ikke at folk gidder å kaste bort så mye penger på en forhjulsgnager som sporer som f..., når du får så mye annet gromt med bakhjulstrekk. Men det er min mening..

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Ja man kan jo trosalt kjøpe en BMW 318d med litt utstyr :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Forhjulsgnager til 400k er ikke noe å ha...Har kjørt focus rs og st og skjønner ikke at folk gidder å kaste bort så mye penger på en forhjulsgnager som sporer som f..., når du får så mye annet gromt med bakhjulstrekk. Men det er min mening..

Største grunnen slik jeg ser det for å velge for eksempel en ST er jo akkurat slik kommentarer som du kommer med nå.

 

 

Jeg hater å være stereotypisk, og ønsker helst å tråkke min egen vei og av den grund ville jeg heller valgt en Focus ST enn for eksempel en fet BMW. Rett og slett fordi att en er litt mer annerledes.

 

Nå reiv du vel litt i?

 

Det du får er en skikkelig sprek, brukt 316d:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38511215

Er det virkelig sant..

 

Hoff!! Gale verden.

Link to comment
Share on other sites

Nå reiv du vel litt i?

 

Det du får er en skikkelig sprek, brukt 316d:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38511215

 

Jeg følte meg bare litt snill :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Forhjulsgnager til 400k er ikke noe å ha...Har kjørt focus rs og st og skjønner ikke at folk gidder å kaste bort så mye penger på en forhjulsgnager som sporer som f..., når du får så mye annet gromt med bakhjulstrekk. Men det er min mening..

 

Vel, jeg har en Focus ST. Min andre faktisk. Er meget fornøyd, og har kjørt fra gromme maskiner med bakhjulstrekk.

 

Kjørte nylig fra en 350z, og Audier med quattro...

Kan ikke si at jeg er plaget med at det sporer noe særlig. Vel, på 235mm vinterdekk med myk gummi sporer det litt, men ikke sånn at jeg ikke klarer å holde meg på veien ;)

 

Den nye ST'en er morsom å kjøre, men kan ikke på noen måte sammenlignes med den gamle :P

- 97 Ford Mondeo 2.0
- 08 Ford Focus ST225
- 08 Ford Focus 2.0 TDCI

- 05 Ford Mondeo 2.2 ST TDCI
- 06 Ford Focus ST225
- 12" Ford Focus MS Design
- 10" Ford Mondeo Titanium S

- 15" Ford Mondeo Titanium

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig en bakhjulstrekk man selv. Men det er så få bakdeler med forhjulstrekk at det er overkommelig. Man må ikke glemme at det halve året er forhjulstrekk sesong - og et tap i lyskrysset svir like ille på vinteren - enda verre når man blir frakjørt av en skikkelig drittbil. Husker med glede min gamle 88 Fiesta utstyrt med 155 brede Gislaved Norfrost 2 piggdekk - man kunne ha gassen i bunn på isføre også uten at det spant særlig - holdt fint følge med undermotoriserte suver og kjørte fra alt av bakhjulstrekk. :lol:

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

En kompis har kjøpt en 12 mod, gått 12tkm, ga 395 f.reg...tror det var en bra pris.

 

395 er en MEGET bra pris; ligger 2 ute på finn, en til 505 og en til 495......

 

Nye ST får i alle fall utrolig mye skryt i alle tester, både innenlands og utenlands. Hadde bilbudsjettet mitt vært 140-150' mer, så hadde det nok blitt en ST stasjonsvogn B)

Focus 1.6 EcoBoost

Link to comment
Share on other sites

Ford sin presse-bil..i Oslo omr

Far hans har jobba 40+ år i ford systemet...bekjentskaper.

 

Mvh

 

 

 

 

 

Nye st èn har en fra pris på 455tusen. Er denne til 395tusen import bil?

 

Ok 12 mod med garanti 250 hk og bak-hjuls trekk ? til 400 ?

Hvor?

Jeg vil ha.......

 

Mvh

 

 

 

 

Forhjulsgnager til 400k er ikke noe å ha...Har kjørt focus rs og st og skjønner ikke at folk gidder å kaste bort så mye penger på en forhjulsgnager som sporer som f..., når du får så mye annet gromt med bakhjulstrekk. Men det er min mening..

Link to comment
Share on other sites

Har Ford så mange pressebiler?? Jaja, er iallefall stor fornøyd med min st:-) registererte den i går:)

02 focus st170

05 focus 1.6 ms stylet

02 mondeo 2.5 V6 Ghia

06 focus st 220

08 kuga individual

09 kuga individual

10 focus rs

11 mondeo 2.2 tdci tit s

13 focus st250

Link to comment
Share on other sites

Har Ford så mange pressebiler?? Jaja, er iallefall stor fornøyd med min st:-) registererte den i går:)

 

Bilder ? :)

 

Tror de har en del pressebiler, samt at R&S forhandlerne har sikret seg noen :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ford sin presse-bil..i Oslo omr

Far hans har jobba 40+ år i ford systemet...bekjentskaper.

 

Mvh

 

Ok 12 mod med garanti 250 hk og bak-hjuls trekk ? til 400 ?

Hvor?

Jeg vil ha.......

 

Mvh

 

 

Regner med at dette er den blå Stv jeg kjørte tidligere i høst da jeg var hos Ford Norge, tenker jeg? Fikk selv tilbud om å kjøpe den, da de skulle selges.

Ble ganske forelska i den bilen, nå har vi også en utstilt hos oss, ikke stv men vanlig med allt utstyr til 512 000,-

 

Har selv spurt sjefen om pristilbud på Stv ST med alt utstyr, så avventer å hører :)

Edited by Sten Andrè
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da testet jeg denne til Sigdal idag.

 

Intrykket er veldig positivt.. Klarer ikke helt utseende på bilen (enda)

Helt rå og kjøre men logrer litt som ei bikkje under pådrag. Mulig det skyldes conti v.hjul

Tror ikke jeg har kjørt noe annen std 2 liter med bedre drag..2 liter fsi vw kan hvertfall ikke sammenlignes.Bortsett fra 270 hk R.

 

Kuul og moderne inni med råflotte recaro skinn som sitter støpt rundt kroppen..

Tøffe detaljer som lys her og der inni og svart tak-trekk er fint..Manglet cruise .Virker litt liten inni i forhold til en ny golf ?

 

Flott bil med nøkkelen på disken i 5år... :D Garanti

 

Litt pådrag på 3 og 4 gir resulterte i lett 200 opp drøbak tunnelen.. :lol:

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har stående en slik ny focus st har også stående den forige 2.5. Syns den nye er sinnsykt artig og kjøre! Den er mye bedre og kjøre fort med i svinger etc, ræva kommer ikke glidene ut slik som på 2.5. Jeg er i allefall imponert over kjøreferdighetene til denne bilen! :)Vil nesten gå så langt som og si at det er en artigere bil enn focus rs 2.5 i allefall av det jeg har fått kjørt på tørre veier med sommerdekk. Har den nå stående på 19" conti vinter og funker bra det også. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...